Gå til innhold

KGs forside


Gjest Kashmir

Anbefalte innlegg

Gjest Bodillen

Vi som er opptatt av miljøvern stiller oss gjerne noen spørsmål når artikler som dett dukker opp: http://www.kvinneguiden.no/magasin/klaer_o...ige_klaer/44247

Det hele fremstilles som en gladmelding, uten at konsekvensene er ofret en tanke overhodet.

Det finnes flere sider ved denne saken. Jeg synes faktisk det hele er nokså tankeløst, med med hensyn til hva vi i dag vet om forbruk og miljø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenkte det samme, og temaet har også blitt kommentert i andre sammenhenger i flere tråder her inne. Jeg synes at nå som det er så stort fokus på miljø og forbruk, bør artikler som dette også inneholde en kommentar om energien som kreves for å produsere et plagg (bomull er visstnok veldig energikrevende, og det koster nok omtrent like mye i produksjonsleddet å lage et billig som dyrt plagg) - for ikke å snakke om forholdene for de som lager klærne.

Nå har jo HM kommet med en økologisk kolleksjon - som pr tiden består av maks ti ulike halvkjipe modeller (jeg kjøpte riktignok en kjoleting som er fin); det er en vits i mine øyne all den tid kjedene pøser ut tusenvis av andre sesongplagg... Det viktigste for oss er uansett å kjøpe færre ting, ikke plusse på et miljøvennlig plagg for samvittighetens skyld. Kjøp brukt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin_

Så billige klær er rett og slett en uting, og jeg har i den senere tid blitt _veldig_ selektiv med klærne jeg kjøper rett og slett fordi jeg ikke har lyst å fylle skapet mitt med klær som aldri brukes, selv om det er så billig at jeg i praksis kunne byttet ut hele garderoben flere ganger i året.

Ting som allerede er kjøpt og blir lite brukt, går til Fretex. Har fått overdrevet forbruk fullstendig i vrangstrupen. Det er bra det ikke bare er jeg som får litt emmen smak i munnen av slike "gladnyheter".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Raptuza

Jada. Vi bruker visst berre 10% av garderoben vår, så det er tull å legge fleire plagg til. Om det ikkje er noko ein treng, som ulltøy, osv. Kanskje ein heller skulle satsa på å gi bort klær som berre er skapfyll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden har jeg ikke fått med meg! Jeg er helt enig med de andre som skriver her, og ble også kjempeglad for at dette ble tatt opp. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...