Gå til innhold

Rare ting du har sett på treningsstudioet


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Kjenner igjen mye her, det er utrolig hvor mye rart man ser på trening. Den som tar kaka for min del var han som "sprang" på tredemølla. Han hang på strake armer og føttene var såvidt nede på løpebåndet. Det kan jo være greit å ta tak i håndtakene når man hopper av og på i fart, men han hang hele tiden.Av og til hoppet han over et "skritt" og bare hang rett opp og ned med tærne dinglende i løse lufta. HVa han trente er uklart, men kondisjon var det i allefall ikke!

Har sett en sånn jeg også! Veldig pussig. Ellers så har jeg også sett både avisleserne og de oversminka jentene som nesten ikke beveger på seg.

Hjelper ikke akkurat dem med treningssenterskrekk nei. Forøvrig må folk omtrent løpe og sjonglere bananer på tredemøllen i rosa tights med sombrerohatt for at jeg skal legge merke til dem på trening, og slik er det med det store flertallet også. Vi har nok med oss selv når vi trener ;)

Veldig sant!

Ellers så bidro jeg selv forhåpentligvis til at noen dro litt på smilebåndet her om dagen. Jeg var på en enkel aerobictime og klarte rett og slett å tryne under et enkelt basic trinn. Jeg hadde ikke problemer med å følge trinnene, men jeg bare tråkket feil og snublet i meg selv. Har for vane å dette i ny og ne så tar det ikke så tungt, men det er første gang det har skjedd på trening gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg satt på spinningsykkelen, og jeg kikket titt og ofte ut av vinduet for å komme meg gjennom de harde tråkkene.

så, mens jeg kikket målløst ut på andre som trente/strakk ut ved klatreveggen, står det noen og prater.

og vips så blir jeg distrahert av en uvanlig bevegelse:

en fyr begynner å rive av seg tskjorten, sånn at han står igjen med en liten shorts.

jeg tenker "han har fått noe kokende varmt på seg/en veps har snikt seg inn" - men nei.

forstod aldri motivasjonen med det, og jeg kunne heller ikke kommentere det da jeg var "alene" på gruppespinning.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg undrer meg alltid litt over de som hiver massevis av vekt på knebøyen, og såvidt svikter i knærne når de liksom "løfter". Det er ikke knebøy! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baardsen

Det rareste jeg har sett på treningsenteret var en middelaldrende kar )med ølvom og måne) i garderoben som kledde av og på seg igjen og igjen. Jeg tenkte at dette var en snodig type, men sa ingenting til de ansatte på stedet. Etter at jeg hadde trent noen minutter så plutselig spaserte han ut i apparatrommet kun i en truse og så seg forvirret omkring før han gikk tilbake inn i garderoben, kledde på seg igjen og gikk ut av senteret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en bra kommentar i denne tråden som beskriver hva jeg så i dag, og hva jeg kunne ha sagt: Put the mouse back in the house.

Det var en litt eldre kvinne, sminket og i fin topp, og hun hadde på seg den minste shortsen jeg har sett. Hun satt hele tiden på "ja-nei" maskinen (å, nei.. de heter jo ikke det, men de som trenger rumpe og lysk).. Og hun satt der hele tiden jeg var der (var der i 1.5t) og ja, man så alt.. :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På onsdag var det noen nye på pilatesen, og en av disse klarte tydligvis ikke å "pust inn gjennom nesen og ut gjennom munnen, hold inn magen og stram setet skikkelig" uten og slippe ut litt luft... Tipper hun ble ganske flau.

Og i dag ble jeg ganske flau! Hadde første gjennomgangen av styrkeprogrammet mitt på egenhånd. Og jeg klarte å sette meg feil vei på "pull down"-maskinen. Skjønte ikke hvorfor jeg hadde en sånn ekkel klump i ryggen, men det viste seg jo, fant jeg ut når jeg sjekka tegningen etter 2 av 3 sett, at den puta som var ubehagelig å ha i ryggen, egentlig skulle være mot brystet... Ingen som sa noe, men det kan jo være at folk tenkte sitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg undrer meg alltid litt over de som hiver massevis av vekt på knebøyen, og såvidt svikter i knærne når de liksom "løfter". Det er ikke knebøy! :)

Om man har kneskader, skal man ikke bøye seg så langt ned når man trener knebøy :) Jeg har fått streng beskjed om aldri å bøye mer enn 45 grader. Så da må jeg ha på masse vekt for å "kompensere", siden det jo ikke er like tungt når jeg bare bøyer så lite. Men har man nok vekt på, så har man likevel utbytte av treningen.

Jeg trener forøvrig kampsport. Og man kan ikke stoppe midt i en kamp (med mindre man vil bli slått helseløs). Så om man da kjenner at det er en promp på vei, så kan man ikke bare stoppe og knipe godt igjen. Neida, man må fortsette å hoppe frem og tilbake og ta slag og spark i magen, og la det stå til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man har kneskader, skal man ikke bøye seg så langt ned når man trener knebøy :) Jeg har fått streng beskjed om aldri å bøye mer enn 45 grader. Så da må jeg ha på masse vekt for å "kompensere", siden det jo ikke er like tungt når jeg bare bøyer så lite. Men har man nok vekt på, så har man likevel utbytte av treningen.

Jeg trener forøvrig kampsport. Og man kan ikke stoppe midt i en kamp (med mindre man vil bli slått helseløs). Så om man da kjenner at det er en promp på vei, så kan man ikke bare stoppe og knipe godt igjen. Neida, man må fortsette å hoppe frem og tilbake og ta slag og spark i magen, og la det stå til :P

Haha! :ler:

Ang. knebøy så er sikkert alltid unntak, slik som du sier - jeg forstår det om årsaken er en skade man har fra før eller andre gode grunner som måtte brukes. Men det er mange som gjør dette uten å ha skader som gjør at de må gjøre det slik, og det er disse jeg sikter til. Da skjønner jeg ikke vitsen. Bortsett fra å kunne skryte av å ta mye i knebøy til de som ikke ser utførelsen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ajajaj. I går. På treningsstudioet. Fikk jeg et bilde på netthinna som ikke kommer til å gå vekk på en stund, er jeg redd. Fytti.

En mann på ca 35 eller noe i den duren. Han gikk rundt og leide på en liten unge, noe som jo er helt greit. Gikk rundt til de forskjellige apparatene. Og gutten ville så gjerne løpe på tredemølla, så mannen, som jeg antar var faren, bøyde seg litt ned og løftet gutten opp på tredemølla. Hva er synet jeg får se da? Jo, altså. Han hadde en meget minimal shorts på seg, som i tillegg gikk ganske godt inn i rumpesprekka. Hun jeg trente med var faktisk rimelig sikker i sin sak om at det kun var en boxer han hadde på seg. Men hvert fall: Når han da bøyde seg, åpenbarte det seg ei ganske bred stripe med svette, der boxeren forsvant inn rompesprekka. :hakeslepp:

NAM sier jeg bare. Det KAN ikke ha vært godt å gå med! ÆSJ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest
*Nå skriver jeg ikke dette for å gjøre narr, men det var ei som trente i burkaen sin, så man så bare såvidt ansiktet. Ble jo vanskelig for henne å løpe/jogge når man trente i en "kjole". Tror det var første gangen hun var der, og hun hadde tydeligvis ikke fått opplæring i øvelsene for hun slet med alle apperatene og gjorde mange av øvelsene helt feil. Syntes egentlig litt synd på henne ;o

*Også var det ei som datt på tredemølla, jeg ble så forfjamset så jeg viste ikke hva jeg skulle gjøre ;s men heldigvis var det en mann der som spurte om det gikk bra, og hun sa ja og begynte å gå igjen, men kjente jeg fikk skikkelig dårlig samvittighet.

*Også er det venninda mi da, som går i 2 minutter og løper i 5 og sier hun ikke kan løpe noe mer fordi hun ikke kan bli svett i ansiktet (for da får hun panikk????). og så tar hun noen armhevinger som hun gjør HELT feil, og tar noen sit ups, men hun kan ikke ta for mange for da får hun vondt i ryggen og dagen etter skryter hun av att hun ser resultater alt. jaja ;p btw, hun kjøpte årskort som hun sikkert har brukt 4 ganger, mens jeg egentlig mistenker henne for å dra dit å trene fordi hun likte en gutt, som hun forresten ikke liker nå lenger! Så mye trening ble det :P

Du trener ikke tilfeldigvis på Elixia Porsgrunn? Har opplevd akkuratt det samme! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shelob

Bola guttunger med kviser i fjeset og strekkmerker på overarmene, fniiis...

(Kunne gjerne vært fnis med bola gubber også, men det er nå en gang 18-20 åringene som ser ut til å drive med dette der hvor jeg går.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig at gamle menn står og føner ballene i garderoben? En kollega av meg påstår å ha sett dette. Kjekk måte å bli tørr på, kanskje?

:skratte: Nå fikk jeg bilder i hodet jeg ikke vil ha der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg trente på det som før het Sports Club (Elixia kjøpte det vel opp eller noe), så jeg ei dame som trente i en skikkelig STRAM dongeribukse og en liten grønn topp som viste halve bhen. Hun hadde joggesko på seg da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så jeg ei som satt på sykkel og leste pensum, markerte og styra mens hun tråkka rundt i særdeles rolig tempo..

Snakk om å slå to fluer i en smekk! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jo, en ting til. I går da jeg var på SATS, så jeg en mann som satt å chilla på et av apparatene og leste avisen. Hmm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

- eldre mann som trener i skjorte og dressbukse...

- som nevnt før; irriterer meg også grenseløst over disse 18-20 årige jentene som kommer nysminka, gjerne med tupert oppsatt hår med div dill-dall spenner og bøyler, leggvarmere i rosa (..dette er IKKE flashdance!!!) og matchende svettebånd til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

På senteret der jeg trener har man nylig anskaffet såkalte kettlebells, med vekt opp til 30kg.

Stod og så på en kar slenge en 24kgs tung kettlebell med strake armer fra mellom beina og til nakkehøyde. Fyren bommet noe da han svingte den ned og fikk jernkula svingende opp i skrittet. Var utrolig vittig å se han forsøke å bite i seg smertene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...