Annie Skrevet 7. november 2007 #1201 Del Skrevet 7. november 2007 Ok. Skal holde meg til bokmål framover da. Hvis du skal bruke dobbelt så lang tid på å lese innleggene, så tar det mye lenger tid før du er på KG-toppen Vømmølsbroka = vadmelsbuksa Så omtenksomt av deg AHA!! Det hadde jeg ikke gjetta faktisk. Kanskje når jeg hadde hørt det, men ikke når jeg leste det. Det skjønte jeg helt av meg selv *intelligent* Det er jo fastsatt her et eller annet sted at du er skaptrønder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn Skrevet 7. november 2007 Forfatter #1202 Del Skrevet 7. november 2007 Så omtenksomt av deg AHA!! Det hadde jeg ikke gjetta faktisk. Kanskje når jeg hadde hørt det, men ikke når jeg leste det. Det er jo fastsatt her et eller annet sted at du er skaptrønder! Åja, det var sant Men på den annen siden tror jeg ikke vømmøl er bare trøndersk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 7. november 2007 #1203 Del Skrevet 7. november 2007 Takk for skulderlån!! Det hjalp Jeg har velfungerende skuldre ja Du snakket rart, selvfølgelig Jepp, såklart Jeg har faktisk aldri tenkt på at vømmøl faktisk har en egen betydning -forbinder det bare med Vømmøl spellemannslag og Hans Rotmo... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn Skrevet 7. november 2007 Forfatter #1204 Del Skrevet 7. november 2007 Suuuuuulteeeeen!! *sutre* Nå angrer jeg på at jeg spiste opp nisten min før halv 11.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamela Skrevet 7. november 2007 #1205 Del Skrevet 7. november 2007 Og jeg har bestemt meg for å ALDRI legge om til sånn de prater her Der som de snakker så fint! :juhu: Følte for å opplyse om at jeg har fri fredag, så helgen begynner i morgen -og varer til og med mandag Takk for opplysningen - ble ikke misunnelig i det hele tatt. Suuuuuulteeeeen!! *sutre* Nå angrer jeg på at jeg spiste opp nisten min før halv 11.... Du får stikke innom boka mi, der er det fest! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn Skrevet 7. november 2007 Forfatter #1206 Del Skrevet 7. november 2007 Du får stikke innom boka mi, der er det fest! Been there, done that Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 7. november 2007 #1207 Del Skrevet 7. november 2007 I går bestemte jeg meg forresten for å legge om til dialekten jeg hadde der jeg kommer fra...det gikk bra i...tja....45 sek?? Glemmer meg fort, altså.. Høres kjent ut Mannen sier at han hører stor forskjell på måten jeg prater på når jeg snakker med f.eks mamma på telefon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn Skrevet 7. november 2007 Forfatter #1208 Del Skrevet 7. november 2007 Ja, jeg også legger om enkelte ord når jeg snakker med mamma, eller enda verre bestemor og bestefar, men 100% tror jeg aldri det blir mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 7. november 2007 #1209 Del Skrevet 7. november 2007 Der som de snakker så fint! Eneste gangen jeg syns de snakker fint her, er på julaften... Venninna min var trønder, men hadde bodd lenge her (lengre sør enn her forresten..) i mange år. Hun snakka kav trønder med familien og østlending med alle oss andre. Kunne slå om midt i en setning om hun flytta blikket faktisk. Det ble noen rare setninger ut av det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn Skrevet 7. november 2007 Forfatter #1210 Del Skrevet 7. november 2007 Eneste gangen jeg syns de snakker fint her, er på julaften... Fordi du liker måten de sier God Jul på da eller??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamela Skrevet 7. november 2007 #1211 Del Skrevet 7. november 2007 Been there, done that Vet det Eneste gangen jeg syns de snakker fint her, er på julaften... Hva skje på julaften da :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dallandra Skrevet 7. november 2007 #1212 Del Skrevet 7. november 2007 Høres kjent ut Mannen sier at han hører stor forskjell på måten jeg prater på når jeg snakker med f.eks mamma på telefon. Høres også kjent ut. Bortsett fra at det for mitt vedkommende ligger etpar år tilbake i tid da. Nå er det gamle kjente som får hakaslepp når de treffer på meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 7. november 2007 #1213 Del Skrevet 7. november 2007 Fordi du liker måten de sier God Jul på da eller??? Det passer så godt bare... Julekvæld osv.... Det høres jo ut som om de leser fra "Snikker Ændersen" hele tida... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn Skrevet 7. november 2007 Forfatter #1214 Del Skrevet 7. november 2007 Det passer så godt bare... Julekvæld osv.... Det høres jo ut som om de leser fra "Snikker Ændersen" hele tida... Skjønner.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn Skrevet 7. november 2007 Forfatter #1215 Del Skrevet 7. november 2007 I MORGEN....DA skal jeg feire....antar at det er rimelig stor sikkerhet for at jeg passerer 2000 innlegg i morgen....dersom ikke noe helt spesielt skjer, da...hvilket det mest sannsynlig gjør siden jeg tok dette på forskudd....men vi får se...jeg ville bare varsle slik at alle har flaskeåpnerne klare, sjokoladen frem fra baklomma og festhumøret på plass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 7. november 2007 #1216 Del Skrevet 7. november 2007 Venninna min var trønder, men hadde bodd lenge her (lengre sør enn her forresten..) i mange år. Hun snakka kav trønder med familien og østlending med alle oss andre. Kunne slå om midt i en setning om hun flytta blikket faktisk. Det ble noen rare setninger ut av det... Jeg har hørt flere som holder på sånn -det er ganske fascinerende. Jeg kommenterte det til en som holdt på sånn og hun ble oppriktig overrasket -hun var ikke klar over at hun skiftet dialekt En nordnorsk venninne har ganske utvannet dialekt etter mange år sørpå -men når hun har snakket med noen derfra, sitter dialekten igjen en stund. På folkehøgskolen kunne vi høre det når hun hadde ringt hjem -plutselig var dialekten mye mer framtredende noen minutter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn Skrevet 7. november 2007 Forfatter #1217 Del Skrevet 7. november 2007 MEN, nå skal jeg hjem - èn dag igjen, så er det helg :juhu: Ser dere i morgen alle KG snupper!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 7. november 2007 #1218 Del Skrevet 7. november 2007 Det passer så godt bare... Julekvæld osv.... Det høres jo ut som om de leser fra "Snikker Ændersen" hele tida... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 7. november 2007 #1219 Del Skrevet 7. november 2007 MEN, nå skal jeg hjem - èn dag igjen, så er det helg :juhu: Ser dere i morgen alle KG snupper!! Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 7. november 2007 #1220 Del Skrevet 7. november 2007 God kveld! Jeg kan også skifte dialekt helt uten å merke det selv.. Og språk også faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå