Gå til innhold

Legg ned miljøforumet


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vår nye miljøminister, Erik Solheim fra SV uttaler:

Miljødebatten handler ikke om at enkeltmennesker skal ta seg sammen, det handler om strukturer og politikk.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/11/14/518254.html

På KG sitter det en gjeng selvgestaltede miljøbevisstheter og rakker ned på alle som ikke gjør akkurat som dem selv, dvs. går til fots, bruker tøybleier, knasker gulrøtter, har 12 grader i stuen og dusjer annenhver uke.

Sannheten er at miljøforkjempere er noen latsabber som ikke gidder å jobbe og derfor hverken har råd til bil eller kjøtt. De sitter på rumpa foran pc-en størstedelen av dagen for å finne ut hvilket produkt de skal velge når de går i butikken om kvelden.

Hør nå på Solheim til tross for at han er endel mindre rød enn dere og slutt å bry dere om oss som både kjører bil, spiser kjøtt og ikke liker å fryse.

Mette, nå kan du slette dette forumet.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Fortsetter under...

Vår nye miljøminister, Erik Solheim fra SV uttaler:

Miljødebatten handler ikke om at enkeltmennesker skal ta seg sammen, det handler om strukturer og politikk.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/11/14/518254.html

På KG sitter det en gjeng selvgestaltede miljøbevisstheter og rakker ned på alle som ikke gjør akkurat som dem selv, dvs. går til fots, bruker tøybleier, knasker gulrøtter, har 12 grader i stuen og dusjer annenhver uke.

Sannheten er at miljøforkjempere er noen latsabber som ikke gidder å jobbe og derfor hverken har råd til bil eller kjøtt. De sitter på rumpa foran pc-en størstedelen av dagen for å finne ut hvilket produkt de skal velge når de går i butikken om kvelden.

Hør nå på Solheim til tross for at han er endel mindre rød enn dere og slutt å bry dere om oss som både kjører bil, spiser kjøtt og ikke liker å fryse.

Mette, nå kan du slette dette forumet.

Takk!

Så sant som det er sagt! Helt enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg tror nok ikke tråden blir slettet desverre, men jeg skal ihvertfall gjøre mitt for at innlegget mitt forsvinner etterhvert:

Innlegget redigert.

Reglene.

Kristin (mod)

Endret av Kristin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Erik Solheim er en udugelig miljøvernminister. Hans uttalelser bekrefer det:

"Miljødebatten handler ikke om at enkeltmennesker skal ta seg sammen, det handler om strukturer og politikk".

Jeg synes han undervurderer enkeltsmenneskets frivillige innsats for miljøet. Politikk og strukturer vil også få konsekvenser for enkeltmennesket. Man blir styrt i en retning slik at man må ta seg sammen frivillig eller ufrivillig. Problemet nå er at det skjer ingenting i forhold til miljøet. Det er bare ord uten handling. Solheim har ikke kommet med et eneste konkret forslag til hvordan vi i Norge kan bidra til å redusere miljøproblemene.

Jeg synes Helen Bjørnøy gjorde en mye bedre jobb som miljøvernminister. Hun satte miljøet på den politiske dagsordenen på en helt annen måte enn det Solheim har klart. Hun hadde mye kunnskap og et stort engasjement for miljøet. Solheim mangler både kunnskap og engasjement.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Timmelim

Miljøvern er litt som religion. Man lever i en drømmetilstand der det finnes en frelse om man bare lever riktig og ber til de rette gudene.

Vel, det finnes ingen frelse, hverken noen himmel man kommer til etter døden eller noen frelse for verdens klima. Det toget gikk for mer enn 50 år siden. I løpet av de neste 10-20 årene kommer vi ikke til å se noen reduksjon eller stabilisering av verdens CO2 utslipp. Vi kommer til å se en tidobling av usippene. Kina, India og flere andre av verdens mest folkerike nasjoner er på vei til å bli industrialiserte land med en stor middelklasse. Denne middelklassen vil kreve den samme komfort og levestandard som vi har vært vant med de siste 50 årene. De vil ha elektrisk komfyr, bil, båt og hytte på landet. Den regjeringen som forsøker å holde tilbake utviklingen har ingen fremtid i disse landene.

Ikke kast bort tiden deres. Nyt livet og la være å få barn. Om 30-50 år er vi spadd ned i jorda og da betyr alt dette ingenting lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...