Gjest Gjest Skrevet 17. september 2007 #1 Del Skrevet 17. september 2007 Jeg er en gutt på 23 som aldri har hatt dame. Aldri kysset eller hatt sex. Aldri sjekket opp. At dette er veldig unormalt er jeg klar over. Som menneske er man avhengig av nærhet, anerkjennelse osv.. Ettersom tiden går blir jeg mer og mer klar over at det er noe som mangler. Fra jeg var 18 til i dag har denne følelen bare blitt sterkere og sterkere. Tidligere har jeg tenkt at den rette vil dukke opp når jeg minst aner det. Ikke nå lenger. Noe må gjøres, jeg må forandre meg. Dette har stått klart for meg en stund og jeg har endret meg på en del ting. Feks er jeg i dag godt trent, ”riktig kledd” osv. Faktisk har jeg merket at jenter den siste tiden har sett på meg på en måte som gir håp. Jeg har øvd meg på å holde blikket mot jenter på bussen, på gaten osv. Likevel virker hele greia så håpløs. Jeg treffer sjelden potensielle kjærester gjennom bekjente. Jeg ønsker meg ikke ons, bare et stabilt samliv med en jente som gjengjelder mine følelser. Da virker det helt galt å sjekke opp tilfeldige pene jenter på gaten eller på byen i helgene. Jeg kjenner dem jo ikke. Og er det ikke slik at jenter ikke liker å bli sjekket opp slik? Eller tar jeg feil? Begynner å lure på om jeg må gå drastisk til verks. Lære meg sleske sjekketeknikker gjennom bøker osv. Noe i meg sier meg at dette ikke er riktig måte. Men jeg må jo komme i kontakt med jenter på en måte. Og jeg vet med meg selv at jeg er en person som har mye å tilføre en fremtidig partner. Blir bare så utrolig frustrert når jeg daglig ser mange flotte jenter som jeg kunne tenke meg å treffe. Poster her i håp om å få noen kvinnelige råd på saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moncler Skrevet 17. september 2007 #2 Del Skrevet 17. september 2007 Du må ikke være redd for å sjekke opp jenter. De fleste jenter liker å bli sjekket opp. Bare prøv å slå av en prat og se ann situasjonen. Enten er den positiv eller så er den negative. Blir du avvist så ikke tenk så mye på det, alle som prøver å sjekke opp noen må regne med å bli avvist en del ganger. Selv om kanskje de fleste gutter på byen er ute etter ONS gjelder ikke dette for jentene. De fleste jenter på byen drømmer om å få seg kjæreste. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sittet og håpet på sms fra gutter jeg har møtt på byen. Tror du har mye større sjanse på byen som gutt enn det vi jenter har. Så lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wishingitwas Skrevet 17. september 2007 #3 Del Skrevet 17. september 2007 Du høres ut som om du har fint med selvtillit, og det er bra. De fleste jenter tror jeg finner selvsikkerhet tiltrekkende. Ellers bør du kanskje senke skuldrene litt, og ikke har jeg-vil-ha-kjæreste-fokuset i bånn hele tida. Hvis du slapper litt mer av, er det lettere å bli kjent med jenter, og da er det også lettere å kanskje treffe borti noen som passer deg. Når det gjelder hvor du skal møte dem og slikt, så har jeg ikke noen gode råd, for jeg kjenner så lite til din situasjon og dine interesser. Men lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2007 #4 Del Skrevet 17. september 2007 ikke lær deg sleskete sjekketeknikker.. for guds skyld! du vil da bare ende opp med sleskete kvinnfolk eller se oppegående jenter himmle med øynene.. jeg har truffet 5-6 gutter fra internett på byen.. en som jeg virkelig traff tonen med.. resta syns jeg ikke kjemien stemte så godt.. men internett gjør det veldig enkelt kom deg inn på facebook, nettby osv. på byen hjelper det masse hvis du kan danse.. jeg og mine venninder pleier som oftest å møte gutter der, siden vi aldri henger i baren eller lignende.. dans deg mot jenter, føl deg litt frem..s e på kroppsspråket hennes.. danser hun litt mot deg eller snur hun ryggen til.. kroppspråk og kommunikasjon er viktig på dansegulvet.. obsobs! viktig å vise (ok du ikke har) stekr personlighet og hev skuldre og rak rygg.. jenter like sterke og selvsikkre menn ( ikke klyse aktig asså.. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2007 #5 Del Skrevet 17. september 2007 Du må ikke være redd for å sjekke opp jenter. De fleste jenter liker å bli sjekket opp. Bare prøv å slå av en prat og se ann situasjonen. Enten er den positiv eller så er den negative. Blir du avvist så ikke tenk så mye på det, alle som prøver å sjekke opp noen må regne med å bli avvist en del ganger. Selv om kanskje de fleste gutter på byen er ute etter ONS gjelder ikke dette for jentene. De fleste jenter på byen drømmer om å få seg kjæreste. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sittet og håpet på sms fra gutter jeg har møtt på byen. Tror du har mye større sjanse på byen som gutt enn det vi jenter har. Så lykke til! Jeg skjønner at jeg må flørte på byen dersom jeg ønsker kontakt. Men er ikke så ofte der, og veldig mange virker enten "useriøse" eller uinteresserte. Faktisk kunne jeg heller tenke meg å starte en flørt på bussen, på cafe eller på sats. Men hva synes jenter om det? Bare innpåslitent og turnoff? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StockDama Skrevet 17. september 2007 #6 Del Skrevet 17. september 2007 Du kan jo prøve, bare ikke kom for sterkt frampå, det kan fort bli ubehagelig om det er på bussen, der man ikke akkurat kan stikke av med engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 17. september 2007 #7 Del Skrevet 17. september 2007 Jeg møter tilstadighet gutter på stamcafè'n min, folk jeg har sett tidligere, og som jeg etterhvert har begynt å hilse på/snakke med. Kanskje det er lurt å finne seg et fast sted som du liker, med din type musikk, din type folk og gjøre det til stamstedet? Bare husk å ikke vær for pågående, ett hei og går det bra holder lenge til å begynne med. Det værste jeg vet er gutter som skal ha lange dype samtaler/ta på meg, med en gang jeg har begynt å snakka med de! Tror sannsynligheten er større for å komme i kontakt på en rolig cafè enn på et bråkete utested, det er iallefall min erfaring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
W. Wallace Skrevet 17. september 2007 #8 Del Skrevet 17. september 2007 ikke lær deg sleskete sjekketeknikker.. for guds skyld! du vil da bare ende opp med sleskete kvinnfolk eller se oppegående jenter himmle med øynene.. Jepp, kun avskum av kvinner ligger med playere Personlig tror jeg det finnes en drøss med elendige bøker om kommunikasjon mellom kvinner og menn, og det finnes en hel del veldig gode bøker. Ingen bøker er derimot unødvendige å lese. Ingen informasjon er unødvendig etter mitt syn. Jeg aner ikke hva "sleskete sjekketeknikker" er, men det virker som om TS har er klar formening om hva det er allerede. Dermed kan han selv filtrere ut det han ikke trenger. Om man vil bli god med damer, er man nødt til å kunne kommunisere. Studèr kommunikasjon! Angående "jeg vil bare finne en kjæreste"- synet ditt. Jeg forstår hva du mener, men hva skal du gjøre når du først blir forelsket og aldri noensinne har sjekket noen opp før? Du kan ikke bare dra ut et trumfkort av lommen i en situasjon. Det er helt naturlig at samtaler mellom kvinner og menn er av seksuell art, ikke vær redd for å "sjekke noen opp". Med seksuell art mener jeg ikke nødvendigvis at innholdet skal være seksuelt. Flørt med den gamle damen på bussstoppet, hun kommer til å elske det. Ha en mye bedre dag. Kanskje du til og med får en kamferdrops. Flørt med sjefen din. Vennene dine. Det er en utrolig morsom og humørskapende kommunikasjonsmetode. Jeg mener ikke at du skal flørte for å få alle disse til sengs, kun for flørten. Øvelse! Det er forresten helt sprøtt hvor mye mer åpne mennesker er når man flørter. Det oser forresten selvtillit når man gjør det, som allerede har blitt stadfestet som attraktivt i denne tråden. Ha det gøy og kos deg! Jeg vet at du kan gjøre dette hvis du bare går inn for det. Alle kan gjøre dette. Hvem som helst. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nattfall Skrevet 17. september 2007 #9 Del Skrevet 17. september 2007 De fleste kvinner syntes det er hyggelig å bli kontaktet. Problemet med menn imidlertid er at de tar kontakt på en måte som: a) signaliserer veldig sterkt at de vil ha noe fra henne (ligge med henne, bli kjæresten hennes) uten å bli kjent med henne først og hvordan hun er som person. De baserer seg på utseendet og ønsker å få noe uten å ha demonstrert noe av verdi først. Og da tenker jeg ikke på materielle ting, kjøpe henne drink, skryte av din nye bil og fete jobb. Men hvordan du får henne til å føle seg i ditt selskap. b) er svært forutsigbar og tilnærmingen føyer seg inn i rekken av hva andre menn har gjort før deg. c) er kjedelig. De spør hva hun jobber med, hvor hun er fra, hva hun studerer og liknende small-talk "alle" bedriver med. Det vekker få følelser i henne. d) er nervøs og fomlete. Så hva er mitt råd? Jeg kjenner ikke alle kvinner og folk er forskjellige, men uansett hvor du bestemmer deg for å treffe kvinner bør du unngå punktene over. Vær positiv og selvsikker når du tar kontakt, gi henne verdi uten å forvent noe igjen, ha det morsomt og gjør det for din egen del vel så mye som for hennes del, ikke ta ting personlig hvis du ikke får den responsen du ønsker - ta alt som nyttig lærdom og beveg deg videre, led samtalen i begynnelsen og ikke forvent at hun skal bidra med en gang, snakk om morsomme ting, vær litt uforutsigbar på en positiv måte, hold deg unna tabu-emner og negative temaer, kutt tråden hvis hun begynner å snakke om negative temaer - bytt til noe lett og positivt, ikke vær redd for å få hudkontakt med henne - det gjør spranget til kyss mye mindre senere - begynn i det små og hold deg unna seksuelle områder, vær oppmerksom på om hun utsettes for noe sosialt press av venner og ikke gjør noe som får henne til å ta seg dårlig ut ovenfor dem som betyr noe for henne, ikke kjøp henne drinker før du er kjent med henne, ikke la henne styre deg akkurat dit hun vil - gi henne litt motstand, test henne like mye som hun tester deg. Og hvis du tar kontakt med en jente i en gjeng, prøv å inkludèr veninnene hennes også i begynnelsen. De er viktigere for henne på det tidspunktet enn du er, og hvis de har det bra i ditt selskap har hun det bra. Hvis ikke er du sannsynligvis dead meat.. Move on... I bunn og grunn vil jeg nok koke alt ned til et råd: Ta kontakt med jenter! Drit i om hun ikke virker som et kjæresteemne eller ei, øv deg i å ta kontakt. Jo mer du er vant med jentekontakt, jo mer naturlig vil det komme for deg. Og når du først treffer hun som er din perfekte match, vil du antageligvis gjøre suksess. Det handler ikke om å bruke "sleske" triks og manipulere henne til å få noe av henne. Det handler om å skille seg ut på en positiv måte, få henne til å føle seg vel, og ikke vær en tøffel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2007 #10 Del Skrevet 18. september 2007 Jeg skjønner at jeg må flørte på byen dersom jeg ønsker kontakt. Men er ikke så ofte der, og veldig mange virker enten "useriøse" eller uinteresserte. Faktisk kunne jeg heller tenke meg å starte en flørt på bussen, på cafe eller på sats. Men hva synes jenter om det? Bare innpåslitent og turnoff? På kafé er det ok å bli sjekket opp. På bussen derimot.. Om morgenen er jeg trøtt og lei, på vei hjem er jeg sulten i tillegg til trøtt og lei. Da hater jeg når folk prøver å føre en samtale med meg. Jeg har faktisk skiftet buss på grunn av en innpåsliten fyr som skulle prate med meg hver jævla ettermiddag. På bussen har man i tillegg ikke mulighet til å komme seg unna. På sats er jeg for å trene. Da konsentrerer jeg meg om å trene, og liker ikke å bli avbrutt. I tillegg er jeg svett og ekkel, og føler meg lite attraktiv Så jeg vil råde deg til å prøve sjekkingen på steder hvor folk er for å treffe andre folk, ikke på steder hvor folk er for å konsentrere seg om andre ting. Ellers kjenner jeg meg veldig igjen i det du skriver. Jeg er jente, 25 år, og har kun hatt ett forhold - som varte i to uker... Da ble jeg dumpet fordi jeg ikke ville ligge med fyren ennå. Så er ikke helt ukysset, men fremdeles jomfru. Jeg er veldig sjenert og klarer ikke ta kontakt med folk selv. Når andre tar kontakt med meg blir jeg ofte så flau at jeg stivnet helt og folk tror jeg ønsker dem til et visst sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2007 #11 Del Skrevet 18. september 2007 Er helt sikker på at ingen jenter vil ha en player, men en ærlig redelig fyr, som viser at han liker deg godt, og som iallefall ikke er kvalm og slesk, verste jeg vet i hvertfall...... Ikke ok å kontakte på sats, jenter føler seg ikke så bra svett og andpusten...jenter vil jo vise seg fra sin beste side, når de er glade og uthvilte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gustenpus Skrevet 18. september 2007 #12 Del Skrevet 18. september 2007 Poster her i håp om å få noen kvinnelige råd på saken. Greit med noen mannlige råd? Du høres akkurat ut som meg da jeg var 21 Prikk lik. Ta det helt med ro, kompis! Det kommer til å ordne seg! Ikke stress med at du skal treffe noen, fokuser på å være den personen du ønsker å være. Da møter du noen som vil være med _deg_. Flott at du trener og finner deg en klesstil du er fornøyd med, da utstråler du selvsikkerhet og livsmestring, det er alltid tiltrekkende. En fin måte å bli mer komfortabel med flørting og sjekking er å rett og slett bli mer aktiv i din interesse for _alle_ mennesker! Prat med folk, vær interessert, lær dem å kjenne. Og la gjerne en stor andel av disse menneskene være kvinner du blir ekstra varm i skjorta av Fisker du? Det gjør jeg, og når jeg kommer hjem fra fisketur er det ikke antall fisk eller kilo ferdig filet som avgjør om det var en fin tur. Nei, jeg er mest fornøyd når jeg har lest vannforholdene riktig, valgt en god sluk eller flue og gjort noen gode kast, kanskje et vanskelig presist kast under et tre eller ved et vak, eller et estetisk kast som nesten ikke lagde lyd og plask, eller det lange kastet som nådde nesten midtveis ut i elva. Da går jeg hjem fornøyd med turen. Når du er på sjekkern er du en sportsfisker! Du skal ikke måle suksess ut fra om du fikk pult eller om du fikk en kjæreste, men fra de pene damene du turte snakke med, da du fikk hun søte til å le av vitsene dine, blikkene du fikk fra hun med kjæreste ved baren og den superlekre dama som du nonchalant ertet og spøkte med. En dag får du fisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 18. september 2007 #13 Del Skrevet 18. september 2007 Gustenpus: Det tror jeg er den herligste sammenligninga med flørting jeg noensinne har hørt (sett?)!!! Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2007 #14 Del Skrevet 18. september 2007 Kul sammenligning Gustenpus. Fundert lenge på den eller? Har fått mange bra svar her, takker for det. Ser klarere hva som må til for å endre på ting. En ting jeg ikke skjønner er hvorfor jenter ikke føler seg attraktive når de trener. Finnes det noe flottere enn svette jenter i fysisk aktivitet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 18. september 2007 #15 Del Skrevet 18. september 2007 Selv kan jeg godt føle meg attraktiv når jeg trener, men så er jeg jo vandt til at idretten er en arena der jenter og gutter møtes, og det har sikkert litt å si! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormen Skrevet 18. september 2007 #16 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) Jeg føler meg SVÆRT lite attraktiv når jeg trener men det er hovedsakelig av to grunner 1. jeg er ikke verdens mest atletiske person, så jeg er ikke en av disse sporty jentene som løper en time på tredemølla uten å se det minste sliten ut... jeg ser VELDIG sliten ut... hihi 2. Jeg blir knall rød i ansiktet når jeg trener (god blodgjennomstrømning ja!) og føler meg som en tomat... Endret 18. september 2007 av Bokormen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gustenpus Skrevet 18. september 2007 #17 Del Skrevet 18. september 2007 Kul sammenligning Gustenpus. Fundert lenge på den eller? Jepp Etter et lengre forhold og vondt brudd hadde jeg helt mistet troen på meg selv som en attraktiv mann, og brukte litt tid på å finne akkurat hva som trengtes for å komme tilbake i gamet. Og jeg kan ikke ta hele creden for den selv, fikk litt hjelp av noen med godt gangsyn til å finne ut hvordan jeg skulle angripe det jeg syntes var vanskelig med å flørte og sjekke. Siden jeg fisker forelo han at jeg skulle tenke på det som en fisketur, og det funket fint. Lykke til forresten! Men jeg ville droppet treningsstudioet som sjekkested om jeg var deg. Mye lettere å lodde stemningen på om et annet menneske er interessert andre steder ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cognizance Skrevet 18. september 2007 #18 Del Skrevet 18. september 2007 Begynner å lure på om jeg må gå drastisk til verks. Lære meg sleske sjekketeknikker gjennom bøker osv. Noe i meg sier meg at dette ikke er riktig måte. Men jeg må jo komme i kontakt med jenter på en måte. ... Poster her i håp om å få noen kvinnelige råd på saken. Det dummeste du gjør er å spørre kvinner om råd. Råd bør du søke fra folk som har vært i din situasjon og som har klart å forandre på det. Fra kvinner får du politisk korrekt vås om at du bør være deg selv, ikke stresse, ta det naturlig og så en vakker dag vil prinsessa ramle i fanget på deg. Kvinnene lyver ikke fordi de tror stort sett at det er slik virkeligheten er. Å se på sjekketeknikker som sleske er helt typisk for gutter i din situasjon. Trolig har du skam-relaterte problemer i forhold til seksualiteten din også, og tenker at det er galt å ville ligge med jenter bare for sexen sin skyld. Sjekketeknikker som man kan tilegne seg gjennom å lese bøker og så trene masse, masse, masse *kan* være sleske, men det er ikke alle som er det. Hvis du begynner å lese bøker i den retninga betyr ikke det at du trenger å legge fra deg alt som finnes av fornuft. Mye, spesielt av det som man må begynne med, er helt opplagt bra og problemfritt. Som for eksempel å begynne å trene på å småprate med folk som man treffer hvor som helst, som på gata eller i butikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 18. september 2007 #19 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) Så det å ikke ville ha en one night stand er fordi man har problemer med sin egen seksualitet, dvs. et skamforhold til den? Noen vil faktisk ikke ha sex med alle og enhver og selv kunne jeg aldri hatt sex med en jeg ikke var glad i, eller i det minste hatt sterke følelser for. Ikke fordi jeg skammer meg, men fordi det virker både klinisk og svært lite spennende å gjøre det med en vilt fremmed person eller en som kun er venn. Og det finnes faktisk de kvinner som ikke lyver når de sier at f. eks utseendet ikke spiller noen rolle. Men det er kanskje ikke legitimt å si for en som selv ikke har utseendet med seg? Eller hvordan er reglene her? Siden det er kvinner trådstarter referer til, akter jeg å svare - som den kvinnen jeg er. En fyr som er fomlende eller sjenert synes jeg bare er veldig sjarmerende. De mennene som egentlig ikke gjør så mye ut av seg, er som oftest de jeg personlig faller for. Men der er vi kvinner ulike, akkurat som menn er det. Man har ulike preferanser. Og de jeg har likt, har hatt svært ulikt utseende, som oftest er det noe ved personen som får meg til å like dem - hvordan de er og hvordan de oppfører seg, f. eks hvis de er svært engasjerte i politikk eller får meg til å smile og le. Det gjør dem tiltrekkende og da virker de også 'kjekke' i mine øyne - hvis jeg skal bruke et så overfladisk ord. Den som da alle synes er svært pen eller kjekk o.l. trenger dermed nødvendigvis ikke være det i mine øyne. Jeg synes det er et meget godt råd jeg, at man skal være seg selv, uansett hva andre skulle mene om det. Om man da i såfall ikke er så frampå, så synes egentlig jeg det er fint. Det er et trekk ved gutter jeg kanskje savner litt, antagelig fordi jeg ganske tilbaketrukken selv. Samtidig føler jeg jo det er en balanse her, at man tør å si hva man mener osv. Mvh Yvonne Endret 18. september 2007 av yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2007 #20 Del Skrevet 18. september 2007 Det dummeste du gjør er å spørre kvinner om råd. Råd bør du søke fra folk som har vært i din situasjon og som har klart å forandre på det. Fra kvinner får du politisk korrekt vås om at du bør være deg selv, ikke stresse, ta det naturlig og så en vakker dag vil prinsessa ramle i fanget på deg. Kvinnene lyver ikke fordi de tror stort sett at det er slik virkeligheten er. Synes ikke svarene her er preget av naiv, politisk korrekthet. Men det er kanskje fordi menn også har bidratt her Neida, skjønner hva du mener. Har trålet en del tråder om emnet i andre forum. Mange bærer preg av "skaff deg en hore" mentalitet, mens andre setter fingeren på de tingene du nevner. Feks at kvinner lar seg forføre av følelser, ikke fornuft. Er vel derfor noen gutter, som meg, alltid havner bakerst. Må vel lære meg å appelere mer til følelsene hos jenter. Så det å ikke ville ha en one night stand er fordi man har problemer med sin egen seksualitet, dvs. et skamforhold til den? Så enig, så enig. Men tror ikke problemet mitt er at jeg ikke ønsker ons. Det vet jo ikke jenter jeg treffer. Problemet mitt er vel heller at jeg ikke tør ta kontakt, redd for avvisning, usikker på egnede sjekkearenaer osv. Dersom jenta bare er ute etter ons er det jo bare å droppe henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå