Gå til innhold

Hjelp! Svart matfarge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har lovet å lage bursdagskake til niesen på 7 år i morgen. Hun ønsker seg en kake formet som en katt, og den må være svart, siden hennes egen katt er svart.

Hadde planer om å stikke innom hobbybutikken og kjøpe svart cacas-farge, men de var utsolgt for svart! Det er ingen andre butikker i nærheten som fører de fargene, og nå er det uansett for sent. Butikkene her i byen stenger 13.30 på lørdager :kjefte:, og de har jo ikke svart matfarge i matbutikker.

Så nå trenger jeg virkelig råd og tips her - er det noen som har forslag til hvordan jeg skal få den fordømrade katta svart??? Kommer ikke på noe som kan brukes her jeg.

I verste fall får den bli brun (kakao) eller rosa. Hehe :fnise:

Men vil jo gjerne unngå å skuffe henne da...

Videoannonse
Annonse
Gjest nextlife
Skrevet
og de har jo ikke svart matfarge i matbutikker.

Sukkerkulør :ler: funker som bare det, hvis det blir litt merkelig smak (kan bli det dersom du har store mengder, ha litt vaniljesukker eller annen smakstilsetning i glasuren :jepp:

Skrevet

Sukkerkulør ja! Det hadde jeg aldri tenkt på... Tusen hjertelig takk, det skal prøves! Ser ut som om du har reddet dagen for både meg og niesen :klem1:

Gjest nextlife
Skrevet
Sukkerkulør ja! Det hadde jeg aldri tenkt på... Tusen hjertelig takk, det skal prøves! Ser ut som om du har reddet dagen for både meg og niesen :klem1:

Så fint å kunne hjelpe, lykke til med kaken, og dagen :)

Skrevet

du får sort konditor farge i hobby butikker:D muligens på apoteket og

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...