Gå til innhold

Forslag til aktiviteter for barna?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vi skal ha fem barn i bryllupet vårt. De skal bare være med i vielsen og i begynnelsen av festen (middagen). Regner med at de kommer til å kjede seg litt etterhvert med lang middag og greier. Skal ha eget barnebord, men barna er i litt forskjellig alder (alle er under 8 år). Har dere noen forslag til hva de kan få gjøre etter at de er ferdige med å spise? Det tar sikkert ikke så lang tid før de er ferdige og har lyst til å reise seg...

Skal ikke ha egen barnevakt til de siden de ikke skal være der så lenge, men setter noen av foreldrene/venninner av meg til å ha et litt overordnet ansvar for de.

Tegnesaker tenkte jeg å ha der, noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med Donpedro :wink:

Har vært i flere brylluper med barn hvor dette har vært gjort med hell.

Ellers så hørtes jo tegnesaker bra ut. Kommer vel litt an på alderen til barna, men hva med å ha med noen leker som lego, dukker e.l ? Kanskje barna tilogmed har med seg noe selv :) Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for forslag! Hadde tenkt på det med tv, men det er ikke noe annet rom enn der hvor vi skal spise, og det egner seg ikke å ha en tv i en krok der eller noe sånt heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei, garderoben er liksom omtrent i en trappesats - akkurat der man kommer opp, tør ikke ha to-treåringer der... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et tips - dersom dere skal legge frem noen tegnesaker kan det være en fordel med papirduk...både fordi barna (iallefall de vi kjenner) synes det er kjempegøy og få tegne på duken og litt søl går også bra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er mulig for barna å leke ute kan dere jo ordne med fotball, hoppestrikk eller andre enkle utendørsleker. Men det avhenger jo av at det er skjermet for biltrafikk og at en voksen kan følge med dem.

Ellers er jo tegnesaker en sikker vinner. Og hva med noen bøker som passer til alderen? Kanskje det blir for kjedelig?

Det går jo også ann å foreslå for foreldrene på forhånd at ungene tar med seg noen av sine yndlingsleker.

Lykke til!

Klem fra meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Gameboy? Kjenner dere noen som har det så dere kan få låne? (bør vel ved nærmere ettertanke være nok til alle, ellers blir det vel mer bråk... :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var få barn i vårt bryllup, 2 babyer og 3 barn i alderen 7, 9 og 12 år. Jeg hadde samlet forskjellige oppgaver med varierende vansklighetsgrad som jeg hadde kopiert opp og lagt inni "sangheftet". Så der lå det noen gåter, enkle vitser. Slike tegninger du tegner fra prikk til prikk etter tall, både enkle som bare gikk til 10 og vanskligere som gikk til 60. Dette hadde jeg samlet på litt over tid, noe fant jeg også i tegnehefter og aktivitetshefte som vi hadde liggende. I tillegg hadde jeg kjøpt Kryssordhefter til barn , Donald og Mikke osv. Jeg fant 3 forskjellige.

Men de barna du snakker om er kanskje for små til dette?

Jeg var rimelig sikker på hva de barna som kom i vårt bryllup likte av oppgaver, så det var lett å velge oppgaver. Dette aktiviserte også de voksne som satt sammen med barna også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leide inn en 15 årig datter av noen venner av oss som "leketante". Hun holdt til i et rom ved siden av spisesalen hvor var det både TV med spill, noen leker og tegnesaker. Ungene fikk lov til å gå fra bordet og komme inn igjen så ofte de ville.

Når de satt ved spisebordet, lekte de ikke. Vi hadde nemlig ikke eget barnebord.

Jeg tror egentlig barna syntes det var helt greit! De var litt stolte at de ble behandlet som voksne ved bordet og satt der som små tente lys og konverserte! Og når de gikk lei så gikk de inn i "lekerommet". Fikk inntrykk av at ungene gikk til og fra ganske ofte, men de forstyrret ingen, foreldrene slappet av og ungene hadde det gøy.

En god løsning for alle parter!

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det mange gode forslag! Har ikke tenkt på dette i det hele tatt! Det kommer flere barn i vårt bryllup mellom 6-11 år så vi hadde tenkt å la alle barna sitte sammen. Ellers hadde vi bare tenkt å gi dem hver sin gåtterpose som de kunne kose seg med og kanskje justere litt på middagsmenyen for dem. Men det var jo en riktig god ide å ordren med Video i et annet rom, det bruker alltid å være populært!

Ellers så er det stor gressplen utenfor med noen lekestativer som de kan boltre i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...