Gå til innhold

Hjemme alene kveld med mannen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen skal overnatte hos bestemor fra torsdag til fredag siden d er planleggingsdag fredag. Dermed har jeg og mannen en kveld for oss selv. Har ikke hatt så mye tid sammen de 2 siste mnd så kunne tenke meg at vi skal kose oss med noe god mat med en god rødvin til.

Noen gode forslag? Detaljer, please?

PÅ forhånd takk! :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med biff? med sopp, squash, løk, paprika og chips eller poteter til? peppersaus eller bernaisesaus? En fantastisk god rødvin er Cantina Jaccagnini. Den koster 135,- , men er aldeles nydelig (å det sier ei som egentlig ikke liker rødvin) hehe

Gjest vimselot
Skrevet

Hele kvelden i senga er veldig...romantisk.

Men jeg er singel og har ikke hatt ons på lenge, så derfor svarer jeg hva JEG ville ønsket av en kveld...

Jeg ville ikke laget for tung mat, siden jeg hadde hatt store forventninger til kvelden og han skulle ikke få blitt for mett og trett av en kjøttmiddag...

Men kanskje noen har gode råd til en middag som gir energi og overskudd og som samtidig gjør mannen fornøyd?

Skrevet

Jeg skal ha kjæresten på besøk i morgen kveld, så jeg tar gjerne også imot tips og inspirasjon...

Skrevet

Kyllingfilet surret i bacon krydret med de urter du liker best

lett salat

potetbåter

tzatziki/hvitløk-rømmedressing

lett fordøyelig mat gjør at dere har energi til andre ting også ;)

Skrevet
Kyllingfilet surret i bacon krydret med de urter du liker best

lett salat

potetbåter

tzatziki/hvitløk-rømmedressing

lett fordøyelig mat gjør at dere har energi til andre ting også ;)

Det var virkelig et godt forslag, det fikk jeg lyst på. Men det går kanskje an å bruke god spekeskinke til erstatning for bacon, eller?

Steker du filetene i panne eller ovn?

Skrevet
Det var virkelig et godt forslag, det fikk jeg lyst på. Men det går kanskje an å bruke god spekeskinke til erstatning for bacon, eller?

Steker du filetene i panne eller ovn?

Begge deler, da blir de saftige. Bacon kan med fordel byttest med skinke. Om du ikke heller bruker skinken som en lett forrett. ;)

Skrevet
Begge deler, da blir de saftige. Bacon kan med fordel byttest med skinke. Om du ikke heller bruker skinken som en lett forrett. ;)

Begge deler ja. Først i pannen på relativt høy varme, og så i ovnen sammen med potetene.. Ta filetene gjerne i folie slik at de ikke blir så tørre i ovnen. Ved 200'C trenger de vel ca +/- 13minutter avhengig av tykkelse og hvor stekt de ble i pannen

Gjest vimselot
Skrevet (endret)

Men jeg spiser ikke kylling...

Så noen andre tips?

Egentlig trenger jeg ikke noen tips, jeg er stinn av vitaminer, og mat, men er sulterforet på sensualitet og kos osv...

Man kan jo ikke lage en salat heller...

Men som forrett (nå savner jeg Milla her), selv om jeg ikke har behov for råd, man havner i senga og lager mat i leirgryte, som er i stekovnen, og da har man 1,5 eller to timer på seg til kos...

Og da kan jo mannen få litt kjøtt, kanskje, vi må ikke bli så slemme slem.

Jeg vet hva jeg ville laget, noe i stekovnen slik at alt var ferdig og jeg ikke var helt utmattet og svett og stinket kjøkken...

Endret av vimselot

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...