Gå til innhold

Har dere noen følelse på hva det blir?


Felicity

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har hatt skikkelig på følelsen at vi skulle få gutt denne gangen for svangerskapet har vært så annerledes fra starten av enn forrige gang.

Men nå er jeg ti uker i morgen og ting begynner å ligne mere og mere på forrige svangerskap. Særlig oppkast... Kaster opp hver dag, noen ganger på morgen og kvelden, og jeg er rett og slett lei å kaste opp nå...

Sier ikke jeg er lei av å være gravid enda, men kunne jeg bare slippe brekningene og det å kaste opp. Er ikke spessielt kvalm, men det kommer fordet....

Så nå begynner troen mere på at vi får ei jente til, siden det begynner å bli ganske likt som sist....

Ellers så har gutten mye hormoner han også ;)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg aner ikke hvorfor, men har liksom litt følelsen av at det er en gutt... Har veldig lite symptomer, men vet ikke om det har noe å si. Vet mamma var i knallform når hun var gravid og hun fikk to jenter...

Tror hovedgrunnen til at jeg tenker sånn er at det stort sett bare er født gutter i familien så langt... Så hadde jo vært innmari moro om det kom ei lita tulle også... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innbiller meg at jeg får gutt jeg!

Men hva man kjenner forskjellen på vet jeg ikke! Vet dem snakker noe om formen på magen senere i svangerskapet.

Hvordan kan man "kjenne" om det er gutt eller jente da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man "kjenne" om det er gutt eller jente da??

Aner ikke, synes det virker litt rart selv...

Men det er kanskje den litt ubestemte følelsen vi har...

Blir spennende å se om vi har rett da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, synes det virker litt rart selv...

Men det er kanskje den litt ubestemte følelsen vi har...

Blir spennende å se om vi har rett da ;)

Ja, jeg mener da, om man har en følelse. Mange føler jo at det er det og det. Og at man kanskje har hatt et annerledes svangerskap før, som meg... Jeg var kvalm og kastet opp lenge med første mann, og nå har jeg kastet opp mye, i tre uker, men ser ut til at det har gitt seg nå, gudselov. Men herligheten, det kan jo være jente for det altså, men det var liksom bare spennende å se hva dere tenkte :) Jeg har sikkert feil når det gjelder hva vi venter da :)

lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke jeg kjøper gutteklær før en ultralyd bekrefter det nei...

Jeg har aldri vært gravid før, så har heller ingenting å sammenligne med...

Blir kjempeglad uansett hva det blir :) Men hadde vært på tide med ei lita tulle i familien... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har på følelsen av at det er en liten gutt. Ingen spesiell grunn, det bare føles slik.

Når det er sagt så skal det sies at venninna mi var overbevist om at hun også skulle få en gutt, nå sju år senere har hun ei nydelig jente... :fnise:

Tror nok ikke jeg begynner å kjøpe blå klær og null kjoler før ultralyden, nei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg gjør ikke det heller. Da skal man være ganske sikker på at det viser på ultralyd før jeg kjøper noe blått eller rosa. Nå er jeg jo heldig å ha masse jente klær etter datteren min på 16 måneder og en nevø på samme alder, så jeg kommer nok uansett ikke til å kjøpe så mye, for vi har så fryktelig mye fra før av :) Heldig med det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke en skal stole for mye på det kartet, spesielt ikke siden det foreligger forskjellige versjoner av det...

I følge dette kartet får jeg ei jente.

I følge dette får jeg en gutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge det Kinesiske fødselskartet på babyverden.no, så blir det en gutt... men aner jo ikke om det stemmer. Har ingen fornemmelser selv enda.

:)

Tror ikke en skal stole for mye på det kartet, spesielt ikke siden det foreligger forskjellige versjoner av det...

I følge dette kartet får jeg ei jente.

I følge dette får jeg en gutt...

hmmm de sa jente begge to på meg.

Men hvorfor i all verden skulle det ha noe å si??!! :fnise:

Jeg er nok gla uansett :)

Men er kjempe spent og gleder meg veldig til jeg faktisk kan vite det! Og det er ikke så lenge til, vil tippe det blir i midten av januar jeg skal til ul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow
Tror ikke en skal stole for mye på det kartet, spesielt ikke siden det foreligger forskjellige versjoner av det...

I følge dette kartet får jeg ei jente.

I følge dette får jeg en gutt...

Ble det samme til meg også. Jente på det første og gutt på det andre.

Men følesen sier meg gutt. Blir spennende å se i Januar :)

Endret av Moonshadow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min følelse sier også gutt. Tror kanskje den er litt påvirket av at alle i familien får gutter...

Blir spennende å se resultatet. Hva det er er egentlig likgyldig, selv om jeg kanskje kunne tenkt meg en av hver på sikt... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Moonshadow
Blir spennende å se resultatet. Hva det er er egentlig likgyldig, selv om jeg kanskje kunne tenkt meg en av hver på sikt... :sjenert:

Ja det er jo likegyldig egentlig. Så lenge vi alle får friske barn så blir vi vel fornøyde.

Men jeg håper litt på gutt alikevel da, men er det jente så er jo det like stas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp: Et friskt barn er det absolutt viktigste.

Snakket litt med denne følelsen med mannen i helga.

Han hadde først hatt følelsen av at det var en gutt sa han, men nå trodde han det var ei jente.

Blir spennende å se hva som er rett :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begge kartene sier at det blir jente.. Selv føler jeg at det blir gutt..

Vi ahr jo ingen jenter i familien, og mine søken har jo bare født gutter, så hadde jo vært moro det også:) Men alle de rundt meg som vet hva de får nå, får jente.. Rart.. Blir spennende 18.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 måneder senere...

Hei igjen...

Nå er jeg 21 uker på vei og var på siste ul på torsdag den 7 feb. Etter tre ul-er før viste det at vi skulle få jente, men nå viste det seg at vi får en gutt. Så hadde faktisk riktig følelse jeg da... Men må jo si en ting.... Hehe, svangerskapet har mer eller mindre vært det samme som sist, kanskje en smule verre. Denne gangen, har jeg kastet opp hver dag fra uke 7(sist ca tre ganger i uke fra uke 7 og sluttet 18+3) Men på fredag som var kastet jeg opp. Men virkelig likt som forrige svangerskap.. Det er skikkelig merkelig. Trodde det skulle være veldig annerledes med svangerskapene, men den gang ei :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første følelse stemmer mest sannsynlig. Jeg blir veldig overrasket om det er noe annet enn en gutt. Men holder an til 3D ultralyd før jeg er helt sikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Jeg har på følelsen av at det er en liten gutt. Ingen spesiell grunn, det bare føles slik.

Når det er sagt så skal det sies at venninna mi var overbevist om at hun også skulle få en gutt, nå sju år senere har hun ei nydelig jente... :fnise:

Tror nok ikke jeg begynner å kjøpe blå klær og null kjoler før ultralyden, nei ;)

Magefølsen min var riktig, vi får en liten gutt! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...