Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Miros
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg bruker noe ferdigprodusert en sjelden gang, så foretrekker jeg sauser på glass. dolmio pastasauser som er tomatbaserte er ikke så fulle av salt og tilsetningsstoffer som posesauser. Synes de fungerer helt fint når jeg ikke gidder koke en tomatsaus selv.

Skrevet
Hva er "best" eller sunnest med tanke på tilsetningsstoffer osv, og hva smaker best synes dere?

Som regel er det minst tilsetningsstoffer i glass-sausene. De er hermetisert, og er derfor sjelden tilsatt kunstige konserveringsmidler. Selv om jeg liker å lage sausene selv, kan jeg godt bruke en indisk saus eller en tomatbasert Dolmiosaus innimellom.

Posemat rører jeg sjelden, den er alt for salt og som regel tilsatt MSG (natriumgltamat) som smaksforsterker, noe jeg får hodepine av.

Husk: Felles for posemat og glassmat er at de ofte gir mer salt og fett enn om du skulle ha laget rettene selv.

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

.

Endret av Miros
Skrevet

Jeg har nok mer varer på glass enn i pose. Pastasaus, woksaus, indisk etc. er genialt å ha i spiskammeret. Posemat går det mindre av, har noen sauser men bruker lite suppeposer, liker å lage det selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...