Gå til innhold

Lottemors og midnattsols støtte tråd for fustrerte kvinner


Gjest Lottemor

Anbefalte innlegg

I dag har jeg en frustrasjon å komme med også!!!! :-?

Sambo og jeg skal jo flytte inn i nytt hus nå, og derfor har vi vært og kjøpt noen ferdigsydde og noen metervare i gardiner. Alle vinduene vi skal ha gardiner i er like store, så sambo målte kun stuevinduet. Han målte det til 140cm høyt, så vi kjøpte inn metervare og ferdigkjøpte. De ferdigkjøpte var 150cm høye, så de ville henge litt nedenfor karmen. De metervarene var klippet opp i 180cm, slik at svigermor har godt med slimringsmonn da hun skal sy dem om en uke (kommer nedover på besøk da).

I dag fikk vi nøklene til leiligheten, og vi hadde kjøpt kir til noen av vinduene. Sambo fikset og ordnet, og skulle henge opp ferdigsydde gardiner på kjøkkenet. (De som er 150cm høye). Veeel.... De var jo ALTFOR korte!!!!! Måtte sjekke pakka en gang til, om vi hadde lest feil... Men neida, de var faktisk 150cm høye disse her... Så jeg skjuler bort på sambo og ber han måle en gang til....... Vinduene i alle rommene hos oss er IKKE 140cm høye som han målte sist, de er faktisk 180cm høye!!!!!!!!!! :kjempesinna: Jeg ble så sinna at dere kan ikke tro det! Han hadde virkelig klart å måle 40cm feil!!! Hvordan er det muuuulig?? Dermed hadde vi plutselig to ferdigsydde gardiner (to par, altså) som er for små og dermed til ingen nytte, og metervare som faktisk er bare akkurat i høyden uten noe som helst ekstra å sy på...... :x Sambo fikk gjennomgå ganske kraftig, det lover jeg!! "Du skal få bruke av DINE penger til å kjøpe nytt, for stuegardinene kosta faktisk nesten 300kr pr meter!!" (Ja, vi hadde slått på stortromma og kjøpt eksklusive gardiner) Sambo var selvsagt forbanna på seg selv han også, men jeg er sikker på at ingen var så sint som meg....

Han ringte sin mor og forklarte hvor utrolig mye han hadde bæsja på leggen, og spurte om hun kunne klare å få det til på en eller annen måte...Heldigvis for han så har hans mor jobba som syerske i maaaange år, så hun visste råd. Dermed trenger vi bare å kjøpe litt ekstra stoff, og trenger ikke alt nytt. Hun skulle finne en løsning for gutten sin hun, vettu... Nesten så jeg hadde ønska han måtte brukt av sine "fritidspenger" til å kjøpe igjen gardiner etter den bommerten der...

Heretter stoler jeg ALDRI på en mann igjen.........

Heldigvis gikk jo alt vel til slutt, men gardinene blir jo ikke slik som planlagt, det blir noen større kapper og det blir noen andre mønstre øverst. Men fint skal det nok bli likevel, takket være svigermor.

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, så er jeg veldig pirkete da, men det er ekstra ille med et rotehue av en samboer.....

Han har fått lov å rote litt. Hvordan det ser ut på gulvet ved hans side av senga har jeg lovet å ikke legge meg oppi. Der kan han rote så mye han vil. På hans side. Og han kan ikke forvente at det tøyet blir rent. Derfor har han aldri like par sokker rene. Den ene sokken ligger under senga, den andre har han fått oppi skittentøyskurven. Men, han roter også på gulvet ved enden av senga. Og der jeg må jeg gå forbi for å komme meg ut av soverommet. Så hvis jeg må opp på do om natta, som jeg som regel må, tråkker jeg på masse tøy på vei ut. Det er mørkt og jeg ser ikke. Skal si det er vondt å tråkke på en bukseknapp eller beltespenne når du tror du trår trygt ned på gulvet!!

Han åpner posten når han kommer hjem. Og ikke nok med at brevet blir liggende og slenge på stuebordet, han må dele det opp. Brevet et sted, den tomme konvolutten et annet sted.

Han har null styr på mobil og lommebok. Finner det aldri hvis tlf ringer eller han trenger lommeboka. Ofte lar han mob ligge igjen i buksa. Så først må han lokalisere buksa. Ligger den i stua, i gangen, på soverommet blant alt annet tøyrot eller på enden av senga der han ikke får lov å rote.... :P og når buksa er funnet, hvor i buksa ligger mobilen? høyre side, venstre side, vanlige lommer, de lommene nede på låret ??? Innen den tid har selvfølgelig den som ringte gitt opp og lagt på for lenge siden.....

Vi har avtale om at jeg lager mat, han rydder av bordet og vasker opp. Tallerker på bordet blir stående lenge på bordet, deretter står det lenge på benken eller i vasken. Han klarer ikke å sette stekebrettet inn i ovnen igjen, blir alltid stående ute. Og vi har liten plass, åpen kjøkkenløsning og hele leiligheten er på 30 kvm, så rot synes veldig godt.

Er det så vanskelig å rydde?? Har prøvd å forklart at hvis man gjør alt ordentlig med en gang, mens man holder på med det, så blir det mye mindre, eller ingen ting å rydde opp senere. Slipper sånne oppryddingsjau..Dét skjønner han ikke. Hvis han har sett på en film, så er det bare å putte den tilbake i hylla når filmen er ferdig. Men neida, de må ligge fremme oppå på tv'en lenge til han ikke gidder å høre på maset mitt lenger. Skal vi se...nå ligger det jo bare tre filmer oppå tv'en...wow :P

Uff, sånn ja. Da var noe av flisespikkeriet mitt ute av verden... :ler:

Bare en ting til... hadde kjøpt en gave til han en gang. Uten noen spesiell grunn. han så pakka, spurte hvem det var til. Jeg svarte: bare en liten oppmerksomhet til gogutten min. Han: å, en gave, hvorfor det, hva skal jeg med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg roter nok en god del selv. Slenger klær, bøker, blader, vannglass osv. på min side av senga. Men rydder etterhvert, det varer noen timer, så er det rot igjen. Sambo slenger klær og blader på sin side.

Kontoret mitt ser --- litt overfylt ut akkurat nå --- bøker, papirer osv. Faktisk mer ryddig på sambos skrivebord i stua. (men så er jeg mer virksom, må stadig ha tilgang til oppslagsbøker osv... men ser at det ligger til og med en sokk på arkivmappa)

Men jeg er nøye med at hygienen er god, badet skal være rent, kjøleskapet osv.

Vel. Jeg er som sagt litt rotete.

Men sambo er VERRE!!! (selvsagt :ler: ) Han finner ikke ting, husker ikke hvor han har lagt dem. (Jeg har system i rotet nemlig.) Går og surrer, av og til lar jeg han drive på å lete, men han finner jo selvsagt ikke det han skal (bilnøklene, bankkortet etc.) så til slutt må jeg reise meg og hjelpe til. Det tar meg ca. to sekunder så løser jeg den mystiske forsvinningsgåten.

Han må pent ta oppvasken, sin del. Jeg lar gjerne koppene stå til han tar dem, og da er det gjerne en god del å ta fatt på. (Selv er jeg smartere, og vasker opp når det er tre kopper og fire fat.)

Men har han mye å gjøre med bilen, tar jeg oppvasken. Jeg kan ikke mekke. Ikke er jeg interessert i å lære heller.

Men at han slurver når han vasker opp, det overser jeg. Orker ikke tjase for at glassene ikke er helt blanke. Da får han jo en grunn til å gi f... i oppvasken. Gir gjestene de glassa jeg har vasket, ser jo tydelig forskjell...

Han er dyktig på vindusvask. Faktisk har jeg latt ham overta. Hvem andre kan vaske vindu i 20 minusgrader? På utsiden. Mora mi ble helt imponert hun. Hun sa han ikke kunne gjøre det, det var altfor kaldt. Tror hu trudde at han måtte belæres, den uvitende svigersønn. Men sambo henta nal og kanna med spylervæske han, og vinduene ble skinnende rene i vinterkulda.

Det slenger litt verktøy her og der, men det er ikke mitt rot, så jeg overser det.

Sengtøy har han narret meg (tror jeg) til å tro at han ikke skjønner bæra av. Det får passere nåløyet.

Men brød kan han ikke bake. Det hender jeg gjør det, men da må jeg passe på, for straks brødene har fått et brunlig preg, synes han de er ferdige og tar han dem ut av ovnen. (Etter tjue minutter.)

Han er ganske distre. Kan sette ting tilbake på plass på de utroligste steder. Melkepakka i langskapet i stedet for kjøleskapet osv.

Vel. Tror jeg må gå og gi ham en klem. Nå har jeg sladret så det holder. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Eliminer ting som er potensielle "krangleobjekter"

-kjøp oppvaskmaskin

-bestem dere hvor alle brukte klær skal ligge(hver sin plass)

-den som har "satt ut" noenting skal sette det inn

-del oppgavene(du har ansvaret for det en periode jeg tar det)

-ikke irriter dere over småting (dolokket er noe av det småligste som fins)

-lag en standard for hva som er "akseptabelt rot", man skal jo leve der også

-klinisk rent er et sykdomstegn og "ødelegger" immunforsvaret

-man MÅ ikke gjøre noe man BØR gjøre noe(ser dere den?)

-sett på musikken på full guffe og GJØR NOE

Skryt av hverandre selv om gjør noe som er "forventet"

vaske-zloty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

Kjäre gjest....

denne tråen er ikke for å finne lösninger,det er for å kunne klage og få av seg det verste av trykket för man eventuellt tar praten med gubben om kjöp av oppvaskmaskin.

Takk for forslag,men jeg er ikke innterisert i å höre dem....

Hva med dere andre jenter for kan bli fustrert og iritert og for å ikke snakke om fortvilt over gubben i huset.

Må si at jeg syntes det er flott å se at så mange har benyttet seg over denne tråen,ikke minst for at jeg ikke kjenner m,eg så alene og så slipper man få sånne vet bedre råd tilbake av en hel hau med single damer.....

I blandt så er det bare godt å få lettet på trykket för lokket hopper av og allt flyter ut over og det blir en röre som man ikke smiler når man rydder opp....

bedre og få lesse av seg her og roe seg ned för sammtalen med gubben begynner.

Min mening i allefall :)

Har faktisk ikke noe å klage over,tro det eller ei,sammbo har vert kjempe romantisk og helt og holden den perfekte mann i snart en uke og jeg nyter det så lenge jeg kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Eliminer ting som er potensielle "krangleobjekter"

-kjøp oppvaskmaskin

-bestem dere hvor alle brukte klær skal ligge(hver sin plass)

-den som har "satt ut" noenting skal sette det inn

-del oppgavene(du har ansvaret for det en periode jeg tar det)

-ikke irriter dere over småting (dolokket er noe av det småligste som fins)

-lag en standard for hva som er "akseptabelt rot", man skal jo leve der også

-klinisk rent er et sykdomstegn og "ødelegger" immunforsvaret

-man MÅ ikke gjøre noe man BØR gjøre noe(ser dere den?)

-sett på musikken på full guffe og GJØR NOE

Skryt av hverandre selv om gjør noe som er "forventet"

vaske-zloty

Hallo!! Tror du virkelig ikke at vi ikke har prøvd å bli enige om dette eller?? Men det hjelper svært lite når det ikke blir gjennomført vet du :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hmm..svært så langt ned denne var kommet da. Har dere superromantiske ikke-frustrerende mannfolk hele gjengen, eller? :ler: Jeg har det, for det meste, men det dukker da opp små ting som jeg allikevel må reagere litt på.

F.eks. det og rydde på plass ting etter at man har gjort noe. Går det an? Jada - hvis jeg spør om han kan gjøre det. :ler:

Og...rengjøring. Mannfolk må da se at det trengs vasking de også, sant? Kan de ikke gjøre noe med det da? Joda - hvis jeg spør om det.

Vil jo ikke føle meg som den maskjærringa som pisker han rundt for å gjøre ditt og datt, men jeg vil jo ikke gjøre alt alene heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

Det er vannskleig dette her....

Slitsomt er det å gjöre allt alene og slitsomt er det å mase på hjelp....

Det som er lettest for meg er å la väre å mase og gjöre det selv får da blir det gjort når jeg vil ha det gjort og ikke en uke senere :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Midnattsol jeg håper du ikke har noe i mor at jeg starter denne støtte tråden og innkluderer deg ?!

Syntes det bare er så godt å vite at min sammboer ikke er den eneste om er som han er og tenkte derfor at om vi har en slik trå så få alle andre se at de ikke er alene og hær kan vi lesse av oss vår fustrasjon over våre tiltaksløse,sure overstressete og grinete for å ikke snakke om bortskjemmte mann folk som får oss til å få

* dårligsamvitighten når vi ikke har grunn får det

* utgir oss fo å mase når vi spørr om noe

*sier vi er sur for at vi ikke lesser på med komplimanger og stryker på dem og føler for å sitte alene og ikke gjøre noe

*forventer at vi har husarbeid på vår jippiliste

* tror at det er helt ok å la klærene ligge vedsiden av sengen og klage over at de ikke er vasket

*de sier vi alltid er suer fordi at vi har en dårlig dag

*får det til å virke som at det er greit at de går på byn og ser på andre damer men om vi sier at vi har pratet med en gammel kompids så er himmel å hav satt i bevegelse

det var det jeg kom på for øyeblikket

følg gjerne med om dere vil ...

takk.

jeg har vært litt frustrert over alenetilværelsen i det siste, men nå minnet du meg på noe av det jeg kan være glad for. det var akkurat det jeg trengte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joo...men vil han skal bidra han også uten at jeg må si det hele tiden. Har sagt det til han, og han skjønte det, så etter middag i går ropte han: "Fritt for å ta oppvaskeeeen!!!!!" :ler:

Så får vi se hvor lenge det varer. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

:hoho: ja Midnattsol det blir vel til at du tar den för den går av seg selv den oppvasken :)

du skjönner vi hadde det samme med vinduene....og jeg klarer ikke vennte så lenge for om jeg ser at vinduene er langt fra rene så må de vaskes ellers så blir jeg galen....

Så den som sto og vasket vinduene det var jeg og da mener jeg alle i hele huset og der etter vasket jeg gul osv....

Ja ja har lest at ved å vaske gul forbrenner mann 200 kalorier så da må det vere betraktlig mer man forbrenner om mann vsaker vinduer :)

ser så posetivt på husvask som over hode mulig i og med at det ikke er håp om å få hjelp :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinduene ja...det blir vel enda et kapittel.

Han er flink, og han gjør som han blir fortalt. Så det fortsetter vel sånn, at jeg sier hva han kan gjøre. Nåde han om han en dag sier at jeg maser. :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest the imp

nå er faktisk samboeren min flinkere enn meg til å holde det ryddig :oops: men får jeg lov til å klage over en annen ting? når vi krangler så prøver jeg å ordlegge meg så forsiktig som mulig, ikke beskylde han for noe, men si hvordan jeg oppfatter ting, og hvordan jeg tolker det han sier og oppførselen hans.

selv er han veldig bastant når han sier sin mening og jeg er sånn og sånn pga det og det osv. likevel er det alltid jeg som legger all skylda på han og jeg mener at alt er hans feil. *sukk* det er jo nettopp det jeg prøver å unngå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

Kan klage over hva man vill her om det er fustrasjon over en rotete treg mann eller om det er i senga han ikke gjör som han burde spiller ingen rolle bare det omhandler en mann som du er fustrert over...

Kan oså väre tenårings sönner og eller brödre hvem vet kansje det finnes homoseksuelle som har en partner de vil klage over så velkommen :)

Fortiden så må jeg si at jeg er litt sur over at jeg aldrig kan ligge lenge en morning....

Går bare ikke det i dette huset,blir vekket så snat jentungen har bäsjet på seg og han klaerer ikke bytte bleie uten å spy..

Får beskje om å legge meg i gjenn ,men bare bytte bleie ....

hvordan går det ann å stå opp og skifte bleie for å legge seg og pröve å sove videre med en jenunge som skriker for hun ikke får gå inn til mamma for hun skal sove ?!!!

nei jeg har gitt opp....kan bare glemme å få litt ekstra sövn...gjennomsnittet er på 4 timer sövn om natten...tror ikke det er nokk og det at jeg holder på å svime av om dagene kan sikkert skylles at jeg sover for lite....

Pröver å sove litt når Tulla sover på dagen,men da må han seff. mase på meg om allt annet enn interisatte ting bare for at han er prate syk....

Ellers å er det seff viktigt at han får nokk sövn for han ska jo på jobb,men det at jeg holder på å sovne stående betyr ikke noe for jeg er bare hjemme.....

det var det jeg hadde for i dag,vär sikker på at det kommer mer i löpet av uken som går :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan klage over hva man vill her om det er fustrasjon over en rotete treg mann eller om det er i senga han ikke gjör som han burde spiller ingen rolle bare det omhandler en mann som du er fustrert over...

Kan oså väre tenårings sönner og eller brödre hvem vet kansje det finnes homoseksuelle som har en partner de vil klage over så velkommen :)

Fortiden så må jeg si at jeg er litt sur over at jeg aldrig kan ligge lenge en morning....

Går bare ikke det i dette huset,blir vekket så snat jentungen har bäsjet på seg og han klaerer ikke bytte bleie uten å spy..

Får beskje om å legge meg i gjenn ,men bare bytte bleie ....

hvordan går det ann å stå opp og skifte bleie for å legge seg og pröve å sove videre med en jenunge som skriker for hun ikke får gå inn til mamma for hun skal sove ?!!!

nei jeg har gitt opp....kan bare glemme å få litt ekstra sövn...gjennomsnittet er på 4 timer sövn om natten...tror ikke det er nokk og det at jeg holder på å svime av om dagene kan sikkert skylles at jeg sover for lite....

Pröver å sove litt når Tulla sover på dagen,men da må han seff. mase på meg om allt annet enn interisatte ting bare for at han er prate syk....

Ellers å er det seff viktigt at han får nokk sövn for han ska jo på jobb,men det at jeg holder på å sovne stående betyr ikke noe for jeg er bare hjemme.....

det var det jeg hadde for i dag,vär sikker på at det kommer mer i löpet av uken som går :roll:

Det minte meg om Sims familien min. :ler::ler:

(sorry avsporinga) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tristessa

Jeg hater tyskmonsteret som alltid skal ødelegge gode kvelder for meg og nynorsk. Kommer aldri til å klare å slappe av så lenge jeg må skrive nynorsktiler. Heldigvis er jeg i det minste ferdig med tysken før den 20. juni i år. Gleder meg, gleder meg, gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...