Gå til innhold

Fatal kreft-tabbe

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det er visst mulig......

Pappa fikk diagnosen ONDARTET LUNGEKREFT via telefonen nå på fredag med beskjed om at han måtte mase på sykehuset over påske om han ikke hadde fått time til lungeavdelingen.

Hallo?

Er det bare meg som ikke klarer og være objektiv siden det er min pappa?

For det første:

Si noe slikt over telefonen?

JEG hadde hvertfall hatt en ganske så kraftig reaksjon på å mer eller mindre få en dødsdom over telefonen. Ja, jeg vet det ikke er sikkert at han kommer til å dø, men sjansene er unektelig litt høyere enn ved å gå over gata.....

For det andre:

Hans ansvar?

Hvordan kan man pålegge en pasient det ansvaret? Han har mer enn nok med seg selv, og så må han selv passe på at han får timer til de rette avdelingene til rett tid? Går det ikke automatikk i noen ting lenger?

For det tredje:

Vente til over påske?

Mannen har nå ventet i 8 uker på å få svar (fordi de ikke klarte og ta prøven skikkelig den fire første gangene..... så han har vært inne i fem omganger, og hver gang er det nye 7-10 dager med venting for å finne ut at de enda engang ikke klarte og få ut nok vev til å ta en sikker prøve!).

Og nå skal han få lov til å "feire" påsken med en dødsdom hengendes over hodet sitt, uten og ha snakket med en lege om diagnosen sin, prognosen for overlevelse, sjansen for spredning og behandling.

Jeg beklager og si:

Helsevesenet i Norge overrasker meg ikke lenger......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader!

Jeg tør i allefall ikke bli syk i dette landet,- da emigrerer jeg.....

Dette er skummelt og ikke minst fullstendig riv ruskende galt!

De har jo kuttet alt av rutiner og medisinsk etikk!?!!!

Hvorfor sa ikke legen i fra ? Når vedkommende signerte på patologiresultatet ? Hadde vedkommende samvittighet til å holde på noe slikt i to år mot denne damen ? Som nesten kunne vært helbredet på denne tiden hvis hun hadde fått adekvat behandling og oppfølging ?

Nei, fy faen!

Jeg blir kvalm..... Jeg finner ikke annet ord, enn AVSKYELIG.

Og i tillegg da hører jeg om Qlio`s far....

Få diagnosen via TELEFONEN ? DET er jo vilt i seg selv.

Pasienten skal heller ikke måtte mase og ta saken i egne hender,- dog, så er det ofte slikt som må til i dagens helsevesen. Mye kan skje, og papirer "forsvinne" . dvs. være gjenglemt på et kontor eller noe. Bare det kan jo skape fatale følger.

Labprøver kan også ta sin tid,- av ulike og ikke alltid så gode grunner. Jeg orker ikke spekulere i det,- men jeg mener folk er altfor lite profesjonelle.

Nei, fytti,- jeg har selv jobbet i helsevesnet og håper på å få en jobb på sykehus i sommer. Men jeg skammer meg på vegne av disse som gjør disse feiltrinnene,- og bestemmer skjebnen til så mange som blir feildiagnostisert og får ødelagt livene sine.

Nei, jeg orker ikke tenke på følgene,- venter bare i spenning. Men håper selvfølgelig at "alt ordner seg". Dette er horribelt!

Jeg føler med deg, Qlio, og håper på det beste for faren din....

Diva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette MÅ vi reagere på.

Jeg er helt sikker på at en av årsakene til dette er all DEN JÆVLA EFFEKTIVISERINGEN - sammenslåingen. Store enheter - ingen har oversikt lenger - en blir bare som en dråpe i havet.

FY FAEN!

:evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...