Gå til innhold

Skravletråd


Gjest Indo

Anbefalte innlegg

Dere snakker om legetimer...

Når bestiller man det? Når er det på tide å ta turen dit?

Det er visst vanlig å dra på sin første graviditetskontroll når en er mellom 8 - 12 uker på vei. Bare å ringe til legen din å få en time i dette tidsrommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

takk for svar. Mente det var ganske lenge til enda ja...

Jeg var på det julebordet i går, da. Og GRØSS det var ubehagelig med så mye spørring og graving. Folk eier ikke oppdragelse. Det mest irriterende var egentlig at de hadde rett i antagelsene om hvorfor jeg ikke drakk. Jeg kunne jo ikke være ærlig å si det som det var før noen i familien vet noe. Det hadde blitt for tidlig.

For ikke lenge siden var vi ute med noen kollegaer av mannen og da drakk jeg heller ikke for vi var prøvere. Så da ble det jo ENDA mer gøy at jeg var edru nå også...

Jaja, nå er det endelig over :) Og jeg voknet i morges uten fyllesjuke. Så NOE bra kom jo ut av det :fnise:

Endret av Mirabella83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fant jeg på noe gøy: jeg printer ut en slags liste over hvordan babyen ser ut fra uke til uke og henger den på "langskapet" på kjøkkenet. Det finnes jo flere slike "fra uke til uke"-beskrivelser av babyen. Hvor stor den har blitt, hvilke organer og funksjoner den har fått på plass, hva den får med seg av lys og lyd og hvordan mamma føler seg og noen tanker til far.

Babyverdenen.no har en slik "liste" vet jeg. Noen som vet av andre/bedre lister?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er helt fantastisk!

Blir veldig anderledes for meg denne graviditeten...Da jeg gikk gravid sist, var det ingen som hadde internett engang! :filer:

Tenk så mye info vi får her inne!!!! Fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkert et teit spørsmål... men jeg fyrer likevel:

mange her på KG har sånne kule nedtellingsting på "underskriften sin". Der der står hvor langt de er på vei, tid til bryllup etc. Det er så kjekt med sånne her inne på graviditetssidene, for da kan man se hvor langt de som skriver er på vei og kan se det i forhold til symptomer og tanker etc. Så da lurer jeg på: hvordan skaffer dere en sånn???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se nå har jeg en sånn teller jeg også :) Artig

Men nytt sp.mål... Hva betyr "CRL" ser det står i forbindelse med babyens vekt/legde etc...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Se nå har jeg en sånn teller jeg også :) Artig

Men nytt sp.mål... Hva betyr "CRL" ser det står i forbindelse med babyens vekt/legde etc...?

Sniker meg til å svare jeg, selv om jeg tipper midt mellom mai/juni-og juli/augustforumet

CRL betyr Crown-Rump-Length, altså lengden fra toppen av hodet til rumpen. Tror det regnes slik fordi ungen er relativt C-formet, og det da er vanskelig å måle den i "full" lengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hadde ikke vi en skravletråd...? Skal vi se, jo DER var den.

*dytte*

På tide å sette igang skravla igjen. Hva skjer rundt omkring i de glade "gravidhjem"?

Her i huset går jeg nesten med abstinenser. Jeg HAR så lyst til å begynne å handle! Klær, leker, stellebord... og SENG! Tenk så koselig å ha sengen klar da!!! Men så synes jeg det er litt skummelt å gå i babybutikker også. Og når jeg ikke har mage enda, så virker det som om jeg ikke "har lov" til å være der. I mitt hode altså... :klø: Etter at jeg har vært på UL og (forhåpentligvis) vet kjønnet på babyen, klarer jeg nok ikke å dy meg lengre når det gjelder klær tenker jeg.

Vi har et "gjesterom" som vi må forvandle til barnerom i løpet av våren/sommeren. Det betyr at vi må pusse opp. Tapeten er helt håpløs der inne. Det gleder jeg meg også hysterisk til (selv om hele resten av huset allerede mangler lister etter forrige oppussing-sjau). Når dette gjesterommet har blitt til barnerom, så skalde nyemøblene i hus samtidig! Kommode til alle klærne til babyen og seng og full pakke :)

Nå har jeg skravlet masse :D Fyr løs dere andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skravle: :skravle:

Her gleder jeg meg til å få ordentlig mage, selv om de fleste mener jeg har fått mage nå :) Er litt som deg, Mirabella83, føler ikke jeg "får lov til" å gå inn i babybutikker og handle før alle ser jeg er gravid... :sjenert:

Ultralyd om 1 uke og 1 dag da,gleder meg! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...