Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjære alle,

jeg hat sett at noen fordamper huden 1-2 ganger i uka ( ansiktet over koket vann med urter ), er det bra for huden? Hva gjør godt av dette? er det noe forskjell med ansiktsmaske da? Jeg har lyst å begynne, men må bare spørre først.

Takk på forhånd!:)

Skrevet

Damp mykgjør hudtalg og hudormer slik at de blir lettere å klemme ut og gir en bedre hudrens.

Ikke bruk damp om du:

-er solbrent

-har ømfintlig hud

-eksem

-betent akne

-couperose (sprengte blodårer i kinnene)

-sterk astma.

Dekk alltid til øynene med fuktede bomullpads, de beskytter det sarte området rundt øynene.

Gjest Anonymous
Skrevet

hvordan går man fram da? skulle gjerne gjort litt hudpleie hjemme.. :)

Skrevet

Du kan få kjøpt apparater som dette i butikker som Elskjøp og lignende tror jeg.

Skrevet

En hvis man bare skal prøve det ut, og ikke orker å kjøpe apparat? (er ikke det dyrt forresten?) Går det an å bruke vann i en litt stor bolle?

Gjest Anonymous
Skrevet

må bare påpeke..

Fordampe er faktisk prosessen der en væske blir til damp.. Når noe fordamper "forsvinner" det liksom fra sin faste form.

Ville nok heller ha dampet fjeset, fremfor å fordampet det.. :blunke:

Skrevet
En hvis man bare skal prøve det ut' date=' og ikke orker å kjøpe apparat? (er ikke det dyrt forresten?) Går det an å bruke vann i en litt stor bolle?[/quote']

det går helt fint, det.

du varmer opp vannet (enten til kokepunktet eller litt under hvis du ikke liker det så varmt), og så kan du f.eks ha det i en stor bolle. (late meg lar det være i gryta.) så er det bare å lene seg over bollen/gryta etc, mens man lager et 'telt' med et håndkle over hodet for å fange dampen.

(gjør det for å lindre tett nese (da har jeg i et par dråper peppermynteolje) og astma (ja, faktisk!), men jeg blir sikkert veldig pen av det også...)

Skrevet

Thanx Ivanka! Skal prøve det en dag. Om det ikke funker så bra, så høres det ihvertfall utrolig deilig ut! :wink:

Skrevet

Ivankas metode funker utmerket mot hoste også. Det var den eneste hostelindringen som fungerte på meg når jeg var mindre. Vi tappet bare glovarmt vann i vaskeservanten og laget telt med håndkle der og pustet inn dampen...

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen takk for svarene:)

En ting til lurer jeg på, jeg har kviser og akne, er det da ikke lurt å gjøre dette? Og er det noe poeng å gjøre dette uten å klemme ut hudormer?

Skrevet

Ikke hvis du har betent acne.

Du kan gjøre det uten å klemme ut hudormer, det er jo deilig og dessuten vil huden skille ut litt avfalsstoffer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...