Gå til innhold

Utdrikningslag! Hvem er med?


monja

Anbefalte innlegg

Forloverne mine har aldri arrangert noe sånt før og lurer fælt på hvem som er med på utdrikningslaget? Skal de ringe alle på gjestelista (minus besteforeldre, tanter og andre oppi åra) eller bare de beste vennene. Det som er problemet er at når vennene er spurt står det tilbake bare 4 - 5 stykker jeg ikke er i så nær omgang med, og det synes de blir litt teit. Hvordan har dere gjort det? Eller skal gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du !

Jeg laget en liste over de jeg ønsket å ha med og leverte min forlover.

På lista er det gode venner og flere som ikke er invitert i bryllupet....

Jeg har ikke satt opp kjærester til kompiser av mannen min som er invitert i bryllupet.....eh, forstod du den ?

Bare de jeg ønsker å ha med på en sånn dag og som betyr noe for meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg er bedt i utdrikningslag.

Hun er svigersøster og ikke god venn med henne som skal drikkes ut. Hun syns det er kjempeteit at hun er bedt, men har ikke hjerte til å si nei.

Så vi diskuterte dette i går og kom frem til at det bør være de næreste vennene som er med og drikker ut.

Heller en håndfull gode venner enn 15 bekjente.

Vår mening. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du !

Jeg laget en liste over de jeg ønsket å ha med og leverte min forlover.

På lista er det gode venner og flere som ikke er invitert i bryllupet....

Jeg har ikke satt opp kjærester til kompiser av mannen min som er invitert i bryllupet.....eh, forstod du den ?

Bare de jeg ønsker å ha med på en sånn dag og som betyr noe for meg....

Min forlover og jeg gjør det på samme måte som zeta5. Jeg har skrevet en liste med de jeg har lyst til å ha med på utdrikningslaget, noen er invitert i bryllupet - andre er ikke det. Jeg tror dette er en vanlig måte å gjøre det på.

Jeg er helt enig med Starfish "Heller en håndfull gode venner enn 15 bekjente.". Jeg har selv blitt invitert i utdrikningslaget til en jeg selv ville kalt bekjent - vi var vel nærmere 30 i utdrikningslaget. I mitt utdrikningslag blir vi rundt 10 stykker, synes det blir mye mer gøy med nære venner enn en haug med bekjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hallo, planlegge sitt eget utdrikningslag???

I de to utdrikningslagene jeg har vært i (og i andre jeg har hørt om) er jo hele greia at den kommende brud skal bli overrasket over hvem som er der.

Hørte nylig om et utdrikningslag der forloveren hadde sporet opp en venninne bruden ikke hadde sett på ti år eller noe sånt, og det hadde visst vært veldig spesielt.

I et annet utdrikningslag jeg hørte om hadde forloveren klart å få et par stykker til å reise veldig langt for å komme, noe hun som skulle drikkes ut selvfølgelig ble veldig overrasket og rørt over.

Utdrikningslaget er forlovernes ansvar, ikke brudens! Det skal jo være til ære for bruden. Man kan ikke planlegge noe som skal være til ære for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamla bryr seg igjen!

ER ikke utdrikningslaget (det ligger vel kanskje i ordet?) en fest der hovedpersonen drikkes ut av vennegjengen og inn i en annen sammenheng?

Med andre ord: Nære venner viser sin "sorg" over å "miste" en venn som nå liksom forsvinner fra gjengen og inn i ektestanden.....

Og for å sitere Gubben: Nære venner er de du tissa i porten sammen med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leverte liste til forloveren min - rett og slett fordi alle mine venner ikke var så godt kjent for ham. Og det var venner og venninner - nære og ikke så nære og gamle og nye. De jeg hadde lyst til å feire dagen sammen med.

Selv har jeg vært invitert i utdrikningslag til mer bekjente - hvor jeg ikke har vært invitert i bryllupet heller, og takket nei. Jeg har rett og slett ikke giddet å gå, og jeg har følt at jeg har blitt invitert bare for å spleise på et eller annet sykt, dyrt opplegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i utdrikkingslag jeg - UTEN å ha vært invitert i bryllupet.  :kul:

Joda, visst har jeg det - men når jeg har takket nei, er når jeg har følt at jeg ikke en gang kan kalle bruden en venninne... og da synes ikke jeg det er neon vits. Det har også vært i miljøer hvor det har vært viktig å bruke mye penger og ha et stoooort utdrikningslag, og da har jeg rett og slett følt meg litt brukt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Det samme har jeg lurt på. Har aldri vært i utdrikningslag før, men er nå forlover og må jo arrangere et. Bruden har veldig mange gode venninder jeg knapt nok har sett og ikke vet jeg etternavnet deres eller.

Ikke så lett å bare finne de og invitere de? Må jo spørre bruden om navn/hvem hun vil ha der? For jeg vet jo ikke "hvem hun liker best", med tanke på at det er bedre med 10 enn 30 som blir med.

Tror det er litt lettere å være spontan og overraskende hvis man er en rutinert vennindegjeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget en liste til forloveren min, etter forespørsel fra henne, hvor jeg har tatt med alle som er invitert i bryllupet, både unge og gamle, så får de velge selv om de vil komme, jeg ville ha syns det hadde vært hyggelig om alle kom, selv de jeg ikke kjenner (3 damer av kompiser til kjæresten), da blir man ihvertfall kjent før bryllupet.... Jeg har også skrevet ned en del venninder som ikke blir bedt i bryllupet, og det kan jo være at forloveren min kommer på noen jeg ikke har husket....

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gjort det slik at gjestelistene hele tiden ligger oppdatert på nett. Det vil si all informasjon vi har om våre inviterte:

- navn

- adresse

- telefonnumre

- mailadresse

- kjennskap/relasjon

- allergier, transportønsker på vår dag og andre kommentarer

På nett har vi også lagt dokumentene som skal overleveres toastmasteren, servitørene, kokken og forloverne. På den måten kan de følge med i hva vi planlegger - og komme med innspill i god tid. Fordi noen av de vi samarbeider med bor langt unna oss, er dette den enkleste måten å dele informasjonen på.

Jeg har også lagt ut kalenderen min fra Outlook på nett. Da får de som planlegger noe bak vår rygg en mulighet til å se hva vi har planlagt når. Min kjæres forlover var meget glad for dette når han skal planlegge min kjæres utdrikningslag.

Angående forloveres oppgave i å finne personer til et utdrikningslag: Det er ikke nødvendig å være invitert til bryllupet for å være med på utdrikningslaget. Gamle venninner er (nesten) sikkert hyggelig å møte igjen uansett.

Å finne (gamle) venninner krever ikke så mye. Først må man få den man skal drikke ut sin tilkommende til å rote litt i papirer/telefonregistre/adressebok. Deretter begynner man å ringe og vips, så er det alltid noen som kjenner noen som ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble drukket ut nå i helgen (kjempemoro!!) og der var 15 var mine nærmeste veninner som også kommer i bryllupet. For en god stund siden fikk forloveren min en liste over veninnene som kommer i bryllupet med tlfnr, fordi flere av veninnene mine ba om at jeg ga tlfnr deres til forloveren. Det syns hun var kjempepraktisk! Hadde en uforglemmelig dag!

:D PUFF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo, planlegge sitt eget utdrikningslag???

Utdrikningslaget er forlovernes ansvar, ikke brudens! Det skal jo være til ære for bruden. Man kan ikke planlegge noe som skal være til ære for seg selv.

Couldn't agree more...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Couldn't agree more...

Å levere forloveren en gjesteliste er vel neppe å planlegge sitt eget utdrikningslag? Må jo være en lettelse å få vite hvem man evt kan spørre om å være med? Tror ikke mormor hadde blitt videre imponert om de spurte henne...... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble drukket ut forrige helg. Det var kjempegøy.

På forhånd spurte min forlover om jeg ville skrive opp en liste over de jeg ville ha med sammen med tlf.nr.

Jeg syntes det var helt greit. Forloveren min er ei venninne fra studietiden og kjenner ikke så godt de "barndomsvenninnene" mine.

De har klart å holde alt tett så jeg ante ingenting. Føler IKKE som jeg har vært med å planlegge dette!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Jeg ble drukket ut for 1,5 uke siden, jeg ble hentet fredag kl 1600 og var hjemme søndag kl 2200 :oops:

Det var den morsomste helga i hele mitt liv :hoho:

Vel, jeg ante ingenting på forhånd, og det er jo en god stund til jeg skal gifte meg, så de tok meg på "senga" der.

Jeg hadde ikke noe ord med i laget om hvem som skulle være med, men mine venninner hadde invitert de som jeg har GOD kontakt med pr i dag, noe som kanskje sier seg selv, siden vi skulle være sammen i 3 dager :ler:

snartgift 28.06.03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt utdrikningslag hadde jeg med barndomsvenninner og nyere venninner og det var kjempekoselig.

Vi var vel 6 stykker hele dagen, mens på kvelden kom det et par-tre stykker til.

Forloveren min styret hele opplegget og jeg ante ikke hvem som kom. Overraskelsen var stor da hun hadde fått ei venninne fra jeg var 4-5 år til å komme. Satt veldig pris på at hun styret alt og inviterte de hun trodde jeg ville sette pris på å ha med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen peiling på om det blir utdrinkningslag for meg - når- hvor - hvem osv. Det vil jeg overhode ikke vite noe om heller.

Jeg har selv vært med i en del utdrikningslag og der har vi gjort det slik at man sjekker opp navn og tlf til de man kan tenke seg er naturlige å ha med ved å spørre andre venner, familie, kolleager osv. og det har fungert veldig bra. Hvis min forlover hadde spurt meg om hvem jeg ville skulle komme i utdrikningslaget mitt hadde jeg ikke sagt noe. Men kanskje tipset henne om å snakke med forloveden min eller andre venner av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...