Gå til innhold

Toddlertråd for mai - juni babyene


jente 79

Anbefalte innlegg

:vinke: Linn3c

:velkommen:

Så morsomt at du kjenner bevegelser allerede :rødme:

Jeg føler meg veldig lite gravid stort sett. Er veldig sliten av og til, men ikke så ofte. Er litt kvalm av og til. Går stort sett over hvis jeg får i meg litt mat... Har ganske ømme pupper, men klarer stort sett å ligge på magen.

Ellers har jeg kjent en del "stikkinger" i magen. Enkelte ganske vonde, men har blitt beroliget med at det er sannsynligvis livmora som prøver å bli litt større :)

Bare en uke til de magiske 12 er passert. Gleder meg :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, den forklaringa jeg fikk av ei annen også. Husket bare ikke ordet :)

Er mye nytt enda, så var litt bekymret. Men ikke så unaturlig at det gjør vondt når det vokser.

Tar det i hvert fall som et positivt tegn nå :rødme: Da er det nok liv der nede, siden livmora vokser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 uker i dag!! Er en liten grunn til å feire det! :danse: Og to dager til UL nr 2... Har bestemt oss for at etter onsdag skal vi begynne å fortelle folk den store nyheten. Skal bli så deilig å slippe å gå rundt å vite noe så spennende og ikke snakke om det!!!

Kvalmen kommer og går, har ikke vært hardt rammet, og det virker faktisk som det holder på å gi seg nå. Verst med alle luktene alle veier, holde på å bli sprø av folks parfymer eller folk som røyker, æsjæsjæsj... :spy:

Og på kvelden klarer jeg ikke "vanlig" mat og heller ikke sjokolade sånn som før. Nå går det kun på frukt på kvelden, det eneste jeg kan tenke meg.... Hmmmm på tide med litt eple kjenner jeg!

Snakkes folkens! Gøy å følge med hvordan det går med dere! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikkingar i magen er ligament-smerter. Livmora som veks! :hjerte:

Leste om ligamenter i ene boka mi i går. (Hjelper når jeg vet hva jeg skal slå opp på... :sjenert: )

Det virket veldig riktig i forhold til smertene jeg har hatt. Godt å vite det er normalt :)

12 uker i dag!! Er en liten grunn til å feire det! :danse: Og to dager til UL nr 2... Har bestemt oss for at etter onsdag skal vi begynne å fortelle folk den store nyheten. Skal bli så deilig å slippe å gå rundt å vite noe så spennende og ikke snakke om det!!!

Gratulerer MissS

Da ligger du ca en uke før meg. Gleder meg også til å fortelle nå... Har ikke sagt noe til foreldrene våre etter at jeg hadde en SA i august... Men begynner å bli utålmodig nå... :sjenert:

Skal ha legetime neste mandag, tenkte jeg skulle si det etter det hvis alt var greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jente79, høres ut som om du og jeg har akkurat de samme symptomene :ler:

Ja, så det i dagboka di ;)

Det er nok noe i gang der nede... :sjenert: :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen har heldigvis gått over, for en liten stund iallfall, etter å plaget meg i tre dager :spy: Nå føles det som om puppene mine holder på å falle av... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legetime i dag, kjempespent på om jeg får en ny termin... Jeg rakk aldri å få mensen etter en spontanabort i august. (Den dagen regner jeg som første dag i siste mens i tickeren min...)

Jeg hadde to negative tester etter jeg regnet med å få mensen, regner derfor med at syklusen min ble litt forskøvet av spontanaborten min...

Er veldig klar for å passere 12 uker nå... :-D

Ellers er formen bra.

Brystene mine er ofte veldig ømme... Har stadig problemer med å sove på magen...

Litt ekstra sliten og trøtt noen ganger, men det kan også skyldes høstmørket ;)

Har stadig en del stikkinger i magen.

Men dette føles veldig greit, om litt uvirkelig da siden jeg merker så lite... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Var på første time hos jordmor i dag. Veldig positiv opplevelse. Vi var så heldige at jordmor klarte å fine hjertelyden også, selv om det er tidlig enda.

Var utrolig spesielt å høre det lille hjertet slå. Alt ble så mye mer virkelig :rødme:

Kvalmen hadde gidd seg en uke men de siste dagene er jeg blitt helt satt ut igjen. Får ikke sove om nettene og matlysten er på bånn. Men det er forstatt verdt det og lyden av hjertet gjør det litt enklere å takkle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legetimen i går var helt topp. Han kjente på livmora, bekreftet at jeg var 11-12 uker på vei. Noe jeg også mener...

Jeg får en ekstraordinær ultralyd om ikke så veldig lenge for å få en endelig termin. Siden jeg ikke har en mensdato å regne utfra, så svever vi litt i uvissheten her...

Men får forhåpentligvis svar da.

vi prøvde å høre hjertelyden, men hverken vi eller legen klarte å høre den. Men apparatet fanget opp en puls på 138 da, så det er liv der inne :hjerte:

Litt synd vi ikke hørte det, men veldig godt bare å få den bekreftelsen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan fortelle meg når de vanlige kontrollene, både hos jordmor og lege, er?

F.eks når man bruker å ta ul, når man kan høre hjertelyden og alt det der? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som kan fortelle meg når de vanlige kontrollene, både hos jordmor og lege, er?

F.eks når man bruker å ta ul, når man kan høre hjertelyden og alt det der? :klø:

Jeg hadde en på mandag. Skal så ha en ekstra UL for å fastslå termin, men egentlig skulle neste sjekk vært orinær UL.

Mener så legen min sa det ikke var noen flere kontroller før jeg var 20 (eller med) uker på vei, men da ble det hver fjerde uke etter det. Enten hos han eller jordmor, hva jeg ønsket selv måtte jeg avgjøre. Men han anbefalte en konbinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på en tidlig ultralyd i går. Dette var for å fastslå termin ordentlig siden jeg ikke rakk å få mensen etter en spontanabort.

Ringte for å høre etter innkallinga mi i går og fikk komme samme dag. Vi så en bitteliten krabat. Hørte :hjerte:

Alt så bra ut mente jordmor. :hjerte:

Termindato ble satt til 2. juni, omtrent som jeg trodde selv :)

Kjempemoro, og veldig rart å tenke på at den lille krabaten er inne i magen min :rødme:

Veldig moro for mannen også :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, svever fortsatt litt rundt på rosa skyer :rødme:

Veldig deilig å få konstantert liv etter å ha passert 12 uker. Da går det sannsynligvis bra :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen! så moro å se så mange i denne klubben! Selv er jeg 14+5 idag. Og skal på ordinær UL om 4 uker.

Var på min første UL for en uker siden, da var jeg 13+4, alt var i den skjønneste orden. Jeg visste ikke at jeg var gravid og tenkte at jeg var 4-8 uker på vei, men der fikk vi et realt sjokk.Så var jo veldig nervøs. alt utviklet seg normalt :rødme:

og det avr jeg veldig glad for!

På onsdag var jeg hos legen og hørte på hjertet h*ns... *smelt* gikk i 140! Hehe!

Ellers ingen særlige symptoner? Tror jeg.. .Sulten da.. Og må bevege meg mye!

Lyke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: og :velkommen: Akila

Så godt at alt sto bra til. Skjønner det var et sjokk å oppdage at du var så langt på vei, men så deilig å korte ned ventetida sånn.

Du har tydeligvis heller ikke hatt de verste plagene da. Godt å slippe sånt.

Morsomt å høre hjertelyd. Jeg synes det er så rart å tenke på at det er noe lite levende inni magen min... :sjenert:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...