Gjest smotti Skrevet 31. oktober 2007 #1 Skrevet 31. oktober 2007 Noen som har vært her eller skal der i nærmeste fremtid? Noen erfaringer fra hotellet eller plassen? Har planer om å reise der neste år.Så det hadde vært gøy visst noen med litt peiling kunne gitt meg litt info da reisebyråer har noe litt begrensa informasjon
Wonders Skrevet 2. november 2007 #2 Skrevet 2. november 2007 Nei men på Sonesta Club, tvillingen rett over veien. 3 ganger! Og vært på Hyatt litt lenger oppi gata. Sonesta Beach ligger som 1. hotell på den fantastiske strandpromonaden mot sentrum , Nama Bay. Om dere ikke vil ta taxi, som koster 10 egyptiske pund max, ja så bare går dere. Rene rom! Topp service, vi ba om å få bytet rom, ikke no problem, rolig beliggenhet, gåavstand til sentrum! Det er allltid 2 bevepnede turistvakter på plass, ikledd hvite uniformer fra hovedveien inn til Sonesta Beach. Vi ble sjekket om vi hadde med oss pass fra Sonesta Club, før vi gikk igjennom Sonesta Beach hotellområdet for å komme til stranden. Disse to tvillinghotellene deler nemlig strand, og maten på denne strandrestauranten var en absolutt opplevelse!!!! De bygget noen nye rom nærmest stranden når vi var der sist i 2005. Hotellet har gigantisk plass i midten med svære basseng, til barn og til voksne,og de har en kul bar, i bassenget, med barkrakker og alt! Det er oxo Kati dykkeskole der med en tank hvor man kan lære seg å dykke, prøve-dykk. Samt små egene butikker helt i begynnelsen, nærmere der vaktene er. Om kvelden kommer det svarte biller opp fra havet, over promonaden og inn på gressplenen på hotellområdet, og jeg hylte både en og to ganger, dette er kun etter det er mørkt! Så vi gikk til byen når vi var uthvilte og nydusjet, og tok taxi hjem, langt utpå natta, jeg hater biller!!! Frokostbuffeen har ingen grenser! Himmelsk! Egen eggstasjon, hvor de lager ALT etter eget ønske. Siden det var det på Sonesta Club regner jeg med at suksessen oxo er på Sonesta Beach. Om du ser på denne siden, på bildet, nederst til høyre, Photos dette gir jeg terningkast 6 http://sharmelsheikh.regency.hyatt.com/hya...otels/index.jsp Her er Sonesta Beach, terningkast 4 http://www.sonesta.com/SharmResort/ 1
Gjest smotti Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Takker masse for svar!! :bukke: Siden du vet så mye, slenger jeg ved noen spørsmål til. - Må vi gå med pass på oss hele tiden? Er ikke det litt skummelt visst noen stjeler det eller tenk visst vi mister det?? - leste en plass at vi må dekke til skuldre ,knær og mage. Vil det si at jeg må gå med t-shorte og lange shortser hele tiden?? Store biller sier du... Er de farlige??Hvor store er de?? Venter i spenning..
Gjest DELLI Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 HEI . JEG HAR VÆRT I SHARM EL SHEIK 5 GANGER NÅ ..BODD PÅ SOFITEL NYDELIG...HOTEL! NOVOTEL OGSÅ ET NYDELIG HOTEL...ELSKER HELE STEDET! REISER NED OM ET PAR UKER ,SKAL DA BO PÅ SONESTA BEACH NOE JEG ER VELDIG SPENT PÅ... DISSE SVARTE BILLENE HAR JEG ALDRI HVERKEN SETT ELLER HØRT OM..OG JEG HAR GÅTT STRANDPROMENADEN VEEEELDIG MANGE GANGER
Gjest smotti Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 (endret) HEI . JEG HAR VÆRT I SHARM EL SHEIK 5 GANGER NÅ ..BODD PÅ SOFITEL NYDELIG...HOTEL! NOVOTEL OGSÅ ET NYDELIG HOTEL...ELSKER HELE STEDET! REISER NED OM ET PAR UKER ,SKAL DA BO PÅ SONESTA BEACH NOE JEG ER VELDIG SPENT PÅ... DISSE SVARTE BILLENE HAR JEG ALDRI HVERKEN SETT ELLER HØRT OM..OG JEG HAR GÅTT STRANDPROMENADEN VEEEELDIG MANGE GANGER Vet du noe om dette med å være tildekket? og må man gå med pass hele tiden? Du må også fortelle meg hvordan det var på sonesta beach når du kommer tilbake.. Endret 5. november 2007 av smotti
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2007 #7 Skrevet 7. november 2007 Vet du noe om dette med å være tildekket? og må man gå med pass hele tiden? Du må også fortelle meg hvordan det var på sonesta beach når du kommer tilbake.. På stranden går du i vanlige badeklær, men selvfølgelig ikke toppløs. På de rene turiststedene kan du også gå kledd som du ville gjort her hjemme (eller et annet sted for den saks skyld). Utenom turistområdene bør du vise såpass respekt at du dekker til skuldre og lår. Har f.eks. lest om folk her på forumet som har slaktet Tunisia som feriemål pga. innpåslitne menn. I samme tråd skriver de at de selv har gått veldig lettkledd, men at det burde alle menn i det muslimske Tunisia akseptere. Det er turistene som bør akseptere kledkodene i det landet de reiser til. (Beklager avsporing).
Gjest smotti Skrevet 7. november 2007 #8 Skrevet 7. november 2007 Men hva mener du med å dekke lår og skuldre? Skal jeg gå med langbukse og tshorte da?
Wonders Skrevet 7. november 2007 #9 Skrevet 7. november 2007 Nei da man trenger ikke være noe tildekket. Dette er en badeby, og ingen forventer at man skal oppføre seg som om de var i Kairo, for DER skal man være tildekket. Jeg så flere som gikk i slippers, miniskjørt og bare en bikinitopp i gågaten midt på dagen. Null problem Sofitel og Novotel er bedre enn Sonesta i den forstand at Sonesta ikke er så lukseriøst. Sonesta er terningkast 3 og de to andre får en 4. Man trenger ikke gå med passene på seg. Jeg bodde på Sonesta Club og måtte ha med hotel-pass derfra for å komme inn på hotellområdet til Snoesta Beach, og få tilgang på håndkler på stranden. Thats all. Min kjære ser utenlansk ut, og da reagerer vaktene med en gang. Det er jo null probl når vi har hotellpass. Hit kunne jeg dratt på ferie alene. Skal dere stikke å kjøre 4hjulinger i ørkenen å drikke tea med beduiner bør dere gå direkte til de som leier ut. De holder til på andre siden av hovedveien fra Sonesta Beach, over parkeringsplassen, ved Sonesta Club, og en liten lokal kafeteria, og ett lite supermarked. Her får man bra pris. Man kan oxo kjøpe filmen de filmer når dere kjører, jeg er glad vi gjørde dette. Kult å ha. Ta med solbriller, noe å drikke, og skjerf som de kan binde rundt hodet og ansiktet, da det kommer sand over alt. Dere bør oxo ta taxi til Alf Leila Wa Leila! ca 20 min utenfor Sharm, magedans, mat og hestashow, under åpen himmel, helt utrolig! Der er det oxo butikker som er mye billigere enn i Nama bay, angrer bittert på at jeg ikke kjøpte mine fake vesker der. Biller ja, når mørket faller på, så kryper de fra stranden, over promonaden og blir borte. De har tykkt svart skall, og har lange følehorn, og de kan lette over bakken til ca knehøyde. Jeg har sett de så mange ganger at jeg nekter!!!!!!!!!!!! plent å gå promonaden på kveldstid, og på dagen er det helt ok, ingen fare. Jeg vet det er stenge tollregler osv, og oppfordrer ikke til noe som helst, men skal du kjøpe fake vesker må jeg bare si at kvaliteten er sinnsyk bra! Jeg har handlet sånn over hele verden, og disse er de som har holdt seg best! Swarovski krystall? Vi har oxo handlet krystaller fra nederst i gågaten, ASFOR, disse har ett kjennemerke av en fugl på seg, gjemmt for det utrente øyet. Dette tilsier at de er ekte. Dette er BILLIG i Egypt og helt skjønne! Lær deg å prute vettet ut av deg!!!!!!!!!! 1
Gjest smotti Skrevet 7. november 2007 #10 Skrevet 7. november 2007 Takker for bra svar igjen! Grunnen til at vi valgte sonesta beach var fordi vi ville ha all inclusive og ett hotell med litt lokal stil og som var fint.. Jeg har ikke vært så mye rundt i verden, hvertfall ikke til så annerledes kulturer så derfor spør jeg om ting som noen kanskje synes virker litt teit.. Hvor mye koster en sånn fake veske da? Og selger de sånn fake klær også? Swarovski ja... selges de en og en eller flere av gangen, og hva er gjennomsnitts prisen på disse? Vi har tenkt å være der nede i 2 uker, hvor mye lommpenger trenger vi mener du?
Wonders Skrevet 8. november 2007 #11 Skrevet 8. november 2007 Jeg fikk en ok størelse ned i 200 norske, da etter en halvimes pruting, noen tekopper og masse snakk. Det er sånn du gjør det der. Noen nektet plent å prute, da gikk jeg videre, jeg er ikke helt dum å betaler blodpris. Større trillebagger osv er litt dyrere. Ikke thai priser akkurat, men billig. http://images.google.no/imgres?imgurl=http...%3D10%26hl%3Dno Så ikke så mye fake klær jeg... Krystaller, kommer ann på str. Vi har en moske i 5 deler til 5000 kr. Men man kan få små hjerter, og smykker til en hundrings. Takk ja til tea, dette er ett tegn på at du er interissert til å bruke tid å penger her. De vet du legger igjen mye, så de vil alltid være imøtekommende slik sett. Vi kjøpte 4 eller 5 om gangen og fikk gratis nydelig nøkkelring på kjøpet! Det er noen som har motiver skåret ut i laser inni, det er så fint. Her er en liten oversikt http://images.google.no/images?gbv=2&n...tal&spell=1 Siden dere har all inclusive, bør dere spise så mye som mulig på hotellet, da sparer dere mye penger. Jeg ville tatt med meg 3-5000 kr. Suvinirer og utflukter er vel hva dere da vil bruke mest penger på. Og evt festing...HardRock Cafe er veldig populært for Normenn generellt der nede. OG der betaler kun gutten, jenta kommer inn gratis.(dette sier de i døra ikke noe om, får å melke penger, men vi betaler aldri begge to!) Man får oxo drikke-bonger i døra, de er fine å ha, da det ikke er SÅ billig med drikke i baren. 1
Wonders Skrevet 8. november 2007 #12 Skrevet 8. november 2007 Her er priser på utflukter, jeg har tatt vare på flyere fra 2004, før pruting: Ras Mohammed by boat(dykke sted) 25 Euro Glass Boat Trip 10 Euro Cairo by Bus(6 timer 1 vei, møkkabuss!) 50 Euro Sunset Camel Trip 25 euro(gå heller ved selve utleierne ved Sonesta Club, mye billigere) Quadrunner Trip(4hjuling) 25-30 euro (gå heller ved selve utleierne ved Sonesta Club, mye billigere) Bedouin Dinner Whith Camel Riding 25 euro... St. Catherine(fjell) and Dahab(lokal liten by) 40 Dollar Mount Moses and St. Chaterine(fjell) 30 euro 1
Gjest smotti Skrevet 8. november 2007 #13 Skrevet 8. november 2007 Takker for svar enda engang !! :bukke: Syns det er topp å være litt forberedt til en sånn tur Så vet man litt om hva man kan ta seg til istedet for å finne ut alt sånn rett før man drar hjem fra ferien! Gjennom det reisebyrået vi skal bruke kan vi visst forhåndsbestille utflukter. Da betaler jeg feks 1200 kr og kan da velge 3 utflukter. Syntes dette virka som en grei deal.. Lurer på litt mere jeg.. Den badestranda som hører til hotellet, må man bruke badesko der , eller er det sand strand? Og kommer det farlige fisker og sånn der?Jeg er livredd for hai og har lest at det er haier der.. kommer de nærme land? Det var det jeg kom på nå... Setter veldig pris på svarene dine!!
Wonders Skrevet 12. november 2007 #14 Skrevet 12. november 2007 Bare hyggelig, jeg klarer ikke dra om jeg ikke spør om alt mulig, jeg føler meg tryggere når noen har vært der tidligere. Da slepper man å gå på smell osv. Hvorfor ikke bruke ærlige kilder når man har tilgang på de? Sinaihalvøya er jo flott, og jeg hadde alltid badesko på(kjøp fake der nede til en billig penge om du ikke har), koraller overalt, langgrundt, så jeg kunne gå frem og tilbake i vannet, å se ned på alle fiskene i vannet. ALDRI hørt noe om hai der. Jeg kunne tenkt meg å snorklet der ved land, men gadd ik kjøpe maske osv. Fint om dere har plass til undervannskamera, du får ekstremt flotte og krystallklare bilder! Det var som å se ned i det nydligste akvariet. Forstår godt hvorfor folk kommer hit kun for dykking. Jeg torde ikke det pga vi var der en uke bare av gangen. Og man skal ikke dykke før etter så og så lenge etter du har gått av ett fly, eller så og så lenge før du skal fly igjen! Jeg foretrekker basseng asså, men dagene på stranden var oxo fine. Herlig med varm sand mellom tærne. Helt greit å forhånsdbestille utflukter. Jeg ønsker jo kun å meddele hva jeg har av info, ikke å tråkke noen på tærne her. Alle gjør forskjellig alt ettersom behov. Her er noe advarsel-greier; ikke spis melon. På de lokale markedene sprayer vann med sprøyte inn i dem, så de blir tyngere, slik at bøndene får mer penger for melonene sine her. Det går jo på vekt. Vi norske tåler jo ikke dette vannet, å jeg ble syk i 3 dager, for jeg visste ikke dette. Tok 2 dager før vi fant ut hva det var, trodde først jeg ble forgiftet på en guling-restaurant, men sambo spiste det samme å vart ikke no sjuk. Godt å ha lege på hotellet. Skulle ha is til dessert en dag, men de hadde ikke, så jeg tok fruit of the season! Idiot. Solen er sterk der nede, hodeplagg er ett must, sammen med noen skikkelig mørke briller. Du kan oxo ha med fancye solbriller, men på stranden hjelper de lite! Midt på dagen er solen midt oppe på himmelen, som gjør deg sikkert solbrennt i skille i hodebunnen, og på nesetippen. Ikke løp på steinene på dagtid, bruk sko, selv ved bassenget, det er glovarmt! Begynn å sol dere i solarium allerede nå, ca 15 min 2 ganger i uken el no, det gjør huden forberedt. 1
Wonders Skrevet 12. november 2007 #15 Skrevet 12. november 2007 Det er ikke rullestein der, som i Hellas de fleste plasser. Men myk og fin sand, men korallene "ødeligger", så vær forsiktig, ikke løp utti. Ble bitt av fisker i Kreta, men ikke i Sharm. Så ingen store fisker, bare disse søte bitte små... Taxi er billigere enn du trod, gutta kjører klipp og lim taxi som jeg kaller det. Peugot fra 70-tallet! De sier 25, 30, 35 osv. Prut ned i 10 og 15. For det koster ikke mer, de er bare grådige, det er jo lov å prøve seg. Maxitaxi: Man ser de komme på veien, ta ut hånden, ikke si noe, bare sett deg inn, send 50 øre!!! fremover i taxien, å de svinger ALLTID ALLTID ALLITD innom selve sentrum, så går du av der. Sånn gjør de lokale det, vi oxo flere ganger, heretter skal vi gjøre dette, fordi 30 gærninger er mye penger spart! Det 1. du ser i sentrum som du vil huske fra hovedveien er; gågaten ved KFC på venstre side, og HardRock på samme side, bare noen meter nedenfor. Taxi'ne har holdeplass litt til høyre oppi veien der. Greit å finne ut veldig raskt for det korter ned ventetid. 1
Gjest smotti Skrevet 12. november 2007 #16 Skrevet 12. november 2007 Ja jeg må si at det mye mer betryggende å spørre noen med peiling enn å få svevende svar ifra reisebyråene.!! Vi er noen fantomer til å gå så at det var 1,5 km ca og det er noenlunde det samme vi hadde i bulgaria, så tipper vi bare tra beina fatt, er veldig redd for sånne galne utenlanske taxi sjåfører.. Også ble jeg jo litt nysgjerrig på disse billene..hehe Er det belysning rundt forbi? Eller bør jeg ta med meg en lommelykt??Tenker også på langs promenaden da..hehe Maten ja.. ringte til vaksinekontoret og der snakka de om en kur vi skulle ta 1 mnd før vi reiser ned. Er veldig ømfintlig for andre bakterier.. Jeg er jo også veeeldig ømfintlig for sol..hehe så da bør jeg ha sunblock?? Åssen er folkan som jobber på hotellene da? Driver de å glaner når en løper rundt i badetøy og kommer med slibrige/ekle kommetarer slik feks tyrkere gjør??
Wonders Skrevet 12. november 2007 #17 Skrevet 12. november 2007 Taxisjåførene kan være kjipe å spørre om dere er gift osv, det liker ikke jeg. Hold kjeft og kjør forsiktig, tenker jeg bare. Det er nydelig promonade, med hotell på ene siden, med restauranter, og restauranter, vollybane, minigolf, osv på strandsiden, masse fine lys og musikk. Turistvakter i hvitt bortover hele, så dere er helt trygge. Det går alltid masse folk der, barnevogner og det hele. Sharm ble kåret til landets flotteste Turistby, av myndighetene i Kairo her ett år. Og presideneten fikk bygget en moske i nærheten av flyplassen, på kun 3 mndr, fordi han simpelthen elsker å være der nede selv... Så om du oxo ser bilene og kortesjene hans, så vet du kvaliteten er bra. De ansatte er helt rolige, pusler med jobben sin, og hjelper når du spør, det er viktig å si good morning/good afternoon osv, det er jo vanlig høflighet, pluss at man får raskere hjelp om det er kø, fordi de liker deg, det er internationalt da. De eneste som får lange ubehagelige blikk er disse nyrike uoppdragene og høylytte valrossene uten klær... baboshkane fra Russland , med sine 11 årige døttere i g-streng. Ikke oss andre i bikinier. Ikke som i Tyrkia i heletatt, var der i sommer, usj! Når det var lunch tok jeg bare på den knyte-greia rundt livet, som tilhørte bikinien, enkelt og greit. Solkrem ja, fytti katta, ta det på etter du har pusset tennene om morgenen. La det virke litt. Etterpåfyll hver 3 time. Aloera gele om kvelden så du ikke flasser. 1
Gjest smotti Skrevet 12. november 2007 #18 Skrevet 12. november 2007 Taxisjåførene kan være kjipe å spørre om dere er gift osv, det liker ikke jeg. Hold kjeft og kjør forsiktig, tenker jeg bare. Vi kommer jo faktisk til å være nygifte da :rødme: .. så da er det bare morsomt.. Æsj ... russere..hehe Ja så noen av de i Bulgaria og faktisk.. Begynner å glede meg enn masse nå... Må bare foretelle meg mer og komme med flere tips og råd.. Vil gjerne se noen bilder visst du vil vise meg ifra sharm el sheik og sånn Er veldig dårlig egentlig med bilder på nettet....
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2007 #19 Skrevet 12. november 2007 Vil virkelig anbefale deg å snorkle i Rødehavet. Det er fantastisk. Det er hai i Rødehavet, men jeg kjenner ikke til haiangrep der. De lokale kjenner sikkert til hvor det er størst mulighet for å se hai. God tur!
Gjest smotti Skrevet 13. november 2007 #20 Skrevet 13. november 2007 Vil virkelig anbefale deg å snorkle i Rødehavet. Det er fantastisk. Det er hai i Rødehavet, men jeg kjenner ikke til haiangrep der. De lokale kjenner sikkert til hvor det er størst mulighet for å se hai. God tur! Hadde tenkt å prøve meg på det ja.. Var nå helst å ikke møte hai som var min plan... Men nå er hvertfall reisen bestilt!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå