Tinelise Skrevet 10. september 2007 #1 Skrevet 10. september 2007 nå er jeg drittlei alt jeg spiser av frokost og jeg har heller ikke lyst på noe å ta med meg på skolen. blir jeg sulten nok spiser jeg vel hva d skal være, men så langt tenker jeg aldri når jeg liksom skal mekke sammen matpakka om morgenen. d har seg slik at jeg jobber på et bakeri på fritiden og etter en hel sommer der jeg står og steker og selger brød så har jeg rett og slett blitt lei brød. så jeg har prøvd å bake mitt eget brød i stedet for å ta med brød hjem fra jobb, men d fungerer også dårlig. så.. noen som vil dele frokosten og matpakka si med meg? jeg trenger så sårt noen ideer!
Elbereth Skrevet 11. september 2007 #2 Skrevet 11. september 2007 I dag hadde jeg rester av en pastasalat i matboksen min. (Pasta, issalat, sukkererter, cherrytomater, mais, paprika og fetaost.) Innimellom har jeg mye salat i matpakka. Den består gjerne av en eller annen salat (ruccola er min favoritt), tomater, kidneybønner, oliven, rødløk, mais, sukkerert, agurk og fetaost). Noen ganger har jeg bare oppskåret frukt med meg (epler, pærer, melon, druer osv), andre ganger middagsrester. Som oftest blir det bare brød. Men et triks er å smøre matpakke og frokost kvelden i forveien og legge i kjøleskapet. Det er litt lettere å komponere noe fristende da enn på morgenen når man bare er trøtt og har det travelt. Mine favoritter: * Skive med salatblad (evt litt dressing med mye smak under), kjøttpålegg og skivet rødløk. En neve med cherrytomater og evt agurkstaver til smaker godt. * Skive med hvitost og eple, pære eller druer til. * Skive med grov leverpostei og rødbeter/sylteagurk. * Kokt egg, kaviar, purreløk og persille. Varier gjerne mellom rundstykker/baguetter, bagels eller vanlige skiver. Bon apetit!
Tinelise Skrevet 11. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2007 Men et triks er å smøre matpakke og frokost kvelden i forveien og legge i kjøleskapet. Det er litt lettere å komponere noe fristende da enn på morgenen når man bare er trøtt og har det travelt. tusen takk for svar:) jeg skal definitivt prøve å lage matpakke kvelden før. d er jo genialt siden jeg aldri har matlyst på morgenen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå