Gjest Gjest Skrevet 11. september 2007 #1 Skrevet 11. september 2007 Når jeg møter katten min når vi er utendørs, for eksempel at hun ser meg når jeg er på vei hjem fra butikken, kommer hun alltid løpende mot meg, mjaaaauer og legger seg ned foran meg og ruller seg. Sånn holder hun på hele veien hjem, løper noen skritt foran meg før hun legger seg og ruller igjen og igjen. Hvorfor gjør egentlig katten dette? Det virker jo som hun er glad for å se meg, så er det en slags måte å hilse på? Hun gjør det aldri når vi er inne, bare utendørs.
snups Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 min utekatt gjør også dette....og han gjør det også kun ute og ikke inne. og spesielt når vi kommer hjem etter jobb. da kommer han pilende og legger seg rett rundt og ruller seg rundt og strekker seg godt... tror det er et tegn på at : endelig er du hjemme, så koslig å se deg... men det har skjedd at han har gjort det når han er der ute alene også, sittet i vindu og sett dette. men min innekatt gjør også dette. spesielt om morningen når jeg står opp, eller han har vært veldig lenge alene hjemme... ruller seg rundt, på en måte bare kaster seg ned og ruller
Gjest vimselot Skrevet 12. september 2007 #3 Skrevet 12. september 2007 Show. Katter er rovdyr, og kamuflerer seg i sand eller leire, og når de møter matmor, uten bytte lager de slikt sirkus-show, bare for å vise hva de kan, men at de ikke fikk fangst. Katter er morsomme, og svært hensynsfulle.
Gjest Mysticgirl Skrevet 12. september 2007 #4 Skrevet 12. september 2007 Trodde det betydde at de underkaster seg deg
Gjest Gjest_Trixie_* Skrevet 12. september 2007 #5 Skrevet 12. september 2007 hehe. det betyr at den vil så kos. og du kan klø den på magen. vh meg
Gjest milkyway Skrevet 15. september 2007 #6 Skrevet 15. september 2007 Jeg trodde alltid de breakdancet før da jeg var liten.
Gjest vimselot Skrevet 15. september 2007 #7 Skrevet 15. september 2007 Katter. De er jo ikke hunder akkurat, og underkaster seg gjerne aldri. Den vil vel bare vise til deg at den er en langt bedre turner enn deg, samdigig som den helt sikkert er glad for å se deg igjen. Trur ikke jeg ville tatt så mye hensyn til akrobat-kunstene, men hadde bare vært vennlig og sagt, vil du inn (f.eks.). Har sett katter som har (kan ikke skrive om det her, da kan jeg bli gjenkjent irl...) som har ... glem det.
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2007 #8 Skrevet 15. september 2007 Katter. De er jo ikke hunder akkurat, og underkaster seg gjerne aldri. Den vil vel bare vise til deg at den er en langt bedre turner enn deg, samdigig som den helt sikkert er glad for å se deg igjen. Trur ikke jeg ville tatt så mye hensyn til akrobat-kunstene, men hadde bare vært vennlig og sagt, vil du inn (f.eks.). Har sett katter som har (kan ikke skrive om det her, da kan jeg bli gjenkjent irl...) som har ... glem det. Du har sett katter som har hva? Nå gjorde du meg nysgjerrig, så du får værsågod bare si det!
Crash Skrevet 15. september 2007 #9 Skrevet 15. september 2007 (endret) . Endret 2. april 2008 av Miros
Mie Skrevet 15. september 2007 #10 Skrevet 15. september 2007 Katter. De er jo ikke hunder akkurat, og underkaster seg gjerne aldri. Helt enig, Vimselot, katter underkaster seg ikke. Jeg tror pus gjør det av flere grunner; først og fremst for å bli klødd på magen samtidig som han klør seg selv på ryggen (når han gnikker seg mot underlaget), men jeg tror også han venter i spenning på den dagen han lykkes i å felle matmor der hun kommer med armene fulle av handleposer og han bare legger seg flat ut rett foran/mellom bena mine.
Umuriel Skrevet 16. september 2007 #11 Skrevet 16. september 2007 Når min pus gjør det så vil hun bli klødd på magen. Jeg har oppfattet det som en invitasjon til å gjøre det. Ellers er hun ikke særlig glad i å bli tatt på magen. Hun ruller ofte på asfalten og på badgolvet. Den andre pusen min ruller aldri, men jeg får stryke henne over hele kroppen når som helst uansett.
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2007 #12 Skrevet 16. september 2007 Jeg tror katter gjør dette av to grunner; 1. Katter har duftkjertler bl.a. bak på ryggen(ved halerota?) og markerer dermed at "her hører jeg hjemme!" 2. Det å vise blotte buken og dermed gjøre seg mer sårbar er en tilitserklæring til matmor. (Dette gjør også katter som vil vise seg underlegen i en slåsskamp e.l.) Altså: "Her bor jeg, men du er velkommen til å tre inn på reviret mitt! Spesielt hvis du kommer med mat..."
Gjest Silmarill Skrevet 17. september 2007 #13 Skrevet 17. september 2007 Jeg tror katter gjør dette av to grunner; 1. Katter har duftkjertler bl.a. bak på ryggen(ved halerota?) og markerer dermed at "her hører jeg hjemme!" 2. Det å vise blotte buken og dermed gjøre seg mer sårbar er en tilitserklæring til matmor. (Dette gjør også katter som vil vise seg underlegen i en slåsskamp e.l.) Altså: "Her bor jeg, men du er velkommen til å tre inn på reviret mitt! Spesielt hvis du kommer med mat..." Dette ville jeg ha svart også, og mener selv at det er derfor dem gjør dette! Katter er rare skapninger Som noen andre nevnte her så er katter meget sære og bestemte og de gjør det ikke fordi dem underkaster deg!
Gjest Gjest_Angie_* Skrevet 19. september 2007 #14 Skrevet 19. september 2007 He he... Katter er jo så skjønne dyr! Den ene katten min slenger seg ned på gulvet og ruller på ryggen når han kommer inn. Når han gjør det, så mååå jeg jo bare slippe alt jeg har og kose med ham Tror han " sier " : mamma, nå må du kose med meg. Hihihi..
Gjest vimselot Skrevet 19. september 2007 #15 Skrevet 19. september 2007 Jeg tror katter gjør dette av to grunner; 1. Katter har duftkjertler bl.a. bak på ryggen(ved halerota?) og markerer dermed at "her hører jeg hjemme!" Ja, det kan kanskje stemme... 2. Det å vise blotte buken og dermed gjøre seg mer sårbar er en tilitserklæring til matmor. (Dette gjør også katter som vil vise seg underlegen i en slåsskamp e.l.) Nei, den viser hvor overlegen den er som kan fly raskere enn deg (enn vinden nærmest). Katter er rare... Altså: "Her bor jeg, men du er velkommen til å tre inn på reviret mitt! Spesielt hvis du kommer med mat..." Joda, siden den møter deg, så er det soleklart, du er jo bedre på å fange mat enn den er når du kommer daglig fra butikken med kylling og kattemat...og da kan den jage sommerfugler eller bare observere, og GJETT om en katt kan observere. He he, katter er spesielle, og de er helt på egotripp, har du en hannkatt, som får gå løs, kan du vedde på at han kommer bakfull hjem. Hvorfor? Fordi han har roet seg ned hva av naboens syriner Hunnkatter spiser ikke syriner. Ikke som jeg vet i alle fall... Og glem hva katter faktisk KAN finne på å gjøre. He he he, dere vet vel selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå