Gå til innhold

Munnsår? Herpes? Vannblemmer på leppene


Gjest På gråten

Anbefalte innlegg

De som er mye plaget med herpesutbrudd burde forsøkte Valtrex(reseptbelagte piller)! Jeg har hyppige og kraftige utbrudd i ansiktet (til og med på det ene øyet - dét er vondt, det!!!), og ingen av salvene fungerer like bra som Valtrexpillene. Man nærmest kjenner at såret begynner å tørke etter at man har tatt første pille. Eneste negative med de er prisen; kr 750,- for en pakke med 30 tabletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan anbefale det beste av det beste!

nature forces i usa. Google så finner dere siden.

Dette er Herpes Simplex Outbreak Eliminater.

Dette er det eneste jeg har prøvd som faktisk slår munnsåret tilbake og fjerner det. Tar du det på akkurat i prikkinga, så forsvinner det 9 av 10 tilfeller.

Oljen er dyr, men du har den i mange år:O)

Dette ble min redning hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får i perioder ofte utbrudd (hadde engang tre utbrudd på to uker), og har forsøkt selv valtrex tabletter uten særlig hell. Men så fant jeg mitt drømmemiddel! Tetreolje (ufortynnet) er helt genialt. Hvis man begynner tidlig nok - med en gang huden kjennes litt følsom, og smører på hver halvtime-time, kan man slå tilbake blemmene slik at man faktisk ikke får utbrudd.

Jeg tar bare litt tetreolje på en ren finger,smører på så ofte jeg husker på det, og så forsvinner blemmene igjen i løpet av dagen. Jeg har en flaske med meg hvor enn jeg går. Det eneste aberet er at det er litt vanskelig å få tak i ren tetreolje. Jeg kjøper min i utlandet, men på apoteket på Jernbanetorget i Oslo har jeg også fått tak i det. Tetreolje er antiviralt, antifungalt, antiseptisk og antibakterielt; et virkelig vidundermiddel. Huden blir svært tørr av det, det er ganske sterkt - men det kan jeg leve med dersom utbruddet ikke kommer fram.

Jeg får influensasymptomer hver gang jeg får utbrudd - hodepine, vondt i øynene, vondt i halsen og generell slapphet, samt feber, og så får jeg trigeminusnevralgi som er veldig plagsomt, så jeg gjør alt jeg kan for å forhindre utbrudd. Det som hjelper aller best forebyggende er rett og slett å ikke stresse, men det vet dere vel alle sammen.

Men altså - tetreolje! Det bruker søsteren min også, og det funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Som en som har munnsår/herpes for første gang nå lurer jeg på om dere kan svare meg på følgende:

Hvor lenge pleier dette å vare? For min del tok det 3 dager før jeg skjønte hva det var og fikk kjøpt Proplip. Hvor lenge pleier det å ta før det er borte? Ser jo at det blir litt bedre for hver dag.

Når kan man begynne å kysse kjæresten på munnen igjen?

Hva med leppomader o.l. jeg brukte de første dagene før jeg skjønte hva dette var, må jeg kaste disse og kjøpe nye eller er ikke dette noe problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Munnsårplaster er tingen! De gjør at det ikke blir så vondt, og når man legger det på riktig, syns det nesten ikke heller, og man kan sminke over.

Jeg var ekstremt plaget med munnsår før, men så leste jeg at man som regel mangler C og B vitaminer da, og etter jeg begynte med vitamintilskudd har jeeg ikke hatt munnsår, og det er nesten 2 år siden nå!! Virker kanskje ikke på alle, men funka på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Banditt
Hei.

Som en som har munnsår/herpes for første gang nå lurer jeg på om dere kan svare meg på følgende:

Hvor lenge pleier dette å vare? For min del tok det 3 dager før jeg skjønte hva det var og fikk kjøpt Proplip. Hvor lenge pleier det å ta før det er borte? Ser jo at det blir litt bedre for hver dag.

Når kan man begynne å kysse kjæresten på munnen igjen?

Hva med leppomader o.l. jeg brukte de første dagene før jeg skjønte hva dette var, må jeg kaste disse og kjøpe nye eller er ikke dette noe problem?

Det kan vare opptil et par uker ca (hvertfall har det gjort det hos meg) hvis du ikke behandler det. Bruk noe annet enn prolip, for meg gjorde det hvertfall bare ting verre (som skrevet tidligere i tråden så funker å rense det med pyrisept og deretter ta på flytende solhatt veldig bra).

Ville ikke kysset noen igjen før alt var helt borte.

Leppomader bør kastes, det smitter visstnok ekstremt lett. Du burde også kaste tannbørsten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Gjest Gjest_eple_*
Jeg får i perioder ofte utbrudd (hadde engang tre utbrudd på to uker), og har forsøkt selv valtrex tabletter uten særlig hell. Men så fant jeg mitt drømmemiddel! Tetreolje (ufortynnet) er helt genialt. Hvis man begynner tidlig nok - med en gang huden kjennes litt følsom, og smører på hver halvtime-time, kan man slå tilbake blemmene slik at man faktisk ikke får utbrudd.

Jeg tar bare litt tetreolje på en ren finger,smører på så ofte jeg husker på det, og så forsvinner blemmene igjen i løpet av dagen. Jeg har en flaske med meg hvor enn jeg går. Det eneste aberet er at det er litt vanskelig å få tak i ren tetreolje. Jeg kjøper min i utlandet, men på apoteket på Jernbanetorget i Oslo har jeg også fått tak i det. Tetreolje er antiviralt, antifungalt, antiseptisk og antibakterielt; et virkelig vidundermiddel. Huden blir svært tørr av det, det er ganske sterkt - men det kan jeg leve med dersom utbruddet ikke kommer fram.

Jeg får influensasymptomer hver gang jeg får utbrudd - hodepine, vondt i øynene, vondt i halsen og generell slapphet, samt feber, og så får jeg trigeminusnevralgi som er veldig plagsomt, så jeg gjør alt jeg kan for å forhindre utbrudd. Det som hjelper aller best forebyggende er rett og slett å ikke stresse, men det vet dere vel alle sammen.

Men altså - tetreolje! Det bruker søsteren min også, og det funker.

Hei :)

Bare lurte på om du bruker den ufortynnede oljen direkte på munnsåret? Har lest en del om denne oljen, og er nesten blitt litt skeptisk pga. all negativ omtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lissi32

Anbefaler igjen en olje som heter herpes simplex outbreak elliminator fra Nature Forced i Usa. Den er helt genial og det eneste jeg vet som faktisk slå munnsåret tilbake og hindrer det å bryte ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Bare lurte på om du bruker den ufortynnede oljen direkte på munnsåret? Har lest en del om denne oljen, og er nesten blitt litt skeptisk pga. all negativ omtale.

Ja, jeg bruker den ufortynnet på. Når jeg ikke har munnsår, men tror jeg begynner å få det og tar på litt olje, begynner huden lett å klø og blir litt rød, så det er sterke saker. Men det blåser jeg i, for det driver faktisk herpesen tilbake før den har begynt!!! I og med at jeg ofte blir ganske syk av å få herpes, er dette en så stor gevinst for meg at jeg godt kan klø litt i blant. Jeg har ingen andre mén etter tre-fire års "hard" bruk.

Endret av tineline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Gjest Gjest_camilla_*
Anbefaler igjen en olje som heter herpes simplex outbreak elliminator fra Nature Forced i Usa. Den er helt genial og det eneste jeg vet som faktisk slå munnsåret tilbake og hindrer det å bryte ut.

Lurte på pom det var mulig at du gav internettadressen der dette kan kjøpes? finner ikke den når jeg søker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...
Gjest Henriette

Hei, dere. Jeg vet dette ble en GANSKE lang melding, men jeg trenger litt hjelp og håper dere orker å ta dere tid til å lese dette! Jeg er en 16 snart 17 år gammel jente, som er ganske redd for å få herpes, det har jeg nesten alltid vert, men sluttet å tenke særlig på det en stund. Dermed drakk jeg en sjelden gang av andres drikkeflasker, mens de tok ofte fra meg uten å en gang spørre. Som sagt så har jeg lenge vært redd for å få det, ettersom jeg aldri har hatt det og vært kjempe fornøyd med dette. I tillegg er det noe man ALDRI blir kvitt.

Men så fikk jeg en blemme på leppa som klødde noe sinnssykt. Jeg trodde det var noe jeg reagerte på fra smoothien jeg drakk rett før det begynte å klø, siden det er slik følelse jeg også får etter at jeg har spist eple (er allergisk mot det). Men etterhvert så sprakk jeg denne blemma, som gjorde at jeg fikk et rødt, rundt sår. Nå er denne mindre (det har gått ca 3-4 dager) og det er kun et liten hvitaktig rundt prikk i midten av et lite sår. Det prikker også ganske mye, og jeg har hørt at det gjør det på herpes sår. Det klør også fortsatt. Mamma mener det likner mistenkelig mye på herpes og det synes også jeg. Men hun sier det kan sikkert være mulig at det er noe jeg reagerte på i den smoothien jeg drakk. Når jeg tenker meg om, så har jeg hatt noe liknende en gang før og det fikk jeg rett etter at jeg spiste eple, som jeg som sagt er allergisk mot. Da tenkte jeg ikke noe over det, ettersom jeg trodde det var etter eplet.

Så jeg er veldig usikker og ganske redd for om dette er herpes, eller om det er mulig med herpes lignende blemmer/sår etter man spiser noe man ikke tåler. Men jeg veit ikke, så jeg håper VIRKELIG på svar fra noen av dere. Kanskje noen av dere kan svare meg på om det er herpes eller om det nødvendig vis ikke trenger å være det. Vær så snill, jeg trenger all råd og meninger akkurat nå! Takk på forhånd, hvis dere har giddet å lese alt dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Henriette, ta en tur på apoteket, det er fagpersonell som arbeider der, de kan aller mest sannsynlig diagnotisere et munnsår, og gi tips og råd angående det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Fredag morgen kjente jeg at det prikket og klødde litt i munnviken. Mistenkte munnsår, så jeg smurte meg med Prolip Herstat.

I løpet av fredagen så fikk jeg masse vannblemmer, og ikke bare i munnviken...men ca 1 cm ut mot kinnet :tristbla:

Fortsatte å smøre meg med Prolip.

Men idag (lørdag) når jeg våknet så var jeg kjempehoven og knallrød der hvor jeg har blemmene. Ser ikke ut!

Gud bedre, på mandag skal jeg på jobbintervju! Er det mulighet for at leppene mine ser forholdsvis normale ut da?

Jeg vil ikke beskrive meg selv som en forfengelig person, men dette er helt grusomt. Er nesten på gråten. Hatt hatt noen jævlige uker i forkant, så måtte vel bare få gigautbrudd av munnsår på toppen. Huff..

Prolip fungerer ikke på tidlige eller massive munnsår. Når jeg mistenker et munnsår, så bruker jeg Vadimekum, det er munnskyllevann og dagen etter, så er prikkingen borte og jeg har forhindret det i å bli et munnsår. Prolip har jeg funnet ut at kun virker når jeg har dempet ned munnsåret fra før av. Først bruker jeg Vadimekun i ca tre dager, skrubber vekk hard og tørr verk og så bruker Prolip og da dagen etter, så er halve såret vanligvis borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest mamma silje

Heia jeg har fodt herpes av min søster , og da har jeg vaneligvis har blemmer men denne gangen var det en gul blemme med skorpe på og det jør inmari vondt , det begynte og prikke på morgenen og på dagen ble den bare større og større . ossen får jeg den vekk ? snart jul og greier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vademecum hjelper:):) smør dette på flere ganger.. jeg smører det på hele tiden!!! jeg har nå begynt på kosttilskuddet LonoVital:) og det ska visst funke.. så no more munnsår på meg..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

noen som har noe tips hvis man er plaget med disse blemmene inni munnen? Det får jeg med jevne mellomrom. Forrige gang fikk jeg både på leppa og inni munnen samtidig. Off, det gjør så vondt å spise sjokolade når man får det i munnen... og hjelper kanskje ikke å smøre på så mye heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest irja1123

Mamma bruker Elizabeth Arden - eight hour cream ( men det er en salve) med en gang hun kjenner at hun holder på å få utbrudd, og det har ofte stoppet det.

Jeg har også prøvd det, men det har ikke virket på meg, men det kan jo hende det virker på noen av dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest HjelpendeHånd

Hei jeg har prøvd alt som er imot munnsår men ingenting har fungert. Jeg fikk til slutt noe av en vennine av meg som hun hadde kjøpt i frankrike og dette fungerte med en gang jeg brukte det. Det viktigste er bare å ta det på med en gang du kjenner prikking i leppa så stopper det hele utviklingen av såret.

Den kan kjøpes bla. her : http://www.cocooncenter.com/artdetail.asp?coda=4618760&ajoutart=4618760&ajoutpri=5,7 . Siden er på fransk men de sender til norge. Bruk Google Translate hvis du ikke hadde fransk på skolen :P

Dette har virkelig hjulpet meg og har ikke hatt utbrudd på veldig lenge nå :) Det er også ganske rimelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Alternativdoktoren selger et middel som hjelper på herpes! Jeg trodde ikke mye på dette, men hadde utbrudd hver 6-8 uke. Var villig til å prøve, og jeg angrer ikke!

Jeg fikk utbrudd, tok kuren, fikk etter noen uker ett utbrudd til, tok kuren og siden har jeg ikke hatt ett eneste utbrudd!! Dette er over ett år siden, har vært flere ganger i syden, der det tidligere var 100% sikkert at jeg fikk utbrudd.

Så for dere som er leie av herpessår og blemmer bruk pengene på Alternativdoktoren istedet for alle de dyre uvirksomme salvene som selges på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...