Gå til innhold

Er dette sunt?

Anbefalte innlegg

Gjest miragrubb
Skrevet

Jeg stekte 1 og en halv kyllingfilet i olje.hakket et halv løk og 2 tomater og stekte sammen med kyllingen og hadde masse krydder på (er krydder usunt?) i tillegg hadde jeg litt wok grønnsaker(sånn kjøpet). dette er kjempe godt! men er det usunt? jeg håper ikke det:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Krydder er stort sett sunt.

Kylling er ganske fett om du ikke tar av skinnet, og du kan risikere antibiotikarester. Om jeg ikke husker helt feil så er det også mye samme dioksinproblematikken med kylling som fisk, men at det er tilatt 15 ganger MER i kylling av en eller annen grunn. ( http://www.bt.no/innenriks/article243998.ece har ikke tid til å endevende mattilsynet nå). Men proteinene kan være greie om du har et proteinfattig kosthold ellers.

Wokmix er stort sett grei, men ikke svi ut alle viteminene ;)

Altså: Næringsmessig sett greit nok, giftmessig muligens noe tvilsomt. Ikke verre enn mye annet iverfall :)

Skrevet
Krydder er stort sett sunt.

Enig. Men jeg er rimelig sikker på at sånne ferdigblandinger med masse salt og glutamat ikke er særlig bra. Tenker på piffi, aromat, grillkrydder, tacokrydder osv.

Urter, røtter, blader, frukter og frø derimot bruker jeg i massevis :)

Gjest =tentacle=
Skrevet

Hva mener du med usunt? Noe spesielt du vil oppnå/unngå?

Skrevet
Kylling er ganske fett om du ikke tar av skinnet

..på kyllingfileten?

Skrevet
..på kyllingfileten?

:klø: er det ikke skinn på de? Begynner bli noen år siden jeg spiste noe slikt gitt :ler:

Skrevet

Hvis du tok av skinnet på kyllingen, var maten du hadde til middag sunn og god.

Skrevet
:klø: er det ikke skinn på de? Begynner bli noen år siden jeg spiste noe slikt gitt :ler:

Det er skinn på hel kylling og kylling lår, vinger osv. men ikke på kyllingfilet. Det er vel grunnen til at det heter filet? correct me if I`m wrong.

Skrevet
Det er skinn på hel kylling og kylling lår, vinger osv. men ikke på kyllingfilet. Det er vel grunnen til at det heter filet? correct me if I`m wrong.

Det er skinn på kyllingfileter også. Noen produsenter (f.eks. Stange, samt Livèche fra Prior) selger filetene med skinnet på. Andre produsenter fjerner skinnet før de blir pakket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...