Gjest bada Skrevet 30. august 2007 #1 Skrevet 30. august 2007 I denne artikkelen forteller fire britiske kokker og matskribenter hva de ville ha ønsket å spise som siste måltid her på jord. Hva ville du ha valgt? Selv er jeg sannelig ikke sikker, men jeg tror det måtte involvert østers, kongekrabbe, skalldyrsuppe, steinsopp, hvite trøfler, hjort, fersk pasta og vellagrede oster, champagne, gammel bordeaux-vin og vin jaune.
Fresi Skrevet 30. august 2007 #3 Skrevet 30. august 2007 I denne artikkelen forteller fire britiske kokker og matskribenter hva de ville ha ønsket å spise som siste måltid her på jord. Hva ville du ha valgt? Selv er jeg sannelig ikke sikker, men jeg tror det måtte involvert østers, kongekrabbe, skalldyrsuppe, steinsopp, hvite trøfler, hjort, fersk pasta og vellagrede oster, champagne, gammel bordeaux-vin og vin jaune. Omtrent dette for meg også I tillegg kanskje (gratinerte) aspargestopper. Eller jeg hadde rett og slett valgt menyen på Palace Grill, den inkorporerer ofte det meste av Badas liste og enda litt til (10 retter, skulle ønske jeg kunne spise der oftere ) Dette er ikke reklame altså, ble bare ufattelig sulten og skapet er tomt .. Apropos temaet så jeg et TV-program (Fakta på lørdag?) en gang om temaet. Eller leste jeg en artikkel? Uansett; i USA velger de fleste dødsdømte fanger burger og cola som sitt siste måltid mener jeg å huske. En eller annen hadde gjort en undersøkelse på akkurat dette. Huff ... morbid tema ...
mariposa Skrevet 30. august 2007 #5 Skrevet 30. august 2007 Hvis jeg hadde fått min dødsdom, og hadde bare noen timer igjen å leve,hadde jeg nok ikke hatt noe matlyst. Jeg hadde ønsket meg en halv flaske cognac av beste merke i stedet.
Kayli Skrevet 30. august 2007 #6 Skrevet 30. august 2007 Hvis jeg hadde fått min dødsdom, og hadde bare noen timer igjen å leve,hadde jeg nok ikke hatt noe matlyst. Jeg hadde ønsket meg en halv flaske cognac av beste merke i stedet. Signerer denne!
Fresi Skrevet 30. august 2007 #7 Skrevet 30. august 2007 Strengt tatt nevnte jo ikke trådstarter noe om dødsdom da, det var det jeg som brakte inn.... Hun spurte jo bare etter et siste måltid, var vel mine assosiasjoner som løp litt løpsk
Gjest su querida Skrevet 30. august 2007 #8 Skrevet 30. august 2007 (endret) Pappas kalkun, med ovnsstekte potetbåter og flere desserter. Endret 30. august 2007 av su querida
Gjest Motvillig skattebetaler.. Skrevet 31. august 2007 #10 Skrevet 31. august 2007 En svelgbar tidsmaskin..
mariposa Skrevet 31. august 2007 #11 Skrevet 31. august 2007 Strengt tatt nevnte jo ikke trådstarter noe om dødsdom da, det var det jeg som brakte inn.... Hun spurte jo bare etter et siste måltid, var vel mine assosiasjoner som løp litt løpsk Ja,men hva kommer etter et siste måltid? Er ikke det døden da? Det blir jo ikke flere måltider.
Gjest bada Skrevet 31. august 2007 #12 Skrevet 31. august 2007 Man kan jo se det slik Nigella gjør i artikkelen jeg lenket til, og tenke på det som noe som er langt inn i fremtiden, og hvor man er omgitt av barnebarn og oldebarn. Det var ikke meningen å være makaber her, altså.
mariposa Skrevet 31. august 2007 #13 Skrevet 31. august 2007 Man kan jo se det slik Nigella gjør i artikkelen jeg lenket til, og tenke på det som noe som er langt inn i fremtiden, og hvor man er omgitt av barnebarn og oldebarn. Det var ikke meningen å være makaber her, altså. Ikke for å vri på det,men: Hvordan kan en i dag vite hva en ønsker å spise en gang langt inni fremtiden? Vet du hva du vil ha om 50-70 år?
Gjest Elastica Skrevet 31. august 2007 #14 Skrevet 31. august 2007 Hva ville du ha valgt? Selv er jeg sannelig ikke sikker, men jeg tror det måtte involvert østers, kongekrabbe, skalldyrsuppe, steinsopp, hvite trøfler, hjort, fersk pasta og vellagrede oster, champagne, gammel bordeaux-vin og vin jaune. Ehhh...sa du ett siste måltid?
Gjest bada Skrevet 31. august 2007 #15 Skrevet 31. august 2007 Ehhh...sa du ett siste måltid? Ja, det måtte jo bestått av mange retter. Problemet er bare at med min lille magesekk måtte hver rett vært mikroskopisk!
Gjest Vampyra Skrevet 31. august 2007 #16 Skrevet 31. august 2007 Vanskelig men om jeg kunne valgt en 7 retter hadde det vært lettere Men jeg vet det burde inneholde helt nykokt hummer og krabbe og pinnekjøtt Og til dessert skulle jeg hatt en diger saftig konfektsjokoladekake med masse frisk norske jordbær og varm bærsaus!!
Gjest Elastica Skrevet 31. august 2007 #17 Skrevet 31. august 2007 Jeg satt meg ned for å tenke på hva jeg kunne svare, og det første som falt meg inn var SMÅGODT. Da jeg fort konkluderte med at jeg neppe kunne svare det, og samtidig forsøkte å komme opp med et smart alternativ, ble det verre. Det finnes så utrolig mye god mat, og all mat tilberedt på en god og riktig måte hadde jeg satt pris på. Hvis jeg virkelig skal prøve å bestemme meg for en favorittrett, har jeg rett og slett problemer. Det viktigste med de fleste måltider er nok til syvende og sist hvem man spiser sammen med. Jeg kan likevel peke ut skalldyr som en ørliten favoritt. Og grønn karry-rett tilberedt av en thaimat-ekspert, pizza quattro fromaggio servert i en liten pizzarestaurant på en anonym liten plass i Roma, østers servert på Central Station i New York, perfekt saltet pinnekjøtt servert av svigermoren min på julaften, den sprell ferske torsken med gressløksmør og mandelpoteter på hytta, selvskutt and tilberedt av min kjære, servert med nudler, appelsinsaus og en god salat..... Må stikke nå, ble sulten og skal snart ha lunsj....
Gjest bada Skrevet 31. august 2007 #18 Skrevet 31. august 2007 Jeg kan likevel peke ut skalldyr som en ørliten favoritt. Og grønn karry-rett tilberedt av en thaimat-ekspert, pizza quattro fromaggio servert i en liten pizzarestaurant på en anonym liten plass i Roma, østers servert på Central Station i New York, perfekt saltet pinnekjøtt servert av svigermoren min på julaften, den sprell ferske torsken med gressløksmør og mandelpoteter på hytta, selvskutt and tilberedt av min kjære, servert med nudler, appelsinsaus og en god salat..... Et særdeles travelt måltid, med andre ord.
Fresi Skrevet 31. august 2007 #20 Skrevet 31. august 2007 (endret) Ja,men hva kommer etter et siste måltid? Er ikke det døden da? Det blir jo ikke flere måltider. Jeg mente det at jeg assosierte til dødsdømte fanger og deres siste måltid. . Det sto jo bare "siste måltid" i innlegget som selvsagt er det siste måltidet før døden, men en kunne kanskje tenkte på det som siste måltid før en naturlig død, for eksempel. Endret 31. august 2007 av Fresi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå