Gå til innhold

GlamCat`s prøvedagbok satt på vent


GlamCat

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Snille, snille jenter som husker på meg :klemmer:

tusen takk, det varmer virkelig :)

Det gikk kjempe bra på intervju, kanskje alt for bra-Jeg fikk jobben! Det er man kan si nesten drømmejobben, kjempe, kjempe, kjempe mulighet. Det er i første omgang vikariat, fordi de vil teste meg først og se om jeg virkelig passer til den jobben. Jeg tror jeg gjør det, og jeg tror jeg har gode sjanser for å få fast stilling, selvfølgelig kan jeg ta feil, men det er virkelig en kjempe mulighet. Jeg tror jeg skal takke ja, selv om jeg går fra fast stilling, hvor jeg ikke trives, til vikariat med mulighet til fast ansettelse til et solid, anerkjent, seriøst firma. Men det er alltid en MEN :( Det er et halvt års vikariat, som betyr at jeg må utsette babyplanlegging :( Jeg kan ikke begynne å jobbe der allerede når jeg er gravid, og først har jeg 3 mnd oppsigelsesfrist. Får jeg der en fast stilling så har jeg, tror jeg, sikret framtiden. Det er mange muligheter å utvikle seg i den bedriften. Jeg er sååå glad og samtidig litt trist, fordi vi må utsette babylaging, men samtidig vet jeg jo ikke om vi blir gravide i den nærmeste framtiden. Det er vanskelig. Jeg håper det er noen som forstår meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Uff, så utrolig vanskelig. Vet ikke hva jeg ville gjort selv, man må nesten tenke på hva som er viktigst. Du kan jo være heldig å få en så god mulighet igjen, men du kan også ende opp med å angre resten av livet. Selv om jeg ikke tror man vil angre på å ha valgt barn. Men det er faktisk noe du kan velge selv når det passer for deg, så sånn sett ville jeg valgt jobben. Nå husker jeg ikke i farten hvor gammel du er, men du har vel fortsatt godt tid, og ett halvt års utsettelse for drømmejobben er ikke så mye.

Men, gratulere så mye med jobb tilbudet og valget. Er så synd man ikke kan få i pose og sekk når man vil.

Hva om dere fortsetter å prøve da, og blir du gravid så får du ta det da, gjør du en god jobb og det er ett seriøst firma så vil de forhåpentligvis se den ressursen du vil være når du er tilbake fra permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fisk73

Først:

Gratulerer med jobbtilbud!!! :duskedame: Det er jo supert å få et jobbtilbud med en jobb du virkelig har lyst på!

Hva med å ta ting som det kommer? Skjønner du sitter inne i en litt vanskelig situasjon. Hva sier mannen? Dere har jo prøvd en stund nå med å få en liten, så jeg skjønner det kan være vanskelig å legge det på hylla. Uansett, det å få et jobbtilbud som er drømmejobben, er vanskelig å takke nei til, men jeg har hvertfall lært meg det at det ikke bare er en jobb som er drømmejobben.... Samtidig er det grusomt å gå i en jobb som man ikke trives i.

Bruk den tiden du kan til å tenke på det, diskuter med mannen om mulighetene, så blir dere sikkert enige om noe :jepp:

Lykke ti!!!!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi da GlamCat, litt av et dillemma du har havnet oppi... MEN jeg tror du nesten må stole på magefølelsen (!) oppi denna situasjonen. Det er ikke bra å gå i en jobb du ikke trives i heller, det vet jeg alt om... Håper du finner ut av hva du vil, du får diskutere med mannen!

Spire blir det forhåpentligvis etter hvert uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff da, litt av et dilemma det der.Dere får gå skikkelig i tenkeboksen så løser det seg vel.Uansett, gratulerer med jobben.

Ha en fin fin helg.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... og HURRA:)

Gratulerer så mye med jobbtilbud :rosasmil: Skjønner at det ikke gjør ting så mye lettere for dere da...

Masse lykke til i tenkepausen :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette valget missunner jeg deg ikke. Lykke til i bestemmelsesprossessen. Jeg tror nok jeg ville fortsatt prøvingen og latt det stå til (det kan jo ta tid, som vi vet...), og heller håpet at det er en fornuftig arbeidsgiver som vil ha dine kvalifikasjoner uavhengig av om du blir borte noen måneder. Det må man jo uansett regne med når man ansetter kvinner i 20- og 30- årene. Noen måneders permisjon er jo ingen ting å regne om man blir værende på en arbeidsplass i endel år...

Men kan hende jeg tenker slik fordi jeg er noen år eldre enn deg og har litt dårligere tid. Du har tross alt mange år på deg til å få barn også!

Lykke til med valget, uansett! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig valg, skjønner godt at du synes situasjonen er kronglete. Håper dere finner ut av det, og gratulerer så mye med jobben! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette her er ikke lett..har snakket med mannen min og han sier at jeg kan ikke la en sånn mulighet å gå forbi. Og det er helt greit å vente for han, det er jo egentlig jeg som har mast mest om barn. Jeg har takket ja til stillingen, sagt opp nåværende jobb, så nå er det ingen vei tilbake. Vet ikke helt hva skal jeg gjøre med prøvingen,jeg burde i hvert fall utsette det til august ( da begynner jeg i den nye stillingen) men jeg får se, det er jo ikke så lett å bli gravid for meg, så jeg bare prøver å være forsiktig de dagene jeg tror jeg har EL og andre ganger kjører vi bare på, hvis det skjer noe så skjer det noe, da er det ment å bli sånn og da tar jeg det derfra :)

Kommer nok ikke å skrive her inne så mye framover, siden vi ikke skal prøve på ordentlig, men jeg vil fortsatt besøke og heie på dere mine KG venner :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette her er ikke lett..har snakket med mannen min og han sier at jeg kan ikke la en sånn mulighet å gå forbi. Og det er helt greit å vente for han, det er jo egentlig jeg som har mast mest om barn. Jeg har takket ja til stillingen, sagt opp nåværende jobb, så nå er det ingen vei tilbake. Vet ikke helt hva skal jeg gjøre med prøvingen,jeg burde i hvert fall utsette det til august ( da begynner jeg i den nye stillingen) men jeg får se, det er jo ikke så lett å bli gravid for meg, så jeg bare prøver å være forsiktig de dagene jeg tror jeg har EL og andre ganger kjører vi bare på, hvis det skjer noe så skjer det noe, da er det ment å bli sånn og da tar jeg det derfra :)

Kommer nok ikke å skrive her inne så mye framover, siden vi ikke skal prøve på ordentlig, men jeg vil fortsatt besøke og heie på dere mine KG venner :klemmer:

Så trist. Kommer til å savne å heie på deg. Var så godt når du endelig var "med" igjen. Men skal nok følge med på deg så fort du er tilbake :klemmer: Masse lykke til da

Så forresten en dag at du var den første som skreiv i dagboka mi, så du blir dypt savna. Du kan jo gjøre som Aimee da og lage deg en dagbok under generelt, også skal jeg prøve å prate om andre ting enn prøving :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner tankegangen din, og at du tenker å ta en bitteliten pause fra intens prøving fremover :) Synes det er en god idé å starte generell dagbok! Heier litt på det :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutter meg til Tussi! og Lilith, vi vil gjerne følge deg videre i de generelle dagbøkene. Tror du gjorde det riktige valget jeg, om du plutselig skulle bli gravid så kommer det også til å ordne seg skal du se.

:kose:

Endret av Ilja**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Godt valget er tatt da! Synes det høres fornuftig ut jeg, og du slutter jo ikke prøvingen helt heller egentlig... Du skal se det ordner seg til det beste! :tommelsmil:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fisk73

Jeg er helt sikker på at ting kommer til å gå akkurat DIN vei!!! Nå begynner brikkene å falle på plass, du får en jobb som er akkurat den DU skulle ha :jepp:

Så nå er jeg sikker på at du slapper av, og at en babyGlamCat kommer når tiden er inne for det :)

:danser:

Ha en stråååååååååååååålende dag!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med ny jobb! :-D Skjønner det er et lite dilemma, men å ha en jobb man trives med betyr jo masse! Og om dere må utsette prøvingen litt så er jo ikke det krise, dere får slappe litt av og fokusere på andre ting, kan hende babylagingen blir enklere når det ikke er så mye stress involvert! :klemmer:

Ellers så stemmer jeg for at du lager deg en vanlig dagbok, dumt å forsvinne helt jo! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med ny jobb! :-D Skjønner det er et lite dilemma, men å ha en jobb man trives med betyr jo masse! Og om dere må utsette prøvingen litt så er jo ikke det krise, dere får slappe litt av og fokusere på andre ting, kan hende babylagingen blir enklere når det ikke er så mye stress involvert! :klemmer:

Ellers så stemmer jeg for at du lager deg en vanlig dagbok, dumt å forsvinne helt jo! :-D

Støtter dette, altså! :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...