Gå til innhold

Hva kvinner vil ha

viren

Anbefalte innlegg

Ser det er en tråd om hva menn vil ha, jeg lurer på hva kvinner vil ha i en mann (eller kvinne om det er preferansen). Hva vil du ha/trenger du fra en mann i et forhold? Og er disse "kriteriene" noe du tenker bevisst over når du møter en ny mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

-Intelligent

-empatisk

-ydmyk

-sosial

-reflektert

-snill

-stolt

-evne til å bry seg om andre

-bevisst på egne fordommer

-godt humør

-god humor

-med å leke med meg.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kriteriet over alle kriterier: HUMOR! Hvis vi ikke kan le sammen, kommer det i alle fall ikke til å funke.

Ellers liker jeg at han er:

* Empatisk

* Positiv

* Ansvarsbevisst

* Litt ambisiøs på et eller annet felt

* Utadvendt og sosial

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, godt spørsmål:

- Ambisiøs.

Kall meg gjerne overfladisk, men for meg er det viktig at han har mål her i livet. Det behøver ikke å bety at han drømmer om å bli kulturredaktør i DB, (slik som meg), men heller at han er klar på egne drømmer/ambisjoner og vet hva han ønsker å oppnå her i livet.

- Omtenksom

- Ærlig

Ærlighet er kanskje noe av det jeg setter høyest i et forhold. Er han ikke ærlig, har ikke forholdet en sjanse i havet. Jeg vil stole på den jeg elsker.

- God humor/selvironi

- Har evne til selvrefleksjon

Ellers er det også fint om han er;

- Utadvent, sosial, liker/tør å finne på noe nytt

- Positiv

- Politisk engasjert

- Friluftsmenneske, liker å bevege seg

- Ser bra ut i mine øyne. Han behøver ikke å være Brad Pitt 2, men han må stelle seg, kle seg fint og ha glimt i øyet.

- Kommer overens med familien min

Han kan ikke være:

- Svært religiøs

I det legger jeg at han ikke kan forlange at jeg skal adoptere troen hans.

- Kvinnediskrimnerende

Han kan ikke forvente at jeg skal være en fødemaskin som går hjemme og lager mat.

- Uærlig

- Utro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger en trygg og stabil mann. Og så er det viktig at jeg kan være meg selv i forholdet :love: Hadde blitt "koko" om jeg ble rettet på hele tiden.

Ellers er ærlighet veldig viktig.

Endret av *smak*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at utseendet har litt å si :sjenert:

Og ellers klarer jeg ikke nevne opp masse bestemte egenskaper, fordi de jeg har vært borti har vært så forskjellige og gode på sin måte. Bortsett fra en, kanskje, uvanlig egenskap da, som de har til felles; engasjert innenfor skapende kunst av noe slag. Dvs film, musikk, teater, billedkunst, foto, design, litteratur. Merkelig egentlig, men jeg tror det har hatt en medvirkende årsak til at jeg har forelsket meg i alle tilfellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han må være snill, ærlig og trofast, og ha humor/like å le. Han må ikke være redd for forpliktelser, og han må respektere meg.

Sånn ut over det har jeg ikke så mange krav. Utseende er jeg faktisk ikke så nøye på! Jeg trodde jeg var det for noen år siden, men har etter det oppdaget at jeg har vært forelska i personer av vidt forskjellig utseende, størrelse og farge, så jeg tror det har mer med å like personens utseende, enn at personen er direkte pen/kjekk.

Og så har jeg jo funnet drømmemannen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =tentacle=

Mental og fysisk tiltrekning er en forutsetning. Utseendet må kunne likes av meg. Jeg finner som oftest noe fint hos en person når jeg vil.

Pålitelighet er et hovedkriterium for meg, og jeg er veldig bevisst på det. Dvs at han svarer ærlig på det jeg vil vite, står for det han sier, holder avtaler, behandler folk med respekt, er trofast, ansvarsbevisst, ikke utleverer for private ting om meg til andre, har evne og vilje til å stille opp for meg hvis jeg trenger det.

- ca match i forhold til intelligens og i forhold til å ha en sterk personlighet. Stor assymmetri på de punktene passer meg ikke.

- ikke være kontrollerende eller sjalu/mistenksom.

- raus og omtenksom, og må kunne vise varme innimellom

- humor

- barneønske og gode egenskaper som far

- noenlunde lik meg i grunnholdninger

- fleksibel, kunne trives både med masse aktiviteter og rolige hjemmekvelder, sosiale ting og å være sammen uten å prate.

- godt og stabilt humør

- må ha stor evne til å like meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Humor

-teknisk innsikt (ja det er viktig for meg )

-Dele noen av mine intresser

- være inteligent

-sjølstendig, men likevel veldig tunet inn på tosomhet ;)

-Ærlig

-lojal

- ikke stille og beskjeden

-glad i dyr og barn

-ha barn for før, for jeg vil ikke ha flere!

Lista kunne selvfølgelig vært lenger, men jeg tror jeg har fått med meg det viktigste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Julie_*
Er disse "kriteriene" noe du tenker bevisst over når du møter en ny mann?

Ja, selvsagt. Man er da bevisst.

Da kan en f.eks. se etter:

- Fravær av støy

- Evne til fleksibilitet i forhold til replikker, kommentarer og drøftinger

- Evne til å takle det meste med godt humør og sindighet

- Han tenker ikke konkurranse om sin kjæreste - og må ikke kverulere henne ned eller vinne debatten. Han bør forstå at det hele handler om noe annet enn å nedlegge partneren. Det betyr ikke han er en dott - han konkurrerer hvor han vil men ikke med kjæresten.

- Offensiv og atletisk gentleman

- Liker rødvin

- Takler og liker både avstand og nærhet

- Balansert, stødig og vet hva han ønsker og vil

Alt dette er svært viktig og finner man ingen får man heller være uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest =tentacle=
Alt dette er svært viktig og finner man ingen får man heller være uten.

Alt? Du dispenserer ikke for manglende rødvinsentusiasme for en som er nesten perfekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg er en mild og snill og tolerant kvinne, så jeg godtar at hele flasken er til meg :sol:

Gisp, slik har jeg ikke tenkt på det før. *noterer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...