Gjest vsn Skrevet 23. september 2007 #41 Del Skrevet 23. september 2007 Jeg ville tatt drømmejobben. Jeg kjenner en som fikk sine to unger da hun var 39 og 41 år. Det er jo også de som får unger når de er 45-46 år. Sånn sett har du kanskje 10 år igjen til å få unge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tulipa Skrevet 23. september 2007 #42 Del Skrevet 23. september 2007 Synes ikke at man skal sette familie og barn opp mot karriere og ambisjoner. Det er ulike deler av en helhet. Jeg kunne ikke blitt lykkelig med "bare" barn og mann, jeg måtte hatt den andre delen også. Men så har jeg spesielle og krevende interesser. Det er mange som ikke har det, og derfor tar andre deler av livet større plass. Men vet ikke dette med kjærlighet; har en god del venner som var så lei av lete eller vente, at de gikk inn i forhold uten å ha følelsene på plass. For noen har det funket, for andre var det dødfødt. Har blitt rådet til det også; "Bli sammen med han, så kommer følelsene etter hvert." Det varierer fra person til person om man klarer det. Det finnes fortsatt forhold sånn bare blei til fordi det passa seg sånn. Og mange av dem funker nok. Mulig at det funker for noen - men for meg hadde det vært totalt uaktuelt. Jeg har aldri kunnet vært sammen med en mann uten å ha følelser for vedkommende .. så for mitt vedkommende kommer følelsene foran fornuften .. Sikkert ikke helt heldig i alle tilfeller - men for meg har det funket optimalt - vi har vært sammen i over 20 år nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wishingitwas Skrevet 23. september 2007 #43 Del Skrevet 23. september 2007 Jeg kunne heller ikke tenkt meg et forhold uten følelser. Da lever jeg heller singel resten av livet. Og har trua på livslang kjærlighet, hvis man bare først møter den rette. Så jeg er nok et offer for kjærlighetsidealet, som tidligere har blitt nevnt. Men pleier som regel å ganske greit kunne dele forhold inn i type a eller b; a) de måtte ha akkurat hverandre eller b) det passa seg best sånn, litt halvveis tilfeldig. Nå er jeg analysemaker framfor noen, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest =tentacle= Skrevet 23. september 2007 #44 Del Skrevet 23. september 2007 Kvinner uansett alder bør være såpass selvsikre at de er klar over sin egenverdi. Kvinner kan absolutt få barn i alderen 35-43 og deromkring uten at det blir "feil"! Og menn kan stifte familie med 35-43-årige pene og slanke kvinner uten å bli truet av 20-årige kvinner. Hvis en mann møter en kvinne han liker og begge er over 35 år er det ingenting i veien for at de kan stifte familie. Trodde du det? Det er ikke egenverdien som synker når man nærmer seg 40 og over, det er den biologiske evnen til å bli gravid. Og av den grunn foretrekker menn yngre kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest =tentacle= Skrevet 23. september 2007 #45 Del Skrevet 23. september 2007 Jeg må si jeg synes dette var et litt merkelig synspunkt. Er menn mer beregnende enn kvinner? Jeg må si jeg tviler på det etter å ha lest resten av ditt innlegg. Ja, menn er mer beregnende enn kvinner når det gjelder parforhold/familie. Og vil man i tilfelle ha en slik mann til sine barn? Jeg må for egen del si nei. Greit nok at man ønsker seg en familie, men det bør ikke være for en hver pris. Eller? Hvorfor skulle jeg ikke ville ha en mann om han delvis vil ha meg fordi jeg kan være mor til våre barn? Lurer fortsatt på hvorfor sykepleiere har et sterkere ønske om egen forplantning enn nevrokirurger... Det spørsmålet kan ikke jeg hjelpe deg med, det var ikke det jeg skrev. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merneith Skrevet 23. september 2007 #46 Del Skrevet 23. september 2007 Ja, menn er mer beregnende enn kvinner når det gjelder parforhold/familie. Jasså? Hvor mye mer beregnende er de egentlig? Jeg tror du glemte å skrive "Jeg mener at..." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
W. Wallace Skrevet 24. september 2007 #47 Del Skrevet 24. september 2007 Jasså? Hvor mye mer beregnende er de egentlig? Jeg tror du glemte å skrive "Jeg mener at..." Kvinner er i større grad styrt av emosjonelle tilknytninger enn mannen. Mannen er visuelt styrt, og er dermed mer rasjonell og beregnende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest =tentacle= Skrevet 24. september 2007 #48 Del Skrevet 24. september 2007 Jasså? Hvor mye mer beregnende er de egentlig? Jeg tror du glemte å skrive "Jeg mener at..." Jeg skriver ikke "Jeg mener at..." men den som ønsker det kan gjerne lese det som "Utsagn fra menn jeg har snakket med i forholds- og familiespørsmål tilsier at..." Jeg startet ikke med å mene at menn er beregnende, det har kommet som en serie ubehagelige overraskelser over de siste årene. Det har ikke vært meg som har vært gjenstand for beregningene, jeg har bare sett og hørt det fra sidelinjen. Fra mennene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest =tentacle= Skrevet 24. september 2007 #49 Del Skrevet 24. september 2007 Og jeg som snart skal til Stavanger. Jeg kan spørre alle jeg treffer på byen om de er Don Giovanni slik at vi kan diskutere videre? Bare kle deg og smink deg så du ligner en kvinne som nærmer seg overgangsalder, så finner sikkert Don Giovanni deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Don Giovanni Skrevet 24. september 2007 #50 Del Skrevet 24. september 2007 Og jeg som snart skal til Stavanger. Jeg kan spørre alle jeg treffer på byen om de er Don Giovanni slik at vi kan diskutere videre? Don Giovanni er ikke så kjent i Stavanger som man skulle tro Jeg ser dessuten argumentet med kodene. Mange prater ofte om at "like barn leker best". Det stemmer nok sikkert, men enda viktigere tror jeg det er at man leker på samme sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrdude Skrevet 25. september 2007 #51 Del Skrevet 25. september 2007 Jeg kunne heller ikke tenkt meg et forhold uten følelser. Da lever jeg heller singel resten av livet. Og har trua på livslang kjærlighet, hvis man bare først møter den rette. Så jeg er nok et offer for kjærlighetsidealet, som tidligere har blitt nevnt.... Helt enig. Jeg klarer ikke å kysse noen uten at det er lidenskap tilstede, uansett utseende ol. Å leve sammen med noen man liksom skal ha følelser for uten å virkelig ha det hadde vært uutholdelig i mine øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xtra_lilje Skrevet 27. september 2007 #52 Del Skrevet 27. september 2007 For hver vellykket singel kvinne som angrer på at hun konsentrerte seg om karrieren sin for lenge, finnes det en som slo seg til ro for tidlig og føler at hun gikk glipp av noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
W. Wallace Skrevet 27. september 2007 #53 Del Skrevet 27. september 2007 For hver vellykket singel kvinne som angrer på at hun konsentrerte seg om karrieren sin for lenge, finnes det en som slo seg til ro for tidlig og føler at hun gikk glipp av noe. Jeg liker deg allerede. Herlig skrevet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå