Gå til innhold

Forslag til morsomme ting å gjøre sammen?

Anbefalte innlegg

Marihata

Kjæresten min sliter litt med depresjoner og er ikke alltid like flink til å ta intiativ til ting vi kan gjøre sammen.

Har ikke verdens beste økonomi så hvis noen har forslag til ting å gjøre som ikke koster all verden eller som man kan gjøre helt gratis?:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest milkyway

Stikke ut i skogen og klatre i trær og leke krig med pinner er helt perfekt når vi er nedfor og har lyst å rømme fra å være voksne :) Trenger ikke være teit bare fordi en ikke er barn mer lengre, det er jo kjempemorsomt! Og mye bedre enn å sitte inne og se en film/dødt tvprogram.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marihata
Stikke ut i skogen og klatre i trær og leke krig med pinner er helt perfekt når vi er nedfor og har lyst å rømme fra å være voksne :) Trenger ikke være teit bare fordi en ikke er barn mer lengre, det er jo kjempemorsomt! Og mye bedre enn å sitte inne og se en film/dødt tvprogram.

Hehe..slikt synes vi er gøy.

Vi er ikke redde for å være barnslige, men var flinkere til å gjøre slikt før.

Ikke fordi vi er blitt så voksne, men rett og slett fordi det skal litt mer til å bare gjøre noe.

Tenkte i dag at vi kunne gå en tur med kamera og ta bilder eller noe, kanskje spille et spill...

Ellers liker vi de samme tingene, som å gå på museum, vi er begge glade i det kreative, så forslag som går på det hadde vært fint.

Takk for forslaget milkyway:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
victor78

Vet jo ikke hva dere liker, men får bare skyte fra hofta:

Friluftsliv:

-gå tur

i skogen

i boligfelt og kikke på hus og folk (litt stusselig på høsten)

-sykle

-dra på telttur fra lørdag til søndag

-gå ut i skogen, tenn bål og se inn i flammene, og la praten gå. Man kan lage noe på bålet, eller ha med seg noe godt i sekken.

Inneting:

-skru av TVen, sett heller på radioen hvis man ikke vil ha det helt stille

-spørrespill

-andre spill (fantasi, fordel å være fler enn to...)

-lag noe god mat sammen (trenger absolutt ikke være dyrt, og mat må man jo ha).

-man kan tegne og male. Enten ting og tang, eller hverandre.

-fotografere (som du nevner)

...

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lund

Kino

Gå ut på kaffe

Gå ut å spise middage

Gå en tur og avslutte med kaffe og kake :)

Lage julekaker sammen! eller noe annet

Se en film sammen hjemme med en delig middag

Ha mye koz :humpe:

Pakke julegaver sammen og handle sammen.

:)

Endret av Lund
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Mange gode forslag her.

Vi liker å gå turer sammen og drømme lete etter drømmehuset vi en gang skal ha. (selvsakt skal vi ikke ha akkurat det, for vi skal flytte til en annen by, men det er så inderlig koselig å gå å drømme om fremtiden sammen)

Bake sammen er veldig koselig, og pakke inn julegaver.

Hva med å lage julepynt? Jeg får nok ikke med min man på dette, han er ikke så fingernem, men har selv tenkt å lage noen enkle filthjerter/stjerner/snøfnugg etc til å henge i vinduet til desember.

Det er også ganske koselig å gå å mate duene sammen, nå begynner det jo å bli så kaldt at de ikke får så mye mat lenger heller.

Jeg syntes også det er koselig å dra til en litt annen butikk å handle dageligvarene enn det man gjør til vanelig. Dette er en liten forandring som er nok til å bryte de samme kjedelige rutinene en dag. Kanskje finner dere noe nytt og spennde å lage sammen også.

Det å gå ut på en kafe og ta en kaffi sammen er heller ikke så dyrt. Jeg og mannen gikk i dag ute i det fine været i byen, fant en kiosk som hadde kaffimaskin med masse gode smakstilsettninger. Vi drakk nydelig kaffi, holdt i hånda g gikk og småtuslet ute i gatene. Superkoselig, og kosta 17 kroner koppen.

Ellers hjelper det godt på humøret å tenne masse stearinlys om kvelden, krype opp i armkroken og se en serie på tv, ta inn dyner og popp poppkorn. Dette gjør vi her tirsdag og gjør at vi har noe fast og koselig å se ferm til sammen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marihata
Mange gode forslag her.

Vi liker å gå turer sammen og drømme lete etter drømmehuset vi en gang skal ha. (selvsakt skal vi ikke ha akkurat det, for vi skal flytte til en annen by, men det er så inderlig koselig å gå å drømme om fremtiden sammen)

Bake sammen er veldig koselig, og pakke inn julegaver.

Hva med å lage julepynt? Jeg får nok ikke med min man på dette, han er ikke så fingernem, men har selv tenkt å lage noen enkle filthjerter/stjerner/snøfnugg etc til å henge i vinduet til desember.

Det er også ganske koselig å gå å mate duene sammen, nå begynner det jo å bli så kaldt at de ikke får så mye mat lenger heller.

Jeg syntes også det er koselig å dra til en litt annen butikk å handle dageligvarene enn det man gjør til vanelig. Dette er en liten forandring som er nok til å bryte de samme kjedelige rutinene en dag. Kanskje finner dere noe nytt og spennde å lage sammen også.

Det å gå ut på en kafe og ta en kaffi sammen er heller ikke så dyrt. Jeg og mannen gikk i dag ute i det fine været i byen, fant en kiosk som hadde kaffimaskin med masse gode smakstilsettninger. Vi drakk nydelig kaffi, holdt i hånda g gikk og småtuslet ute i gatene. Superkoselig, og kosta 17 kroner koppen.

Ellers hjelper det godt på humøret å tenne masse stearinlys om kvelden, krype opp i armkroken og se en serie på tv, ta inn dyner og popp poppkorn. Dette gjør vi her tirsdag og gjør at vi har noe fast og koselig å se ferm til sammen.

Takker:)

Har lyst å gå en tur sammen i dag, såfremt han har lyst.

Og det å lage julepynt sammen tror jeg faktisk han vil være med på, kanskje baking av julekaker også.

Å gå en tur i skogen og tenne bål er noe jeg faktisk har foreslått tidligere i høst, men det har ikke blitt noe av, men skal foreslå det på nytt;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gjest

Så bra at du forsøker å finne på nye ting sammen, rutine er kjedelig om man er deprimert eller ikke.

Jeg er selv deprimert og merker at det hjelper at mannen fokuserer på at han ønsker å ha med meg ut og at han ønsker mitt selskap. Han forsøker ofte å dra meg ut, men da er fokuset ofte at jeg er for mye inne og at jeg bør aktivisere meg, og da blir jeg fort deffansiv (selv om jeg klart vet han har rett) Men når han legger det frem "du jeg har lyst å gå tur, og det er så mye kjekkere når du er med" har jeg mye lettere for å bli med. Da føler man seg ønsket, samtidig som man får gjort noe, en win win situasjon altså. Rart å se hvordan ord har en så enkel effekt bare om man sier det på en litt annen måte :fnise:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Black Eyed Susan

Fyll badekaret med vann og inviter han oppi. I stedet fo å si noe plasker dere vann på hverandre, mimer og prøver å gjette hva den andre vil. Litt sølete, men veeeldig gøy. (Egner seg forøvrig veldig godt ved uenigheter) :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Betsy

Den store fordelen med å ha hund sammen! Vi har alltid noe å finne på, vi kommer oss ut på tur i frisk luft, og uansett hvor lite lyst begge i utgangspunktet har til å gå tur, så får vi det alltid koselig når vi først er kommet oss ut av døren.

Endret av Betsy
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marihata

Takk for alle forslag:)

Hadde badekar før, så da brukte vi å plaske å leke sammen, men nå har vi dessverre bare dusj.

Skal skrive ned alle forslagene og vise de til ham, kanskje han har litt å tilføye selv også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lund
Takk for alle forslag:)

Hadde badekar før, så da brukte vi å plaske å leke sammen, men nå har vi dessverre bare dusj.

Skal skrive ned alle forslagene og vise de til ham, kanskje han har litt å tilføye selv også.

Hva med å kaste puter på hverandre i senga :)

Og mye kozzzz :ler:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Dere som tar bilder/fotograferer sammen, hva tar dere egentlig bilder av? Det høres veldig gøy ut, men man skal vel gjerne bruke bildene til noe også?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marihata
Dere som tar bilder/fotograferer sammen, hva tar dere egentlig bilder av? Det høres veldig gøy ut, men man skal vel gjerne bruke bildene til noe også?

Det er jeg som nettopp har kjøpt meg kamera fordi jeg vil begynne å ta bilder, men han liker det han også.

Tja, hva man bruker det til, det bildet passer til.

Tar bilde av det man føler for og ser hva man kan bruke det til.

Eller tenkte du på litt andre type bilder også...?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gjest

Jeg tar en del bilder, noen (som dikkert 1/100) fremkaller jeg gjerne i svart hvitt, forstørrer og henger på veggen. kjekkere enn kunst fra IKEA som alle andre har, og så er bildet noe jeg virkelig liker og blir glad av fordi jeg har en erfaring knyttet til det. De kan for eksmepel brukes som litt mindre i ei hylle itl å pynte opp den kjedelige bokhylla eller noe også, om de ikke er fine nok til å ha på veggen.

Det er også koselig å bare ha dem liggende på pcen, bruke som bakgrunnsbilde etc. Vi er for dårlige til å ta bilder av fine steder vi har vært tror jeg. Man behøver ikke å gjøre mer ut av det enn dette heller. Kanskje skulle du en annen gang finne noe du liker å gjøre noe mer med.

Om jeg får et fint vinterbilde i år skal jeg fremkalle en del og lime det på et papkort og sende som julekort. Elsker å dille med slike ting, og så er det kjekkt å bruke det man gjør til noe også. Det er mulig at jeg også fremkaller noen og bruker dem til å dekorere julegavene med, som navnelapp eller klipper ut en ekstra fin del av bildet eller noe. Det er klart dette er ganske dyrt da, men er man kreativ kan man få til ganske mye fint. Det er bare å prøve seg litt frem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest hyggelig

hva med litt bingo???! :)

tror det koster ca 10kr for en "runde", og runden varer ca 15-20min. kanskje ikke verdens mest spennende ting å gjøre, men det er billig, tar "lang" tid, og kanskje dere ender opp med hovedgevinsten i tillegg.

alder spiller da ingen rolle ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...