Gå til innhold

Toddlertråd for mai - juni babyene


jente 79

Anbefalte innlegg

Synes det er merkelig at puppene mine er ømme én dag og nesten ikke ømme neste dag... Virker som de er mindre ømme nå enn de var i begynnelsen.. Noen som har opplevd det samme? *bekymret*

Jeg har det akkurat på samme måten. Nå er de nesten ikke ømme lenger.

Egentlig litt deilig synes jeg da, siden jeg liker å sove på magen... :sjenert:

Eg skal til jordmor i morgon!

Fyrste gong dette svangerskapet; gler meg!

Så spennende.

Jeg skal til legen i morra. Tenkte å høre når jeg burde ringe jordmor. Er veldig spent på de besøkene :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan berre ringe jordmora med ein gong. Dei veit der når du treng å få første time. I tillegg er det ofte ventetid der også, iallefall her eg bur. Trur det er fordi det er så få jordmødre i forhold til gravide.

Eg har min første så seint berre fordi eg har barn frå før. I første svnagerskap skal ein til jordmor mykje tidlegare første gongen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ringte jeg og fikk time 17. desember :rødme:

Blir spennende. Anbefaler du å ha med mannen sin, Linn3c? Vet han ikke føler for å være med på alle kontrollene, men vi tenkte kanskje at første møtet med jordmor kunne være interessant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min var med den fyrste gongen forrige gong, han var med nokre gongar, men ikkje alle. Denne gongen blir han ikkje med den fyrste gongen, for det passa ikkje sånn med jobben. Men då blir han gjerne med ein annan gong i staden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg dra han med. Fikk velge mellom tre timer og den ene var såpass seint at han slipper å ta fri fra jobben. Da er det litt lettere for han.

Blir spennende :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir kjekt! :) De får ein heil time til rådighet, så viss det er noko du lurer på no, er det lurt å notera det, så du ikkje gløymer det før timen. :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det akkurat på samme måten. Nå er de nesten ikke ømme lenger.

Egentlig litt deilig synes jeg da, siden jeg liker å sove på magen... :sjenert:

Så spennende.

Jeg skal til legen i morra. Tenkte å høre når jeg burde ringe jordmor. Er veldig spent på de besøkene :rødme:

Godt det ikke bare er meg :)

Så spennende med lege! Lykke til!!! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha med sambo første gang jeg skal til jordmor, som faktisk er bare om en uke! (jeg spurte om han ville være med, og det ville han gjerne) Egentlig var det masse jeg lurte på, men nå har jeg glemt det. Kanskje vi kan skrive ned ting vi må huske å spørre om her :)

*En ting jeg lurer på hvertfall er hvor jeg skal hente informasjon, og hvem jeg kontakter visst jeg lurer på noe. Eller kjenner noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir kjekt! :) De får ein heil time til rådighet, så viss det er noko du lurer på no, er det lurt å notera det, så du ikkje gløymer det før timen. :)

Lykke til!

Takk for tips. Det blir kjempespennende :-D

Moro at de fikk det til før jul :)

Godt det ikke bare er meg :)

Så spennende med lege! Lykke til!!! :-D

Takk. Håper vi kan lytte etter hjertet igjen. Merker så lite om dagen, bare et slags "ubehag" i magen. Så ivrig etter å vite at alt er bra :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig.

Mitt lille nurk hadde 138 første gangen vi klarte å finne en puls... (Da klarte vi ikke å høre hjertet da...)

Har hørt at høy og lav puls kan gi en pekepinn om hvilket kjønn det er... Noen som husker hvordan det var, og hva som evt er en høy puls?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal inn og høre hjertet om en ukes tid. Da er jeg 11 +3. Er det sannsynlig å finne enten hjertelyden eller pulsen da? *håpe håpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg trur det er sånn at over 150 slag/min er jente og under er gut. Er ikkje sikker, men eg trur det.

Da er det kanskje en liten gutt i magen min da :rødme:

Det jeg trodde først, men nå tror jeg mer og mer at det er ei jente... Men finner vel ut av det i januar...

Jeg skal inn og høre hjertet om en ukes tid. Da er jeg 11 +3. Er det sannsynlig å finne enten hjertelyden eller pulsen da? *håpe håpe*

Jeg var 11+2 når vi fant pulsen til nurket. Vi prøvde å høre hjertet, men klarte ikke det selv om vi fant pulsen...

Men tror ikke du kan regne med det, har hørt det kan være veldig vanskelig. Til og med noen leger som ikke vil prøve, siden det ofte er vanskelig å finne den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å merke at magen er blitt større... Når jeg gikk ut av dusjen i går klappet mannen meg på magen, så spurte om han syntes den var blitt større. Jo, han syntes det da... (Nå har den aldri vært flat da... Men likevel...)

Ganske sikker på at jeg kjenner livmora nå.

Ellers ble legetimen min utsatt da... De hadde flyttet den fra i dag til den 19. Men da avlyser jeg like gjerne. Trenger ikke legetime to dager etter jeg har vært hos jordmor...

Kan like gjerne vente med legetimen til etter ordinær ultralyd da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow
Jeg skal inn og høre hjertet om en ukes tid. Da er jeg 11 +3. Er det sannsynlig å finne enten hjertelyden eller pulsen da? *håpe håpe*

Jeg var bare 7 uker på vei da vi fikk høre hjertelyden. Så det kan godt hende de finner den. Lykke til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var hos jordmor da jeg var 12 uker, men det var ganske skuffende, egentlig :sjenert: Mannen var med, men vi satt bare der og pratet om ting vi visste fra før. Ikke ville hun lytte etter hjertelyd heller, for det var for tidlig... Det er vel sånn at noen ikke vil gjøre det fordi den kan være vanskelig å finne, og de vil ikke gjøre mor og far mer bekymret enn nødvendig. Men likevel! Enda godt vi hadde vært på privat UL dagen før :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at ho kanskje ikke vil lytte etter det, men hadde vært litt greit. Og jeg blir veldig gla visst vi får info, for jeg kan ingen ting, så alt er egentlig bra :fnise:

Jeg føler jo at jeg ikke har fått vite noe som helst enda. Og jeg tror ikke jeg vil ha noe ekstra ul, jeg vil bare vite at noe er der og lever!

Sambo husker jo ikke noe spess fra da sønnen hans ble født heller så jeg får jo ikke noe info ut av han heller :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke så mye likevel. Så selv om det er morsomt å se den lille krabaten er det like stort å høre hjertet.

Det er jo det som er det viktigste :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...