Gå til innhold

For alle Ålesund og omegn bruder


Sympatia

Anbefalte innlegg

Hei!

Fant denne siden idag...og her hører jeg visst til!

Jeg holder også på med "fjern" planlegging. Skal gift meg 28. juni i Søvika og bor i Bergen. Har booket kirke og lokaler. Er veldig usikker på det siste, er ikke så mye å velge blandt uten å måtte dra til byen.

En venninne skal være fotograf og en annen er blomsterdekoratør, så de tingene trenger jeg ikke tenke på. Værre er det med frisør! trenger noen gode tips der!!!! Drar gjerne til Moa eller byen hvis det er det som skal til!!

Når det gjelder kake må jeg bare si VALAKER! De er sinnsykt gode (nå er jeg jo oppvokst med bakeriet som nabo, så litt påvirket er jeg vel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Fant denne siden idag...og her hører jeg visst til!

Jeg holder også på med "fjern" planlegging. Skal gift meg 28. juni i Søvika og bor i Bergen. Har booket kirke og lokaler. Er veldig usikker på det siste, er ikke så mye å velge blandt uten å måtte dra til byen.

En venninne skal være fotograf og en annen er blomsterdekoratør, så de tingene trenger jeg ikke tenke på. Værre er det med frisør! trenger noen gode tips der!!!! Drar gjerne til Moa eller byen hvis det er det som skal til!!

Når det gjelder kake må jeg bare si VALAKER! De er sinnsykt gode (nå er jeg jo oppvokst med bakeriet som nabo, så litt påvirket er jeg vel:)

Reklame!!! Hehe... Hva anbefales hos Valaker da? Jeg har ikke så lyst på den tradisjonelle bløtkaka med marsipantrekk....

Og velkommen i tråden her "er"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leker med tanken om jeg skal lage bryllupskaka selv. Det er jo ganske dyrt er det ikke? Siden vi setter vekk festen er dette et av de få tingene vi kan spare litt på. Både darling og jeg er sjokoholikere, og jeg lager en djevelsk god sjokoladekake (om jeg får si det selv :sjenert: ) Dessuten kan kaken lages klar flere dager i forveien - den blir bare bedre om den står litt, så da tenker jeg: Hvorfor ikke?

Lurer litt på det med stativ og sånt da. Kan det kjøpes billig noe sted? Eller leies kanskje? Har lyst å ha en slik kake uten luft mellom etasjene.

Hva koster det egentlig for en bryllupskake på våre trakter??

Endret av Anea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil forresten at den skal se omtrent slik ut. Hvis jeg får det til da. Må nok ha litt enklere krusseduller eneste ;)

Ååååååååååååååå...den såg sinnsykt god ut!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med andre Ålesundsbruder :)

Skal gifte meg i Giske kirke 21. juni 2008. Festen skal vi ha på Hotell Union på Øye.

Studerer i Bergen så blir fjernplanlegging på meg også :) Men brukte egentlig sommeren på å bestille og booke det jeg kunne (forlovet oss 20. juni i år)

Foruten kirke og lokale har jeg bl.a. ordnet;

-fotograf Aida Urkedal. Kan anbefales! Hun tok bildene til forloveren min i hennes bryllup og albumet deres er fantastisk!

- kaken skal bestilles med Valaker, marsipan med bringebærfyll, veldig god. Til deg som lurte hva det kostet med kake tar Valaker 1700 for en kake på 3 etg + 300 i depositum for stativ.

-frisør, Hårmakern, alle jeg kjenner har vært veldig fornøyd med brudestylingen deres, men billig er de ikke!

-blomster skal bestilles hos Mester Grønn, de er veldig flinke og koster under 1/2-parten av hva Blomsterstua tar.

-Livemusikk kan ikke bestilles før i mars fordi de ikke vet når de skal ha ferie før da :(

-Ringene har jeg funnet i Bergen og må bestilles, men det er bare 3 ukers leveringstid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen cbs!

Det er visst mange Sunnmørsbruder i eksil i Bergen :)

Hotel Union på Øye ser så fantastisk romantisk ut! Der kunne jeg også tenkt meg å være! Sukk! Men godt fornøyd m vår løsning også. Dessuten greit for gjestene siden jeg kan innlosjere ekstra rimelig på hotell i byen. Får utnytte seg der man kan. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten greit for gjestene siden jeg kan innlosjere ekstra rimelig på hotell i byen. Får utnytte seg der man kan. Hehe.

Ble litt nysgjerrig ej no...Kofor kan du det??? For ej me kan det forstår du... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt nysgjerrig ej no...Kofor kan du det??? For ej me kan det forstår du... :)

Jobber på hotell selv, satser på goodwill på hotell i samme kjeden hjemme. Håper bare ikke det er noe spesielt som skjer den helga, da blir det litt verre :ler: Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på hotell selv, satser på goodwill på hotell i samme kjeden hjemme. Håper bare ikke det er noe spesielt som skjer den helga, da blir det litt verre :ler: Du da?

Mamma jobber på ene hotellet i byen... Du får jo personalpris når du er i samme kjeden,og det er jo en grei pris....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var vi kjempe kjempe heldig som fikk Union, var helt tilfeldig! De er jo booket ca ut 2009 allerede! Var der inne på dagstur rett etter forlovelsen, og jeg var på gråten og deklamerte at visst jeg ikke fikk ha bryllupet mitt der så ble det bryllup i Toscana, og to minutter senere kom det inn avbestilling på 21. juni!

Pleier ikke å ha flax så det var egentlig helt utrolig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var vi kjempe kjempe heldig som fikk Union, var helt tilfeldig! De er jo booket ca ut 2009 allerede! Var der inne på dagstur rett etter forlovelsen, og jeg var på gråten og deklamerte at visst jeg ikke fikk ha bryllupet mitt der så ble det bryllup i Toscana, og to minutter senere kom det inn avbestilling på 21. juni!

Pleier ikke å ha flax så det var egentlig helt utrolig :)

:ler: Tror egentlig ikke på skjebnen, men må nesten revurdere. Det der må ha vært meant to be :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma jobber på ene hotellet i byen... Du får jo personalpris når du er i samme kjeden,og det er jo en grei pris....

Joda, stemmer det, men har ganske mange tilreisende som må innlosjeres også, så de rommene blir nok litt dyrere. Håper det ikke er noe spesielt som skjer i byen den helga. Men det ordner seg nok på et vis.

Kjekt med fordeler altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det gjelder kake, kan jeg tipse om Roy Vedlog, Ellingsøy Catering, vi hadde kake der i fra og den var super :) Har smakt et par varianter av de han lager, og de er veldig gode, og ikke er han så dyr heller....

Signerer på denne! Kjempegode kaker som er fantastisk flott pyntet.

Her er hjemmesiden deres, desverre ikke så veldig oppdatert, men har i allefall kontaktinfo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som skal ha levnde musikk? Isåfall hvem skal dere ha?

Vi skal ikke ha levende musikk. Hadde egentlig lyst på det, men det blir nok litt for liten plass i det lokalet vi har valgt.

En bekjent hadde veldig god erfaring med noen som kaller seg "The Teachers" i sitt bryllup.

Ellers så er jo To tette kjempeflinke da, men tror de er ganske dyre...

Kjekt med levende musikk altså. Håper det ikke blir daff fest med oss uten. Kommer sannsynligvis til å kjøre spillelister. Tar imot musikkforslag med takk :digge:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi skal ikke ha levende musikk. Hadde egentlig lyst på det, men det blir nok litt for liten plass i det lokalet vi har valgt.

En bekjent hadde veldig god erfaring med noen som kaller seg "The Teachers" i sitt bryllup.

Ellers så er jo To tette kjempeflinke da, men tror de er ganske dyre...

Kjekt med levende musikk altså. Håper det ikke blir daff fest med oss uten. Kommer sannsynligvis til å kjøre spillelister. Tar imot musikkforslag med takk :digge:

The Teachers er om jeg tenker riktige folk mine gamle lærere fra Skodje...og de kan jeg anbefale varmt... der er kjempeflinke... De har alltid vært band for oss når vi hadde "Grand Prix" og slik...Ene av de er min musikklærer for hele barneskolen, og den andre var musikklæreren min for hele ungdomskolen. Kjempeflinke lærer og musikere. (Er lærer selv så vet hva jeg snakker om,hehe...) Bilde av de her.... faktisk tatt på det lokalet der vi skal ha middagen og festen. (Men der de står skal vi ha kakebordet/baren) Min kjære har en spesiell musikksmak som tilsier at vi må fikse musikken selv... og jeg har litt for mange klisjeklasje låter jeg elsker hos orginal artisten... Men bare send en PM om dere trenger navnet til en kontaktperson av disse....

Blir ikke blomsterstua på meg allikavel... har ei venninne her nede som skal i bryllupet som er blomsterdekoratør,hun sa hun ville fikse det for oss... Så da er spørsmålet...hvem i Åleby er kjent for å ha fine blomster med god holbarhet,til en sånn grei pris....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Teke å slenge mej på dinne tråden her ej me sida ej e ekte Sunnmøring.

Ej derimot bur i Ørsta,men skal gifte mej i Voldakirka der ej både e døpt og konfirmert.

Trur neppe dokke ovafor he bruk for mine opplysninga, men de kanno være her kjeme fleire fråmin krets innom...

Ej skal mest sannsynleg ha Martha Lystad Johansen som fotograf, men he hørt mykje om Salt Studio (www.saltstudio.no) som ligg i Ålesund. Anbefala dokke å ta turen innom heimesida deira.

Ellers he ej bestillt lokale på Bondalen Grendahus (Sæbø), suite på Sagfjord Hotell til bryllupsnatta.

Blomsterbukketen min av Orkidèar skal Sissel Blomster lage. Ho skal også lage en liten bukett el lignande til brudepika mi, samt til knappehole til brudgom,forlovar,far og svigerfar.

Hildes Frisør i Volda skal pynte både mej og brudepika.

Ellers helde ej på å få laga innvitasjona på Ik Reklame i Volda... Satsa på ej fe dei ferdi til jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil forresten at den skal se omtrent slik ut. Hvis jeg får det til da. Må nok ha litt enklere krusseduller eneste ;)

DEN va fin....

Noke sånnt ej me kunne ha tenkt mej... Kanskje ej kan klare å overtale min komande mann til noke sånnt :)

Ej finnst ikkje gla i verken marsipan kake eller bløtkake... He tenkt på å ha 2 etasjes kake der me he ei sjokoladekake og ei bløtkake... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEN va fin....

Noke sånnt ej me kunne ha tenkt mej... Kanskje ej kan klare å overtale min komande mann til noke sånnt :)

Ej finnst ikkje gla i verken marsipan kake eller bløtkake... He tenkt på å ha 2 etasjes kake der me he ei sjokoladekake og ei bløtkake... :)

Hei Ainajuli2008, og velkommen til oss Sunnmørsbrudene :klem:

Blir artig å følge hverandre fremover.

Lurt å ha forskjellige smaker på kaka, synes jeg. Hvorfor ikke benytte seg av muligheten når man har flere etasje? Så blir alle fornøyde og glade, vettu :jepp:

Hvor skal du gifte deg?

Endret av Anea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...