Gå til innhold

Munnsår? Herpes? Vannblemmer på leppene


Gjest På gråten

Anbefalte innlegg

Gjest maria

kan noen hjelpe meg? jeg er 13 år og ahr fått herpes, alt av apotek er stengt, å jeg får ikke kjøpt noe før senere i uken, er det noe jeg kan ta på immens? jeg vet ikkr hva jeg skal gjøre, å sitt å skrik... vær så snill hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så vidt jeg kan se er det en del "kjerringråd" i denne tråden, hvis du blar deg litt bakover. Du bør selvsagt snakke med de voksne du bor sammen med og be de om hjelp til å få de remediene du trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg fikk zoviraxen som en venninne brukte til herpes type 2 (underlivet), og jeg har ALDRI hatt noe som har funket så bra. Jeg er litt usikker på om det er den samme du får til vanlig herpes, men det er ihvertfall en større tube som varer myyyye lengre.

Gå til legen å få det på blå resept.

Hvis jeg er så uheldig å få et utbrudd før jeg klarer å stanse det, smører jeg på zovirax og tar på et compeed munnplaster. Da holder de verste sårene seg unna.

Smør på med EN GANG du føler prikking neste gang. Når det gjelder hevelsen kan du holde is mot såret, det hjelper litt. Jeg fikk det verste herpesutbruddet noensinne for 2 mnd siden, to dager før jobbintervjuet, og jeg måtte rett og slett avlyse. Så ut som jeg hadde fått meg en skikkelig en på leppa..

Ser at det er mange som anbefaler å tørke ut såret, for min del har det aldri funket, verken med tannkrem eller andre ting. Leger anbefaler også å holde det fuktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid tar det ca før det forsvinner? Hvordan funker det det med Carmex?

IKKE bruk carmex. Se posten min over, du trenger medisiner!

For min del avhenger det helt av hvor lang tid utbruddet får holde på før jeg smører på krem, noen ganger får jeg ikke sår i det hele tatt, andre ganger tar det 10 dager før såret er helt borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...