Gå til innhold

Espressomaskin, tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en velbrukt mokkakanne, men jeg begynner å få lyst på en litt ordentlig maskin, riktignok ikke i 4-5000 kroners klassen ennå.

Er f eks denne ok? Krups

Anre anbefalinger? Det bør helst være en nokså liten maskin pga plassmangel og mulig flytting, og jeg vil ha en som kan ta "ordentlig" kaffe og ikke bare pods. Priser helst under 2 000, men anbefal gjerne dyrere modeller også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan varmt anbefale maskinene fra Nespresso. De finnes i flere prisklasser. Dersom du går inn på www.nespresso.no så kan du lese om de ulike maskinene.

Selv har vi en D290, og kan ikke få lovprist den nok. :)

Skrevet

Hvis jeg kan stole på det jeg har lest av tester og omtaler, så får man enkelt og greit ikke espressomaskin i den prisklassen som duger..

Da tror jeg faktisk at mokkakannen er et bedre valg..

Jeg har ikke espressomaskin selv, men sikler på en Rancilio Silvia som koster fra ca 5000 og oppover (prisen varierer avhengig av butikk)

Skrevet
Jeg kan varmt anbefale maskinene fra Nespresso. De finnes i flere prisklasser. Dersom du går inn på www.nespresso.no så kan du lese om de ulike maskinene.

Selv har vi en D290, og kan ikke få lovprist den nok. :)

Men den kan man ikke bruke uten nespresso sine egne pods..

Har forresten et familiemedlem som har en d290, og jeg syns den er helt ok, men den kan etter min mening ikke måle seg med en skikkelig god espressomaskin..

Skrevet
Men den kan man ikke bruke uten nespresso sine egne pods..

Det stemmer det. Og det er da ikke noe minus, ikke som jeg ser det i hvert fall.

Jeg er nå i hvert fall svært fornøyd med espressoen som min maskin til nesten 5 tusen kroner lager. Vi fikk den i bryllupsgave, og jeg tror ikke jeg ville lagt mange flere laper i en kaffemaskin jeg. Men man er jo forskjellige.

Skrevet
Det stemmer det. Og det er da ikke noe minus, ikke som jeg ser det i hvert fall.

TS sa at h*n helst ville ha en maskin som ikke bare tar pods..

Jeg er nå i hvert fall svært fornøyd med espressoen som min maskin til nesten 5 tusen kroner lager. Vi fikk den i bryllupsgave, og jeg tror ikke jeg ville lagt mange flere laper i en kaffemaskin jeg. Men man er jo forskjellige.

Jepp, jeg har forresten sett at mange elektrovarebutikker har nespressomaskiner stående framme slik at man kan få smake.. Det er jo en god ide hvis man vurderer å kjøpe en..

Skrevet
TS sa at h*n helst ville ha en maskin som ikke bare tar pods..

:flau: Sorry...jeg er visst ikke helt med i dag. Hoppet visst over den biten.

Se bort i fra innleggene mine da TS. Nespresso er ikke noe for deg likevel. ;)

Skrevet
Jepp, jeg har forresten sett at mange elektrovarebutikker har nespressomaskiner stående framme slik at man kan få smake.. Det er jo en god ide hvis man vurderer å kjøpe en..

Det høres jo bra ut :) Og takk for svar! Jeg har vært med på å spleise på en sånn Rancilio Silvia i bryllupsgave til noen tror jeg, men det blir for dyrt å kjøpe til oss selv i denne omgang. Finnes det noe "liknende" i litt lavere prisklasse? Regner med kvalitetsforskjellen går på trykk og nøyaktighet på temperaturmåler?

Mulig jeg får teste noen sånne Nespresso-maskiner også selv om jeg ikke liker helt den porsjonsgreia. De finnes i hvert fall til bedre priser, men akkurat det henter vel produsenten igjen på podsene sine, tipper jeg.

Skrevet

Nespresso sine maskiner starter på 1499,-. Og hver kapsel med fersk espresso koster 2,99. Maskinen blir varm på 40 sekunder.

Nydelig HVER gang.

Skrevet

Vil anbefale en Gaggia eller Rancilio, har prøvd en del forskjellige billigmaskiner (Phillips og Krups bl.a.) og de jeg har prøvd har vært raklete, kjentes billige ut og vært håpløst vanskelige å lage god kaffe med.

Og et lite tips hvis du velger å beholde mokkakanna fram til du har ård til en skikkelig maskin.

Regn på prisene! Sist jeg sjekket var summen av dette regnestykket faktisk noe mindre enn prisen på samme maskin i butikk i norge:

Billigfly til Milano + to netter på hotel (ikke noe luksus med helt OK), + kaffemaskin kjøpt i Italia + toll/moms for å få den med inn i Norge + evt overvekt på flyet tilbake

Har da ikke tatt med restaurant og shoppingkostnader, og har også regnet på at bare én person drar. Men det sier litt om prisforskjellene. Dessuten er Milano (og området rundt) veldig fint da :) hehe

Skrevet

Hvis jeg først skulle kjøpt en espressomaskin, så ville jeg kjøpt en ordentlig en, enten Gaggia eller Ranchilo.

Vi hadde en billig maksin til et par tusen tidligere, den sa takk for seg etter et år. Nå har vi hatt en Gaggia Classic i 4 år, og den er fortsatt som ny.

I følge de som driver Gaggia service i Oslo, så holder maskinenen i 30 år, og det er jammen ikke mye man får kjøpt idag som holder i mange år :-)

Skrevet
Vil anbefale en Gaggia eller Rancilio, har prøvd en del forskjellige billigmaskiner (Phillips og Krups bl.a.) og de jeg har prøvd har vært raklete, kjentes billige ut og vært håpløst vanskelige å lage god kaffe med.

Og et lite tips hvis du velger å beholde mokkakanna fram til du har ård til en skikkelig maskin.

Regn på prisene! Sist jeg sjekket var summen av dette regnestykket faktisk noe mindre enn prisen på samme maskin i butikk i norge:

Billigfly til Milano + to netter på hotel (ikke noe luksus med helt OK), + kaffemaskin kjøpt i Italia + toll/moms for å få den med inn i Norge + evt overvekt på flyet tilbake

Har da ikke tatt med restaurant og shoppingkostnader, og har også regnet på at bare én person drar. Men det sier litt om prisforskjellene. Dessuten er Milano (og området rundt) veldig fint da :) hehe

Det er jo ikke så dumt det heller :ler: Må jommen vurderes, eller om man kan be noen kjøpe med for oss. Takk for svar til dere andre også! Det er mulig det blir til at vi holder oss til mokkakanna til vi enten synes vi kan ta oss råd eller det er mer praktisk (etter mer permanent flytting...). Det som er kjipt er at vi bor på et nokså lite sted hvor ingen av kaféene heller har skikkelig kaffemaskin - stedet som kaller seg kaffebar har f eks bare halvkjip traktekaffe. Så abstinensene blir litt store av og til.

Den kaffe-linken var forøvrig veldig nyttig :)

Skrevet

vi har en nespresso maskin og er superfornøyde med den, selv om man må kjøpe pods lønner det seg faktisk... Vi regnet litt på hvor mye kaffe som blir kastet hvert år pga holdbarhet osv og da er det faktisk ikke så ille å kjøpe pods, dessuten ble vel en av nespresso maskinene kåret til best i test flere steder rett før jul 2006 tror jeg.... de er ikke av de dyreste og tar veldig lite plass..... kan anbefales

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...