Gå til innhold

Hvordan få håret til å vokse?


Junebug

Anbefalte innlegg

Jeg skal gifte meg i slutten av juni. Har halvlangt hår og prøver å spare så det blir langt nok til å sette opp. Tror jeg klarer det - men jo lengre, jo bedre! Derfor prøver jeg det meste for å få lengre hår.

Jeg spiser vitamintilskudd og B-vitaminer. Jeg har kjøpt Henna Plus Hair Repair som hjalp meg da jeg sparte til langt hår for en del år siden, men jeg synes det ikke fungerer så bra nå.

Håret mitt blir ganske fort fett, så jeg vasker det hver dag. Dette sliter på håret, tror jeg. Har dere en shampo og balsam dere kan anbefale? En som er skånsom, samtidig som man ikke behøver å vaske håret hver dag?

Har dere andre tips for å få håret til å vokse litt raskere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror dessverre ikke det er noen mirakler å utrette på dette området... ;)

Det jeg vil råde deg til, er å holde håret sunt og sterkt (hårkurer, riktig produkter o.l.) - og å klippe det jevnlig!

Det er mye bedre med to centimeter kortere, sterkt hår - enn veldig langt, flisete hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye bedre med to centimeter kortere' date=' sterkt hår - enn veldig langt, flisete hår.[/quote']

Helt enig! Har planer om å klippe tuppene neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en hårmaske hjemme - men husker ikke hva den heter.

Får ikke sjekket det på noen dager, men kan godt fortelle deg det når jeg får sjekket det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at Øl-gjær er bra for håret.

Men hvis håret ditt ikke blir langt nok kan du svise inn hår til anledningen vet du.

Ellers anbefaler jeg deg og klippe tuppene ofte.

Jeg ønsker deg lykke til med sparingen av langt hår.

koldbruna :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Scarlet

Spiser du ølgjær-tabletter vil håret ditt vokse raskere...det er også sunt for håret! Jeg gjorde det i ca. et halvt år, og håret mitt vokste dobbelt så raskt enn det det pleier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er lite du kan gjøre for å få håret til å vokse fortere, men generelt vokser det litt fortere om sommeren enn om vinteren. Résistance-serien fra Kérastase er veldig bra for slitt hår, spesielt kuren som skal sitte i håret i ett minutt.

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Soldier

Her kan bli litt forvirret. De fleste steder som det handler om hår, så er temaet hvordan man skal bli kvitt det.

Men her dreier det seg om hvordan man skal få mere hår.

Hvorfor er det så viktig å ha mye hår et sted, men ikke noe et annet?

Hvis det er så viktig å fjerne hår pga hygienen, hvorfor har dere da hår på hodet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan bli litt forvirret. De fleste steder som det handler om hår, så er temaet hvordan man skal bli kvitt det.

Men her dreier det seg om hvordan man skal få mere hår.

Hvorfor er det så viktig å ha mye hår et sted, men ikke noe et annet?

Hvis det er så viktig å fjerne hår pga hygienen, hvorfor har dere da hår på hodet?

Morfaren min sier alltid: "Håret er en kvinnes pryd" (på hodet ja)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve en hårkur som heter Nuckelin inpackning fra Hårologi of sweeden. Den får du kjøpt på enkelte frisørsalonger. Den styrker opp håret, og gir den glans. Har brukt den selv i to år nå, og håret mitt har aldri sett så bra ut som det gjør nå! :wink: Den koster rundt 160 kroner, varierer litt fra salong til salong.

Du kan jo se om du finner noe interessant på denne adressen: http://www.harologi.no/

og klikk deg inn på produkter! Der står det litt mer spesifikt om de forskjellige produktene hårologi har.

Lykke til! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuclein inpackning bruker jeg også! Er kjempebra og anbefales til alle som har litt slitt hår som trenger å piffes opp litt. Lukter i tillegg kjempegodt :wink:.

Men jeg tror at hvis man skal få håret til å vokse fortere, så må man kunne trylle :P Hadde ikke vært så dumt det....

Men å ta vare på håret er ihvertfall viktig!!! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Et gammelt kjerringråd er å lage te av nesleskudd og massere dette inn håret og la virke noen minutter og skyll godt.

Kan gjøres hver dag og skal stimulere hårveksten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

spis sunt og variert, mye grønnsaker!

ha i olivenolje i håret og la det ligge i over natten. dette er sunt for fuktighet osv..

ikke vask det hver dag, det sliter skikkelig på håret..

prøv å heller gjør det annenhver dag i stedet, og heller skyll det forsiktig hvis du MÅ ha vann i det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar og spennende tips!

Skal prøve med ølgjær-tabletter. Det brukte jeg for noen år siden og det fungerte bra på meg. Har ikke funnet ølgjær tabletter på apoteket i det siste, får lete litt i andre apotek.

er veldig bra for slitt hår, spesielt kuren som skal sitte i håret i ett minutt.

Eowyn og Juliet - Nuckelin inpackning fra Hårologi høres bra ut. Morsomt at dere begge hadde bra erfaringer med dette. Har aldri prøvd det. Får dra til frisøren å høre om det produktet og Résistance-serien fra Kérastase som gjest nevner.

Pulvereheksa - med fare for å høre ut som en skikkelig byberte - kjøper man nesleskuddene, eller plukker man disse selv? Er nesle og brennesle det samme? Er flinkere til shopping enn natur, skjønner du :oops:

LadyBug, jeg spiser sundt og mye grønnsaker. Jeg får vel bare fortsette med det...

Jeg har prøvd olivenolje i håret ogdet ble bare forferdelig fett av det. Frister ikke til gjentagelse.

Skal prøve å la vær å vaske håret hver dag, men det er vanskelig for det ser ikke spesielt fint ut da. Jeg har lyst hår og det ser ofte mer fett ut når det ikke er nyvasket enn hva mørkt hår gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er verdt pengene, og verdt et forsøk :wink: På meg fungerte den ihvertfall kjempebra, blir alltid like fornøyd med resultatet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er nok ikke noen mirakel kur som gjør at håret vokser fortere. Jeg tror at et godt kosthold og jevlig kilpp av hår spissene holder håret sunnt og friskt og dremed også pent og langt etter hvert. et langt slitt hår er jo ikke skkureat noe å trakte etter.

Gode hårprodukter er selvfølgelig et must. Kan anbefalt redken-det er veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Pulvereheksa - med fare for å høre ut som en skikkelig byberte - kjøper man nesleskuddene, eller plukker man disse selv? Er nesle og brennesle det samme? Er flinkere til shopping enn natur, skjønner du

Har sett det en gang i en helios butikk.

Så du må nok ut i hagen eller parken og plukke dem selv.

Spør en kollega eller noen, de fleste er glade for at noen vil ha ugresset deres. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Pulvereheksa - med fare for å høre ut som en skikkelig byberte - kjøper man nesleskuddene, eller plukker man disse selv? Er nesle og brennesle det samme? Er flinkere til shopping enn natur, skjønner du

Har sett det en gang i en helios butikk.

Så du må nok ut i hagen eller parken og plukke dem selv.

Spør en kollega eller noen, de fleste er glade for at noen vil ha ugresset deres. :)

Ja, brennesle og nesle er det samme. Dvs. det er flere nesletyper men hipsomhaps hvem du bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Hvordan hårprodukter må jeg bruke for at håret skal gro fortere? har hørt at Ølgjær tabeletter funker bra (hvor kjøper man disse tabelettene, på nettet eller i helsekostbutikker)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...