Gå til innhold

Ømme brystvorter


Gjest Naria

Anbefalte innlegg

har også vonde brystvorter. er halveis gjennom andre uke med p-pille etter en måneds pause siden jeg glemte og årdne resept på nye, samt har jeg byttet p-pille. dette er andre gangen jeg får vonde brystvorter, og det varer jo en stund, etter første gang jeg hadde det. første gangen var den måneden jeg ikke gikk på p-piller heller. og nå som jeg fikk det igjen, måtte jeg bare søke litt. jeg viste ikke at p-piller kunne være grunn til det, siden jeg aldri har hatt dette før. så jeg var veldig bekymret for at jeg faktisk skulle være gravid. p-piller er jo ikke 100%sikkert, men det sikreste av alt. takker denne nettsiden for å ha fått svar på hva årsaker til vonde/ømme brystvorter kan være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest litt forvirra

Jeg har nettopp starta på p-pillen igjen etter en pause, har tatt ett brett, hatt mensen en gang og er nå halveis på mitt andre brett og brystvortene min er skikkelig ømme. Er det normalt? Bruker samme p-piller som jeg gjorde tidligere, men som sagt hatt ett opphold hvor jeg ikke har gått på det.

Hadde sex rundt nyttår, og har hatt mensen tre eller fire ganger etter det så og jeg tok angrepilla dagen etter, så jeg burde ikke være gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvrodan gikk det med deg trådstarter?

Bedre sent enn aldri. ;)

Jeg var ikke gravid og de ømme brystvortene mine ble normale etter noen uker. Var nok bare en reaksjon på at hormonene mine stabiliserte seg etter prevensjonsslutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Redd jente

Bedre sent enn aldri. ;)

Jeg var ikke gravid og de ømme brystvortene mine ble normale etter noen uker. Var nok bare en reaksjon på at hormonene mine stabiliserte seg etter prevensjonsslutt.

hei kan du svare meg på dette jeg har veldig onde brystvorter dem er ømme og sånt og jeg har aldri brukt p piller eller noe sånt.. og jeg har ikke hatt sammeleie va kan være grunnen til at jeg har ømme brystvorter da?

16 år gammel er jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sikkert hormonelt, og ingenting å bekymre seg over. Hvis det ikke gir seg er det jo alltids noe du kan ta opp med legen din, men hvis jeg var deg ville jeg ikke bekymret meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest okei : )

Det er helt sikkert hormonelt, og ingenting å bekymre seg over. Hvis det ikke gir seg er det jo alltids noe du kan ta opp med legen din, men hvis jeg var deg ville jeg ikke bekymret meg.

okei, takk får at du svarte ^^ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Marie

Jeg slutter med p-pillen for par uker siden(etter 11 mnd i strekk) og ikke først for par dager siden jeg fikk ømme brystvorter. Er sår og er vonde å ta borti. Hva skal jeg gjøre ? Har noen, noen gode råd å komme med? Blir litt bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siri Eveline

Jeg har det samme nå. Tre uker siden jeg tok siste p-pillen, og har hatt ømme brystvorter de siste dagene. Jeg hadde sex to uker etter siste p-pille, og glemte helt bort kondom grunnet vanen, og kom ikke på det før noen dager senere (derfor var angrepille uaktuelt).

Så jeg har vært litt bekymret i det siste. Men det virker jo ganske normalt da, ser det ut til. Får bare se om det gir seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

hei kan du svare meg på dette jeg har veldig onde brystvorter dem er ømme og sånt og jeg har aldri brukt p piller eller noe sånt.. og jeg har ikke hatt sammeleie va kan være grunnen til at jeg har ømme brystvorter da?

16 år gammel er jeg

Kan jo hende det er fordi de ennå vokser? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Jannike

jeg har hadd ubeskyttet sex, uten at han har kommet i meg, å nå har jeg ømme brystvorter! er jeg gravid?! :gråte:

når man er så sulten at man blir kvalm, sånn kvalme har jeg om mårgen..

er så redd jeg er gravid:(

Å "hoppe av i svingen" eller at han ikke går inni deg er ALDRI sikkert. det kommer små sæd dråper under hele økten, så var jeg deg ville jeg tatt en test..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest kahawho

Dere som har slutta på pillen, kan jeg få spørre hva dere bruker som prev nå? og er dere i fast forhold?

Jeg vurderer sterkt å slutte på pillen pga for mange bivirkninger, men kondom funker ikke for oss.. hmm.. dillemma det der altså! :/

btw.. er kun 20, og en uforventet graviditet er ikke velkommen :P

p-sprøyte har jeg vurdert, lege besøk om to uker, da blir det sikkert nål i stumpen for min del :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Begynte på nye p-piller for 14 dager siden, og nå har jeg veldi ømme brystvorter. Ser det er flere som er plaget med det samme, så regner med det er ganske så normalt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bekymret..

Hei, Jeg er veldig bekymret... jeg lå med kjæresten min for noen uker siden, vi brukte kondom... Jeg skulle ha fått mensen nå i denne måneden, men har enno ikke fått det.. sist fikk jeg mensen den 30..i dag er det den 30 og jeg har ikke fått mensen ennå.. har ikke vondt i magen heller som jeg pleier å ha noen dager før jeg får mensen. Brukte p-piller før men sluttet for ca en måned siden og nå har jeg ømme brystvorter...

Som jeg har lest så kan det være pga p-pillen.. men er det mulig etter så lang tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei, jeg går ikke på p-piller enda, men skal begynne i mensentid neste mnd.

jeg har ømme bryster(ikke brystvorter, hvis jeg hadde hatt det, hadde jeg sikkert kjent det mere.)som sakt så er det brystene mine som er ømme, jeg føler meg litt dårlig, og jeg blir kvalm av å spise for mye. veldig nervøs, fordi nesten alle kondomene vi bruker sprekker, men han kommer ikke inni meg,kan jeg bli gravid alikavell.

Redd jeg er gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest christine

Sitter her selv nå med sykt ømme brystvorter. Merket det ikke før nå. Det er vell snart 1 mnd siden jeg sluttet på p-pillene mine. Håper virkelig dette er normalt! Burde man kontakte lege for å sjekke dette?

Og for dere som ikke stoler/tror på de graviditetstestene man får kjøpt er det bare å kontakte legen din eller legevakta. Det er 100% sikkert.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest

Jeg har ømme brystvorter og ømme bryster!

har gått på p-piller i strekk , men jeg får ikke mens, fikk litt engang, men nå har jeg så vonne bryster at jeg ikke aner, spiser ganske mye og tår jeg trener kjenner jeg at jeg blir ganske kvalm..

noen som vet hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Renate

Har de siste ukene hatt utrolig ømme brystvorter. Det er ubehagelig bare jeg så vidt kommer borti dem. Selve brystene er ikke spesielt ømme. Er ikke så lenge siden jeg sluttet på hormonell prevensjon og lurer på om det kanskje kan ha noe med det å gjøre? Noen som har opplevd det samme?

Jeg gikk på p-sprøyten i 3 mnd, så glemte jeg ut å ta den på ny.. så da gadd jeg ikke stresse med å få tak i en ny resept. (har ikke hatt sex siden jeg gikk på sprøyten, ca. 2 mnd siden)

Så har jeg heller ikke fått menstrausjonen tilbake. Men i de siste dagene har nipplene mine mine blitt UTROLIG vonde, ikke selve brystet. Så føler jeg at nipplene mine har vokst, at de stikker mer ut.. forstår ikke helt hvorfor reaksjonen kommer ca 2 mnd etter at jeg sluttet på sprøyten. Er det noe lignende du har opplevd?

Det gjør vondt å ta på bh, når jeg kommer borti, i dusjen, osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest anonym15

Jeg har veldig ømme brystvorter(ikke brystene)

Jeg har aldri gått på ppiller, og jeg skulle hatt mensen for en uke siden.

Jeg får alltid pms(altså humørsvigninger) før mensen, men har ikke merket noe til dette enda.

Dette er første gang jeg opplever at jeg har ømme brystvorter.

Jeg er en ungdom, kan det være at mensen ikke har funnet fast rytme enda?

Jeg er jomfru, men kan jeg likevel ha blitt gravid når en gutt fingret meg bare en liten stund etter å ha runket??

Råd trengs fort jeg er veldig nervøs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...