Gå til innhold

vegetar oppskrift til meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er veldig Uoppfinnsom så trenger litt hjelp mer..

tenkte å lage en vegetar middag i morgen, noe mer spennende enn salat da.. noe som er godt, sunt og billig.

noen som vil dele en oppskrift med deg?

Videoannonse
Annonse
Gjest su querida
Skrevet

Har ikke noen oppskrifter egentlig men det finnes både soyapølser og hamburgere på meny, maxi osv. Jeg er ikke så veldig glad i pølsene men gourmetburgerne er utrolig gode og smaker akkurat som kjøtt. Kan jo bruke en av de til noe? :)

Skrevet

Falafel er god og enkel fredagsmiddag. Hvis du har tørkede kikerter hjemme nå legger du dem i bløt i kaldt vann til i morgen og så kokes de i nytt vann halvannen til to timer. Hvis ikke kan du kjøpe hermetiske kikerter. To kopper kikerter moses i food processor med 2 egg, 2-3 ss hvetemel, 1 ts hver av gurkemeie, paprikapulver, malt spisskummen og malt koriander, salt, pepper, litt chilipulver og et par hvitløksfedd. Sett kaldt 30 minutter og form til kaker som stekes i panne. Server i pitabrød med f.eks. salat, tomat, hakket løk og yoghurtdressing med mynte og hvitløk.

Skrevet (endret)

Enchiladas er lette å lage.

Lag fyll av en purreløk, en boks røde bønner, og tilsett andre grønnsaker som f.eks. gulrot, mais, spinat, erter, paprika. Ikke glem hvitløk og chili. La fyllet surre litt.

Av en boks tomater, en halv løk, litt hvitløk og chili lager du en enkel saus (kjør alt i en blender eller bruk stavmikser). Tilsett litt salt, malt koriander, malt spisskummen og oregano. La det koke en stund.

Fyll tortillalefsene md grønnsaksfyllet, og legg dem i en form. Hell tomatsausen over, strø over litt ost om du spiser det og stek ved 200 grader i ca. 20 min. Server med litt salat, guacamole og evnt. rømme.

Andre tips:

risotto, f.eks. med spinat/sopp/asparges, eller bruk risottoen som fyll i tomater.

pai

I går hadde vi en rett med kokt spelt (du kan bruke hvete eller (natur)ris også) som var enkel og god. Den ligger i vegetar-middag-tråden.

Endret av salsera
Skrevet

Dette hadde jeg heelt dilla på vinter. er sunt,billig og tasty

hakkede tomater på box

litt chilli

løk

gulrøtter

linser/bønner (røde linser og/eller kidney bønner)

buljong

salt,pepper, krydder

fres grønnsaker i panne,ha i chilli, tomater og litt buljonvann..putre i noen minutter (ca ti,kansje) på slutten har du i kokte linser eller bønner. tilsett det du måtte ønske av krydder..

her er det bare å bruke fantasien egentlig

jeg bruker å spise det som det er,uten ris/pasta ol til.. er mektig og godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...