linky Skrevet 16. september 2007 #1 Skrevet 16. september 2007 Jeg har hatt en fryktelig hodepine i hele dag, har ikke turt å ta noe smertestillende uten å ha snakket med lege først (skal dit på tirsdag) så jeg lurer rett og slett på hva dere andre gravide tar om dere har vondt?
Gjest Neria Skrevet 16. september 2007 #2 Skrevet 16. september 2007 De smertestillende som inneholder paracetamol kan du trygt ta. Dvs Paracet, Pinex, Panodil, Pamol, Paracetamol... Du skal IKKE ta smertestillene som inneholder betennelsesdempende midler. Dvs Ibux, Ibumetin, Ibuprofen. Eller Naproxen eller Ledox. Eller Dispril eller Globoid. Disse er farligst å ta i siste trimester, da kan de føre til misdannelser på hjertet til fosteret. Men de regnes ikke for å være helt trygge tidlig i svangerskapet heller, så det er greiest å holde seg unna. Dette var de reseptfrie medsinene. Det er masse andre man kan ta og ikke kan ta, men de er på resept, så da vil jo legen informere deg hvis det er aktuelt.
linky Skrevet 16. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. september 2007 Takk for raskt svar Og jeg som holdt på å ta Ibux på det værste i dag (var det eneste vi hadde i hus). Godt jeg ikke gjorde det da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå