Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har denne julen lovet å passe bikkje, pga at eieren skal opereres, dette er ikke helt bestemt ennå, eieren kan utsette dette, men jeg er jo singel, og tilbringer julaften hos mine foreldre, som har andre "barn" enn meg, som også har bikkjer...

Gneldrete, en av de...men de hundene kjenner hverandre, men så kommer jeg med en diger kjøter, som ingen av de kjenner....

Har tenkt tanken på å være hjemme julaften, og det gjør meg ikke noenting, bortsett fra at jeg går glipp av julenissen da (mine tantebarn...) og alt resten...

Jeg kan jo bare dra dit en tur og la bikkja være alene noen timer her, jeg vet ikke helt.

Hva ville dere gjort. Bikkja lystrer men har ikke møtt alle de hundene min familie bringer med seg, slik at jeg vil unngå at det blir bikkje-slagsmål på julaften.

VET at en hund ikke lider om den må være noen timer alene, men jeg vil helst ha den med...

Uten å menneskelig-gjøre bikkja helt. Jeg får dele meg på midten, eller bare være her hjemme, se dvd, osv. eller dra og blir borte fra ca kl 16.30 til 22.30....

Hva gjør man? Dette er bare en kjøter, som ingen i min familie har møtt, selv om det blir par, tre hunder tilstede på julaften...og alle er vant med bikkjer, men det en spesielt en liten hannhund der, som alltid skal kjempe mot større hanner han ikke kjenner...

Lar bare bikkja være hos meg noen timer, slik at det ikke blir hundeslosskamp og veterinærbesøk osv på selve julaften, eller feire (spise, se film, leie selvsagt) alene hjemme med kjøteren?

Endret av vimselot
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste tror jeg hadde vært om du går en god, lang tur med den slik at den er skikkelig sliten og lar den så være alene hjemme mens du reiser opp til foreldrene dine. Så kan du heller reise hjem litt tidligere og se en film da. :)

Skrevet

Takk for svar, har mest lyst til å ikke passe bikkje, men har lovet (men det kan hende eieren utsetter operasjonen til våren, det er ikke helt alvorlig eller noe akutt)

For ofte ender julaften med nachpiel, mens besteforeldrene passer evt. barn. Og da må jeg sitte og glo på dumme filmer de serverer på tven i jula, sammen med en bikkje, som savner sin eier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...