Gå til innhold

Kampen for å bli tre...


Cr@sh

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte vi skulle begynne å skrive dagbok vi også... Det er godt å kunne dele tanker, følelser og opplevelser med noen andre enn bare hverandre. Vi har nemlig valgt å holde det hemmelig for familie og venner at vi prøver.

Jeg er 23 år og mannen min er 24. Vi har prøvd å bli tre i 7 mnd nå, men uten hell. Har tatt kontakt med lege - så nå er vi til utredning.

Det er en spennede tid, men også veldig slitsomt. Denne måneden er mensen forløpig uteblitt, men jeg har testet negativt på GT, tre dager etter ventet mens-dag. Føler meg litt annerledes, men det kan bare være håpet som brenner. Håper selvfølgelig hele tiden...men prøver å ikke tenke så mye på det også. Det er så slitsomt å bli skuffet hver gang.

Må nesten begynne med å fortelle om en hektisk dag på tirsdag. Hadde fått leveringstime for sædprøver på et sykehus litt langt unna (måtte vente 2 mnd på leveringstid her i nærheten), så det var tidlig opp, ferge, og bilkjøring til fortjent bot og det som var. Heldigvis så vi ingen onkler på veien og kom frem 10 min. før 2-timers-fristen gikk ut. For en tur! Det er det verste jeg har vært med på. Heldigvis rakk vi frem... Det hele ble jo litt komisk når vi endelig hadde fått prøver på plass der den skulle være, men turen nedover var med både klump og hjerte i halsen.

Vel, vel..nå er det i hvert fall gjort... Nå er det bare å vente på svar på mine blodprøver og hans sædprøver... Som sagt er det en spennende men slitsom tid....

Hører nok snart fra oss igjen...

Cr@sh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hilde K S

VELKOMMEN SOM DAGBOKSKRIVER !

Måtte le da jeg leste om melkeruten deres og så vel igrunnen dere for meg i mitt indre televisjonsapparatur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VELKOMMEN SOM DAGBOKSKRIVER

Ja det er en veldig spennende,men tøff tid.

Har selv vært prøver i 16 mnd og er i gang med utredning.

Tok oss 1/2 år før vi kom til spesialist så ting tar tid.

Ønsker dere lykke til håper dere må vente mindre enn vi måtte/må

Klem fra pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen som dagbokskriver...

Håper at det er noe i "gjerde" denne gangen da, og at prøvene dere har sendt inn ikke har noen betydning for dere...

(Litt av en tur dere hadde da!!!) :hoho::hoho::hoho:

*lykke til*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :D

vil ønske deg velkommen som dagbokskriver og krysser fingrene for at det blir to blå på dere snart :D

litt av en tur dere hadde foresten :ler::ler::ler:

sola :kgsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Alltid hyggelig å bli kjent med nye dagbokskrivere.

Ønsker dere hell med prosjektet, enten det går av seg selv, eller med litt hjelp. Skal bli spennende å høre mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Velkommen som dagbokskriver.

Jag tycker det ska bli spännnade att följa andra som prövar. Själva är vi inne på prövemånad 6 (eller är det sju?) och jag börjar fundera på det är något fel. Vi måste dock vänta tills 12 månader har gått innan vi kan få utredning och hjälp med tester.

Lykke til med å bli tre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen som dagbokskriver :D

Håper det snart lykkes for dere.

Klem fra Wit 9+2

Termin 6/11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

Velkommen som dagbokskriver!! Det skal bli interessant å følge prøvingen enten den blir på den ene eller andre måten!!!! :D :D

For oss tok det 6-7 mnd før det slo til, så kanskje det lykkes denne gangen for dere!!!!

Klem fra aba og babisen på 21+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Skriver mest for å takke for alle de koselige velkommen-meldingene. Kjempehyggelig!

Ellers intet nytt. Venter og venter... Mensen er ennå ikke kommet. Har en tanke om at det skal bli en ny test over helga hvis det ikke skjer noe før den tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Slutten på helga ble litt av en turbulent sak. Kom hjem til testresultatene mine. Viste seg at alt er bra med blodverdiene, men hadde ingen verdi for eggløsning. Mensen har jo ikke kommet ennå. Nå er det 36. dagen i syklusen. Er i villrede. Vet ikke hvorfor jeg ikke skal ha fått eggløsning. Har slitt med dette tidligere, men har vært stabil og fin det siste året. Så hvorfor skal det plutselig snu nå? Spørsmålet blir om jeg bør ta en GT til. Er det kanskje en mulighet at det allerede hadde skjedd en befruktning før testen ble tatt? Huff... alt er så infløkt.

Hjelper lite at noen bekjente har blitt gravide på p-pillen. Grrrrr.... Alt virker litt urettferdig da... :-?

Venter forøvrig på hans testresultater (dere husker jeg fortalte om "melkeruta" vår?)... Tror ikke det er noe galt der...men vi får vente å se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått svar på testen hans. Denviste seg å være helt fin! Tenkte meg det ja...

Må tenke positivt, at det er jo bedre det er noe med meg enn med han, ettersom det er enklere å få gjort noe med mine egg enn hans celler... Er det ikke?

Mensen har ennå ikke dukket opp! Og jeg har så ømme pupper... Har kjøpt inn GT, blir å ta den en av dagene dersom "tanta" ikke dukker opp.

Har fått resept på Pergotime fra legen. Skal begynne med dem når mensen kommer... Håper den kommer snart!!!! Eller at det viser seg å være noe på gang. Blir sliten av å gå og vente...

Ellers er jeg egentlig i veldig godt humør for tida... Det er deilig. Både for meg og for mannen!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ny GT i dag. Den var negativ - som ventet!!! Nå er det bare å vente på mensen...håper den er på vei...for vi gleder oss til å prøve Pergotime

Dere må ha en flott påske alle sammen!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, det är trist att vänta på mens eller ikke-mens. Men ni verkar se fram emot att pröva med Pergotime. Jag hoppas det klaffar för er snart.

Glad påsk på dig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har vært slitsomt å vente på mensen, Furstina...

Men nå er den her! JIPPI! Ganske kjedelig å vente...men nå er det altså over for denne gangen, og vi kan se frem til en ny syklus med nye muligheter.

Skal ta blodprøver tre ganger denne syklusen + spise pergotime i fem dager. De skal altså stimulere til økt eggløsning. Blir spennende å se om det fungerer...

for vi har så lyst på baby!!!! :D

Jeg er mye gladere nå enn på lenge... Det er godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ovanligt att se någon i Graviditetsdagböckerna som är GLAD för att få mens :o

Lycka till med pergotime och glad påsk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for hilsen Furstina...

Nei, det er nok ikke så ofte noen er glad for å få mensen her inne. Men når man likevel ikke er gravid, er det jo like greit at den kommer så man kan starte på en ny prøve-måned...

Må prøve å ikke tenke så mye på det denne måneden. Tenkte utrolig mye på det forrige prøve-måned og det kan nok ha hatt sin virkning på mensen...den lurte meg jo litt. Blir uansett spennende fremover. Kanskje kan pergotime hjelpe oss...

Forsatt god påske alle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!!!

I dag er nest siste dag med pergo. Imorgen blir det blodprøve nr.2, og snart er det klart for intensiv "kosing"...

Har sovet veldig urolig i det siste, og hatt litt vondt i magen, men det skal visst være vanlig bivirkninger til tablettene. Ellers har jeg begynt å spise folsyre... Ikke fordi jeg tror det er helt nødvendig, men fordi det koster så lite å spise de...og da har man jo gjort det også...

Var deilig å komme hjem etter en påskeferie på gamle trakter. Borte bra, men hjemme best er det noe som heter, og jeg er helt enig i det... Været var jo, og er fremdeles, helt fantastisk... :D

Har forresten akkurat levert 2 stk semesteroppgaver i dag! En grunnfagsoppgave og en mellomfagsoppgave... Det er så deilig å være kvitt dem... :hoho:

Nå skal jeg ut i fin-været...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat vært å tatt blodprøve... siste dag med pergo i dag...

Er helt i spenn om dagen - det er som om kroppen ikke klarer å slappe av! Slitsomt! Tenker utrolig mye på at "nå må vi klare det"...noe som gjør at jeg legger et press på meg selv. Prøver å tenke at ting skjer når det skjer - og at det kanskje er en mening med at vi må vente, men det er ikke akkurat lett...

Var artig å se at det er så mange prøvere her på KG som nå har lykkes i bli gravide. Lykke til alle sammen! Håper det blir vår tur snart også....

Nå skal jeg prøve å studere litt.... Får se om det går bedre i dag - i går greide jeg ikke å sitte i ro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dag 13.

Har det egentlig veldig bra for tida... Koser oss masse - og har tid til hverandre, det er deilig.

Skal ha eksamen om en uke i dag, men må innrømme at det ikke er så enkelt å sitte rolig å lese! Men håper jo at det skal gå bra.

Eggløsning er forhåpentligvis snart på vei...og da får vi sette inn "nådestøtet" *hihihi*

Slenger vel innom en dag igjen snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...