tuji Skrevet 7. april 2003 #1 Skrevet 7. april 2003 Pusen min har alltid røytet mye, men litt mindre om sommeren når hun er mer ute. I det siste har jeg lagt merke til at hun har flass i pelsen, særlig langt bake. Hva kan det komme av, og er det noe jeg kan gjøre? Hun vil bare ha tørrfor, og er ikke så flink til å drikke av skålen sin. Hun vil helst ha rennende vann Kan det ha noe med saken å gjøre?
Gjest Kinga Skrevet 7. april 2003 #2 Skrevet 7. april 2003 Gi katten din ormekur. Noen av de første symptomene på innvolsorm hos katt er dårlig hud- og hårlag. Gir du ellers katten din et godt tørrfôr, er problemet neppe ernæringsrelatert. Hvis du vil, kan du gi katten din tilskudd av essensielle fettsyrer (omega 3 og omega 6); slikt får du kjøpt hos veterinæren. Dette er svært gunstig for hud, hår og klør, samt hjerte- og karsystem. Vibeke
jordbær Skrevet 7. april 2003 #3 Skrevet 7. april 2003 Enig med Vibeke! Ormkur og tilskudd av fettsyrer. Stikk innom vetrinæren din og kjøp Viacutan. Kjempeeffektivt!
Arwen Skrevet 7. april 2003 #4 Skrevet 7. april 2003 Det kan også være pelsmidd. Vil anbefale deg en tur til dyrlegen
tuji Skrevet 8. april 2003 Forfatter #6 Skrevet 8. april 2003 Hjelp, håper hun ikke har orm! Pelsmidd er det nok ikke, for hun klør ikke. Takk for svar!
MarianneE Skrevet 8. april 2003 #7 Skrevet 8. april 2003 En katt vi hadde hjemme hos mamma flassa også i pelsen. Vi fikk tips om og blande litt matoljei maten! Det gjorde vi- og det hjalp! :D
Gjest Kinga Skrevet 8. april 2003 #8 Skrevet 8. april 2003 Innvollsorm hos katt er veldig, veldig vanlig. Alle katter bør få ormekur minst etpar ganger i året.
Gjest gjest1 Skrevet 9. april 2003 #9 Skrevet 9. april 2003 He, he... du ble annbefalt en tur til dyrelegen.. Min lille, søte og dessverre avdøde katt hadde flass en periode. Uten noe resultat når det gjaldt matveien eller ormerkur, så prøvde jeg en shampo til katter(fikk kjøpt hos Dr. Dyregod) Så ble det borte..... Kanskje det hadde vært noe??? Lykke til til pus. klems :-)
tuji Skrevet 9. april 2003 Forfatter #10 Skrevet 9. april 2003 Nå har jeg blitt litt paranoid. Når jeg tenker meg om, har hun blitt mer kosete i det siste. Betyr det at hun vil vi skal klø henne? Hun legger praktisk talt hodet under hånden min så jeg skal kose... Kan man se pelsmidd? Kjøpte i hvert fall ormekur i går, og hun var ikke akkurat velvillig innstilt. Kan jeg blande tabletten i vann og sprøyte den i munnen på henne? Vet du det, Vibeke (eller andre)?
Gjest Lady-M Skrevet 9. april 2003 #11 Skrevet 9. april 2003 For å se etter pelsmidd: Ta en teipbit og fest den så nærme huden som mulig. Se på flasset, gjerne under forstørrelses-glass. Hvis flasset rører på seg, er det midd. Midden lever av flass. Kan også ses hvis du får lagt noe av flasset på en mørk overflate. Den ene katten min har alltid flasset mye. Han får spesiealfor og spiser variert, så jeg vet egntlig ikke hva det kommer av. Veterinæren hadde heller ingen gode råd. Hvis katten har orm, vil også matinntaket øke, og den blir ofte matt i pelsen. Ormekur må gis uansett (2-4 ganger i året).
Gjest Lady-M Skrevet 9. april 2003 #12 Skrevet 9. april 2003 Kan knuse tabletten og blande den i maten, eller i vann med sprøyte som du nevner her. Egentlig samme hvordan du gjør det, bare den forsvinner inn i katten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå