Gå til innhold

Miljøvennlig toalettpapir


Biebie

Anbefalte innlegg

Hva er best for miljøet - hvitt toalettpapir f.eks Lambi eller grått toalettpapir (billigpapir)?

Jeg tenker da totalt sett, altså både produksjon og nedbryting etter bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil si ubleket med Svanemerket. Hvis det billige merket er så billig at det ikke har Svanemerke på, så ville jeg ikke kjøpt det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er ikke lenger slik at "hvitt" papir er bleket med klor. Kjøp Svanemerket toalettpapir, så er du sikker på at produktene er blant de mest miljøvennlige på markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med den diskusjonen som var for en tid tilbake om det såkalte miljøvennlige (ublekede, resirkulerte) toalettpapiret som bare skapte problemer for renseanleggene fordi det ikke løste seg opp, slik det er meningen at det skal, og som hvite varianter (à la Lambi) gjør?

Er det noen som har noen linker eller vet om det ble noen konklusjon på den diskusjonen? Svanemerket sier vel egentlig "bare" noe om hvor miljøvennlig toalettpapiret er produsert, og det er jo vel og bra, men det er jo ikke meningen at det skal skape et miljøproblem etter at det er brukt? Renseanleggene bruker enorme mengder kjemikalier i renseprosessen, jeg vil nødig være med på at de skal bruke enda mer fordi mitt kanskje ikke så miljøvennlige papir skaper problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...