Gå til innhold

Hun: hvit kjole. Han: bunad/festdrakt.


monja

Anbefalte innlegg

Min kjære er fryktelig vaklende med tanke på hva han skal ha på seg på den store dagen. Han hadde egentlig prøvd det meste, men syntes liksom ikke det ble han. Så falt han helt for en festdrakt (mer sånn bunads lignende ting...) som han så gjerne vil ha. Men igår sa mamma at det ikke passet med den typen klær når jeg skal ha hvit kjole?!? Nå er han helt forvirra igjen stakkars.... :-?

Hva synes du? Kan han bruke festdrakt med tinnknapper og bunadsko, og jeg ha hvit kjole? (Den har ikke broderinger eller noe, er helt svart, men på knappene ses det godt at det er bunadsinspirert....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes dere skal ha på dere det dere ønsker - uavhengig av hva andre mener.

Men jeg har en mann som ville gifte seg i bunad, da var det også naturlig for meg, for da ville ikke jeg ha den mer tradisjonelle kjolen. Det var mitt valg.

Har du funnet kjole? For jeg har sett brudekjoler som kan pyntes med søljer og krone fx og dermed stå veldig flott i stil til en mannsbunad.

Men det viktigste er som sagt ikke hva andre synes, men hva dere synes er flott.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg kanskje at tradisjonell hvit kjole og bunad gir litt kræsj. Hvis vi skulle ha gjort det sånn ville jeg vært veldig påpasselig med å velge en kjole som står i stil til bunad, sånn at kjolen ikke er med kjempestort skjørt og moderne snitt.

Men dette er smak og behag. Men det er jo litt viktig at man passer sammen i stil denne dagen også, så om du skal ha hvit kjole og han bunad ville jeg nok brukt litt tid på å finne en stil til deg som gjør at du passer til bunaden. F.eks velge en bukett som gir litt "bonde-preg" eller bruke en krone på hodet. Og så ville jeg nok ikke valgt en kjempe moderne kjole...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har du en mann som vil gå i bunad er du heldigere enn de fleste!!!

Klart han kan gå i bunad og du i hvit kjole!!

Bunad er en festdrakt og det er da dundrende meg en brudekjole også!

Festdrakt + festdrakt = kræsj ???

Ikke i min bok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et vennepar som valgte løsningen hvit kjole og bunad. Husker ikke hvor bunaden hans kommer fra, men den var uten noe broderier og stæsj... Og det var kjempestilig... Men det er klart - det bør jo henge litt i hop med hva slags kjole bruden har på, les: om den er enkel eller mye blonder og styr på....

Forøvrig synes jeg dere har på det dere føler for, og ikke hva alle andre synes og mener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Augustbrud02_

Denne kjolen tror jeg kan gå fint ved siden av bunad jeg, men som sagt ville jeg nok valgt tilbehør som passet til en bunad også... Buketten er også litt ekstra viktig en slik sammenheng. Dessuten kan det kanskje være lurt å droppe perler. (Men dette er min mening...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns kjolen din var nydelig! :D

Og dersom festdrakten hans er helt sort, tror jeg ikke de sølvknappene har noen betydning i det hele tatt - det høres veldig fint ut.

(Må innrømme at om HAN hadde hatt telemarks-bunad og DU mega-brudebombekjole (ala amerikansk film) ville jeg syns det ble kræsj. Ikke dermed sagt at dere ikke skulle brukt det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunad / festdrakt er et plagg som passer alle anledninger, og går til alt.

Dette ifølge skikk og bruk, og også min personlige smak. I slekta mi har det alltid blitt brukt mye bunad, og det ville ikke falle noen av oss inn at dette ikke skulle passe. Så la han trøstig bruke det han ønsker, og vær glad til.

Flott, synes jeg.

Hilsen meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Fettern min hadde bunad, kona hans hadde hvit superromantisk kjole.De var et NYDELIG par, og det så helt fint ut.

Det ble lagt litt fokus på dette i pynten, hadde eks naturblomster (røsslyng, markblomster, erika), og mange gjester kom i bunad.

Synes det er viktig at også mannen har et antrekk han trives med.

(Flott kjole, forresten!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kjolen var kjempefin!

Jeg mener at det burde gå bra.

Hva med de som tar det andre veien da ? De brudene som går i bunad og har brudgommer med svart dress, grå jakke, osv., er det noen bedre match ?

Tenk også på i Skotland, der har jo ofte mennene kilt under bryllupet, mens deres respektive gjerne har hvite brudekjoler.

Kan ikke tenke meg annet enn at det burde gå veldig bra :D

Begge to er jo festplagg, og det er fullt mulig å ha en stil i tilbehøret som matcher hans bunad.

Se disse :

http://www.brollopstorget.se/Shopen/catalo...p?category_id=5

http://www.brudsmycke.com/#Kronor

http://www.algonet.se/~diamant-/24/brudkronor.html

Den på den siste linken er jo flotte da :) Litt sånn folkeeventyr-aktige :D

Lykke til og håper det ordner seg :D

Klemmer fra Diva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med flere her at du fint kan ha hvit kjole selv om han har bunad. Det viktigste er jo at han føler seg vel. Hvorfor er det alltid bruden som setter standarden for hva man skal ha på seg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svogeren min giftet seg i bunad og hun hadde tradisjonell hvit kjole.

Var ikke i bryllupet deres siden det var før jeg møtte sambo, men det ser kjempefint ut på brudebildet i alle fall. :P

Jeg synes det viktigste er at dere finner en stil som passer dere.

Synes du og brudgommen at bunad/festdrakt er det riktige plagget for ham, så gå for det og ikke hør på bedreviterne... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, og takk for så mange positive tilbakemeldinger. Sambo har tenkt seg grundig om og han kommer til å kjøpe seg festdrakt. Han kommer til å bli så stilig :D

God påske til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

:hjerte::P

Nydelig kjole !!!

Leste et sted at du hadde fått den sydd ?

Likte den, så jeg lurer på å få sydd selv !

Hvem er kunstneren ????

:P:P:P:P

____________________

----------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig, så tror jeg ikke jeg syns hvit kjole og bunad vil være pent sammen. Nå har jeg riktignok aldri sett det sammen, men i hodet mitt er det ikke pent.

Bildet av hvit kjole og bunad altså. Ikke selve innholdet i hodet mitt. Tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vordende

:hjerter:

Har lest i bryllupsdagboka di at SOMARAS har sydd kjolen til deg !!!

Virkelig flott.

Syns alt brudgommen kan tillate seg passer til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...