Gå til innhold

ris til Cevapcici?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cevapcici serveres egentlig ikke med ris. Du spiser det med lefse/brød/pitabrød og masse løk, og muligens yogourt eller rømme.

Men ut fra bilde jeg kunne se så virker det som om det er vanlig ris bare stekt. Og jeg tror stekt ris kan være godt til cevapcici. Salat passer også godt til.

Spisskummen er type krydder og du finner det i krydderhylla i butikken.

Gjest ¤bella¤
Skrevet
Cevapcici serveres egentlig ikke med ris. Du spiser det med lefse/brød/pitabrød og masse løk, og muligens yogourt eller rømme.

Men ut fra bilde jeg kunne se så virker det som om det er vanlig ris bare stekt. Og jeg tror stekt ris kan være godt til cevapcici. Salat passer også godt til.

Spisskummen er type krydder og du finner det i krydderhylla i butikken.

Takk!

Hvordan steker man ris da? *grønn*

Skrevet (endret)
Takk!

Hvordan steker man ris da? *grønn*

Litt usikker. Jeg har aldri gjort det selv. Men mamma bruker å gjøre det ofte. Skal spørre henne.

Men jeg tror du kan bare lage ris på vanlig måte og kanskje krydre den litt.

Endret av May Helen
Gjest ¤bella¤
Skrevet
Litt usikker. Jeg har aldri gjort det selv. Men mamma bruker å gjøre det ofte. Skal spørre henne.

Men jeg tror du kan bare lage ris på vanlig måte og kanskje krydre den litt.

Har funnet det ut nå ;)

Skrevet

Du koker risen som vanlig, og freser den etterpå i olje i en wok/dyp panne. Jeg visper ofte sammen noen egg og slår over og rører mens det stivner i risen.

Hvis du vil gjøre enda mer ut av det, kan du også woke noen grønnsaker (frossen wok-blanding er god) før du har risen (og eggene) i, men det passer kanskje ikke så godt til den retten du hadde tenkt å lage.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...