Gå til innhold

silikon


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Mzfire

Hmm kjenner meg så igjen i deg Liza. Jeg er også 168 og veier 69,5 nå da. Holder på å slanke meg. Men jeg har heller ikke noe spinkel beinbygning. Har hofter, rompe og lår så det holder, men sørgelig lite i brystene. Så det ser rart ut ja.. Men jeg vil ikke kalle deg feit for det.

Men da har jeg bestemt meg, jeg kommer til å gjøre det :D hehe, må bare spare penger først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hadde jeg hatt kiloene på hofter og rumpe -samboern er veldig rumpe-mann,hehehe- så hadde det vært greit. men nå har jeg ikke noe fasong i det hele tatt.. er ikke gule eller blå eller noe sånt, bare sprengt. ekkelt å ta på fordi jeg ikke kjenner det, som å ta på noen andre, men samtidig kjennes ikke huden ut som hud! hard og glatt. vanskelig å forklare,men..

fikk bare et lite stikk, var borte like etterpå. var ganske groggy da jeg våknet opp, oppførte meg som om j var småfull... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gir meg ikke jeg :blunke:

er lagd for å vare livet ut, men pga kroppens forandringer bør de skiftes etter 10-15år.

tror de ble lagt over muskelen, på kvinner med lite undehudsfett legges de under.tror jeg.

men, leste på en amerikansk nettside at det er mindre sjans for innkapsling om de legges under muskelen. men da tar det lenger tid før man er i toppform igjen.

akkurat nå er de veldig harde, ble operert torsdag.

bandasjen tok jeg og reiv litt og litt om gangen :o satt som bare det! prøde å ta på litt vann, men akkurat som om den løste seg opp og limte seg enda bedre fast!

jeg bestilte tid i slutten av januar.

gikk på do alene, gikk greit, hadde ikke turt at samboern skulle hjulpet meg, selv om han var innstilt på det. for pinlig, hehehe. (dessuten er forstoppelse en vanlig bivirkning på smertestillende, så det kan jo passe bra :ler: )

jeg er frisør, og har fri til over påske, men kirurgen sa at en uke fri var nok. vel,ta 2uker, for å være på den sikre siden.

blir jo stiv og støl, så vent noen dager med å kjøre bil (pinex forte har dessuten rød trekant..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Jeg også er bred rundt baken og lårene - men jeg er lavere ..1.62 og veier nå 60 kg ...men når alt er fordelt på rumpe og lår og jeg bruker størrelse 38/40 der og nesten svømmer i en 75 a cup- da er det som dere sier håpløst å finne pene klær......passer det ett sted så passer det ikke det andre .....

:(

siden jeg er så spinkel over brystet og har lite underhudsfett der pga slamnkingen så må jeg sikkert legge de under - og da blir det altså vondere og det er mere komplisert ...sukk ....

hadde jeg bare fått bort litt fett der jeg har så mye - så hadde det liksom gjevnet seg ut.

vet ikke opm det hjelper med nye bryster heller - dor side njeg er så spinkel kan de vel ikke være fro store - og da vil kanskje ikke foskjellen bli så stor.

om noen ser etterpå at jeg har fikset på de så er ikke det så nøye - at de er FINE er viktigere ........

burde vel surfet litt og sett på "normale" og pene bryster for å finne ut hva jeg liker - for er de fikset på så vil det vel ikke bli riktig å sammenlikne med......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilli

Hei, nå nærmer det seg for meg med stormskritt, skal under kniven i morgen!! Jeg gruer meg egentlig ikke, virker på dere som om det ikke er så veldig galt. Den eneste bekymringen min er at eg MÅ på skolen på onsdag og torsdag, søkte om fritak, men det var visst kul umuilg. Er bare tre timer og samboeren har sagt han skal kjøre og hente meg. Tror dere at dere hadde klar det, å sitte på skolebenken to dager etter operasjonen?? Blei skikkelig irritert, for hvis jeg ikke møter opp får jeg ikke gå opp til eksamen, og det var jo ikke meninga at operasjoen skulle gå utover utdannelsen!! Men men får ta det som det kommer. Hvis det blir ille får jeg ta noen smertestillene (bare håpe jeg ikke blir kastet ut for fyll :hoho: )

nei, håper jeg får sove i natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

rart at du ikke kunne være hjemme??? skolene har vel ikke lov å nekte for det hvis man er syk? og man er vel litt "syk" eter en sånn operasjon??

tror man blir nokså "rar" i hodet av å spise sterke smertestillende - og å sitte på skolen da????

ønsker deg iallefall lykke til .... :D heldiggrisen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Niniel

Lykke til Lilli!!!! Det er ingenting å grue seg for :)

Jeg ble operert på en mandag, og dro tilbake til klinikken onsdagen for kontroll. Det gikk greit, men det var vondt å sitte lenge, pga at ryggmusklene var veldig stive. (men det er jo ikke sikkert skjer med deg! )

Hadde tenkt å dra på forelesning både på tirsdagen og torsdagen. Tirsdagen var uaktuelt. Torsdagen kunne jeg dratt hvis jeg hadde tatt et par smertestillende før jeg skulle dra, men siden det ikke var så veldig viktig at jeg var der så tok jeg det heller med ro. Jeg ble veldig fort sliten en god stund etter operasjonen, så jeg orket ikke så mye.

Men tre timer går nok greit, og må man så må man ;) Ta et par smertestillende, beveg deg så lite som mulig, og ta alt i 'slow motion', så går det bra skal du se! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei,hei!

Veldig kjekt å lese de detaljerte innleggene dine Liza! Du har skrevet nøyaktig slik jeg tenker. Godt å høre at det er flere som bekymrer seg for operasjonen....

Jeg er fortsatt livredd for at 295 er for mye. Har sikkert sagt det 1000 ganger til legen min at jeg vil ha minst mulig (for å si det slik...).

Er 173 høy og veier 60kg. Har også en smal kroppsbygning, men likevel rumpe, hofte og midje. Mangler bare bryster nå! Tror dere 295ml er for mye. Legen sier jeg ikke skal bekymre meg for at puppene blir for store...uff,uff. Grugleder meg!

Hvordan dusjer man egentlig etterpå! Arrene skal jo ikke bli våte har jeg hørt?

Virgo...kjenner meg igjen hos deg! Jeg er også en megapyse og får ikke sove om natten bare ved tenken på det som skal skje på tirsdag. Men tenk på etterpå da...om en mnd. tid kanskje. Det å gå å kjøpe undertøy kommer jo til å bli en helt ny opplevelse!

Niniel: Har printet ut det du skrev + linkene. Oversendes min mor som er 10 ganger mer bekymret enn det jeg er. Veldig veldig interressant lesing!

Når det gjelder økonmi og jobbsituasjon; Jeg er student og skipper noen forelesninger denne uken. Jobber på et sykehjem ved siden av studiene. En arb.kollega av meg som tok silikon i fjor sa jeg burde være vekke fra jobb ca. 1 mnd. Er jo ganske fysiskt tungt arbeid...

Når det gjelder penger så har jeg arvet noen kroner etter min far. De er egentlig øremerket til utdannelse, men hjelp til bedre selvbilde må vel også være bra?

Avslutter nå før dette blir flere sider...

***Nora***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke noe å grue seg for! :wink: men jeg har vært liggende helt til i dag, ville ikke anstrenge meg. men du bør tenke på at du blir veldig trøtt av smertestillende, så du ikke sovner på skolen :D er jo ikke sikkert du trenger smertestillende utover den første dagen heller da, leste innleggene til lyeta og mia (står under silikon-erfaringer) de brukte kun første dagen om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hei hei!

Har lest en del innlegg her på forumet, og det ser ut som alle gleder seg til operasjonsdagen.

Jeg derimot skal opereres nå på tirsdag, og gruer meg som bare det. Tanker som om dette er det riktige, hva hvis jeg angrer, tenk hvis det ikke går bra osv. surrer oppi hodet mitt nå. Er begynt å bli smånervøs jeg! Er det normalt eller? Noen som har erfaring? :-?

Hei!

Jeg er journalist i magasinet HENNE, hvor jeg for øyeblikket holder på med en artikkel om kosmetisk plastikkirurgi. MMI har på vegne av HENNE kartlagt norske kvinners forhold til sin egen kropp, deriblant til å forandre på den ved hjelp av kirurgi.

I den forbindelse er jeg på jakt etter kvinner som jeg kan snakke med - om beveggrunner og erfaringer med denne typen inngrep (silikon, fettsuging, bukplastikk - ja, hva som helst).

Jeg ser at du skal gjøre en silikonoperasjon i morgen. Det hadde vært veldig interessant å snakke med deg - og andre som leser dette! Intervjuet kan være anonymt. Jeg er ute etter tanker og innspill til debatten rundt dette. Du vil selvfølgelig få lese igjennom det jeg skriver, og jeg vil gjerne understreke at vi gjør vårt ytterste for å behandle alle vi intervjuer med respekt og omtanke.

Jeg hadde satt stor pris på om du kunne hjelpe meg!

Ring meg gjerne for en uforpliktende prat, hvis det er noe mer du lurer på. Eller send en mail!

Vennlig hilsen

Marianne

HENNE

XXXXXX

Viser til regler om å ikke legge telefonnummer og mailadresse i innleggene - men å registrere seg og evt legge det i profilen.

Å legge ut fullt navn er heller ikke heldig.

Tusenfryd - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj.. nå gar jeg akkurat kommet av telefonen med colosseumklinikken... i papirene mine stod det nemlig to forskjellige ting, om hva han la inn. først prata vi jo om 200cc, men andre gangen ble vi enige om 275 eller300. da han tegnet på meg op erasjonsdagen, ble vi enige om 300. i papirene mine står det 300 og 350. ringte fo rå høre om det var en skrivefeil, men det var det ikke!! han la inn

350 uten å si ifra til meg!

'men, jeg er jo veldig fornøyd med str da. de kommer jo til å synke og "krympe" litt. trodde jo først :-? han hadde lagt inn 200, for jeg synes det så lite ut. kjøpte sportsbh i str 75c, men den er faktisk for stor, og nå er jo brustene mine hovne, så dert blir nok bra. men 350 var jævlig mye da.. fra 200 til 350. han burde jo si ifra! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj.. nå gar jeg akkurat kommet av telefonen med colosseumklinikken... i papirene mine stod det nemlig to forskjellige ting, om hva han la inn. først prata vi jo om 200cc, men andre gangen ble vi enige om 275 eller300. da han tegnet på meg op erasjonsdagen, ble vi enige om 300. i papirene mine står det 300 og 350. ringte fo rå høre om det var en skrivefeil, men det var det ikke!! han la inn

350 uten å si ifra til meg!

'men, jeg er jo veldig fornøyd med str da. de kommer jo til å synke og "krympe" litt. trodde jo først :-? han hadde lagt inn 200, for jeg synes det så lite ut. kjøpte sportsbh i str 75c, men den er faktisk for stor, og nå er jo brustene mine hovne, så dert blir nok bra. men 350 var jævlig mye da.. fra 200 til 350. han burde jo si ifra! :-?

Hei Liza!

Så du meldingen min - som ble lagt inn rett foran din? Jeg leter som sagt etter noen jeg kan intervjue, som har gjort silikonoperasjon.

Kjempeflott om du kan ta kontakt med meg!

Vennlig hilsen

Marianne

HENNE

Deler slettet.

Tuenfryd - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Liza så uheldig da. Nå ble jeg redd her. Har de virkelig lov til det? Syns det er alvorlig jeg. Blir sinna på dine vegne også. Hva om du syns 350 var for mye da? og dere ble jo enige om 300. Han kan vel ikke bare ta seg den friheten og legge opp i litt ekstra vel. Så frekt. Nei nå driter vi i hva pasienten vil selv dere og legger opp i litt her og litt der.

Får håpe ikke alle leger er sånn. I så fall har din opplevelse skremt meg fra å tørre å ta steget ut. :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lady-M

Helluuu

Når det gjelder over/under brystmuskelen, legges den nesten alltid over her i Norge. På collosseum-klinikken (der jeg selv har gjort det) legger de den over muskelen. Ofte kan man få langt mellomrom mellom brystene hvis de legges under fordi muskelen drar de til hver side, slik som de gjør i USA. Se bare på Tori Spelling – ikke spes pent....! :-?

Liza: Kjenner meg igjen når du beskriver hvordan det var da du tok av bandasjen. Holdt selv på å besvime flere ganger, det var så ekkelt! Orket nesten ikke se på puppene i dagene etterpå. Jeg fikk protesene inn gjennom brystvorten, og kirurgen sa han hadde hatt litt problemer og at det derfor kom til å gjøre litt vondt. ”Litt vondt”... helt forferdelig vondt spør du meg! Og jeg tror jeg har ganske høy smerteterskel.

La inn 275, er 1.60 høy og 50 kg, noen ganger synes jeg de er litt store, vil liksom ikke at alle på jobben skal se det... Men er kjempefornøyd da!

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg synes det er helt passe str da! :D

om hun jeg prata med hadde sagt at kirurgen hadde lagt inn 200, hadde jeg nok bedt de lagt inn de resterende 100cc, hehehe... ble bare lit forfjamset over at han la inn 350 da jeg rett før sa at jeg var veldig redd for å få de for store. men jeg er nok litt for opphengt i innholdet. synes jo de var for små da jeg våknet :briller:

akkurat vært der nå for å få hjelp til å ta av en tape som skulle vært tatt av igår da jeg tok av bandasjen. er en liten hvit tape over arrene -som skal sitte på til den detter av av seg selv- og en tykkere orange tape under hele brystet. var usikker på om jeg skulle ta av denne, så jeg lot den sitte på, dusjet, tørket tapen med føner, og tok på en sportsbh. ringte idag og hørte om den skulle av, og da den skulle det, prøvde jeg forsiktig, men; UGH! :sjokk: den satt fast i den hvite tapen! virket som om vannet hadde løsnet opp limet og smelta sammen de to tapene, og om jeg røska den av, hadde jeg antakeligvis fått med meg stingene og!

de tok den av på klinikken, brukte noe plasterløsner. måtte legge meg ned, hun fant nemlig fram pinsett og kompresser, jeg ble kvalm og så for meg at hun måtte ta stingene og sy på nytt... men neida. tapen skled av, satte bare på en ekstra hvit tape over den som satt der fra før, dermed var det over.

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Altså : De derre tapene og bandasjene - er de festet rett på såret???

Når man tar de av - kommer man da i berøring med såret?

Er det smerter i såret når man tar det av - er områdene rundt der det ble sydd ømt - ?

Og hvordan får man av bandasjen/plastrene dersom man ikke greier å påføre seg selv smerten med å rive den av ? må den rives eller kan den blæres opp?

hvor lenge går man med bandasje?

hvor lang tid tar det før det gror - hvor lenge må man være uten å dusje ? *rødme ennå mer* når jeg har sår noe sted så kan jeg ikke få vann på for det svir sånn *ler*...jeg er en forferdelig "passient")

:oops: :oops: :oops: kjempeflau jeg - men jeg har såååå lav smerteterskel ...og kommer sikkert ikke til å våge å slippe noen i nærheten av sårene etterpå ......

Og er det mange sting som skal tas? hvor lange er snittene under?

:oops: :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

det sitter en liten hvit tape over såret/arret, den skal sitte der til den detter av, dog ikke mer enn fire uker. etter ca to uker har såret grodd, er vel ca 4-5cm bredt -ser det ikke gjennom tapen, er blod der... så da skal det ikke gjøre vondt å dra den av, men man kan komme til klinikken,de har på et slags vann som løsner limet, dermed bare faler det av. lå kompresser over den tapen og opp over brystene -over brystvortene- så bandasje-tapen sitter egentlig ikke fast på selve puppen. men er tapet på undersiden og over , så den dekker kompressene. blir dermed limt fast på oversiden av brystet, og øverste delen av magen, og på sidene. er ikke så flink til å forklare, men. er alle småhårene den sitter fast i som gjør vondt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tok av bandasjene selv, samboern ville hjelpe, men aldri i verden! han vet jo ikke hvor vondt jeg synes det gjør! tar av bandasjen etter 3-4 dager, da kan du dusje. bare dusj som vanlig, la vannet renne over tapen, den er vannfast. etter fire uker rives den av, og man setter på en ny, som skal byttes en gang i uka. etter tre mnd behøves det ikke tape over arret lenger. så selve såret kommer ikke i kontakt med vann før etter 3mnd, og da er det grodd for lengst!

liker ikke å ta på de -puppene- nå, synes rett og slett de er ekle, har nemlig ikke noe særlig følelse i dem (er normalt etterpå) og de er oppsvulmet, huden er veldig glatt og blank, menjeg tar jo på dem gjennom bh`n, ikke særlig ømt. arret klør litt, gror vel.

men det verste har jo vært å ta av bandasjen. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niniel

Men Virgo, dette varierer fra klinikk til klinikk! Jeg fikk bare en teip over sårene, som skal skiftes hver andre/tredje dag. Det gjør mindre vondt å ta av teipen enn å ta av et vanlig plaster, fordi det er papirtape, som ikke klistrer så veldig.

Det tar 7 - 10 dager før arrene er grodd, men ca 4 uker til de er blitt sterke nok til å begynne å trene igjen f.eks.

Jeg hadde ingen sting som måtte tas, for han brukte sukkertråd som løses opp av seg selv.

Området der det er sydd er ømt, det føles omtrent slik blåmerker føles. Ikke verre enn det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Jeg prøvde meg på armhevinger en kveld for en god stund siden. Dagen etterpå så værket jeg i hele overkroppen. griede nesten ikke løfte armene, eller vri på meg .......kan det sammenliknes med noe likt? smertene altså?

hvordan må man ligge og sove? på ryggen?

brakk kragebeinet for lenge siden - da gikk det nesten ikke an å reise seg opp for det var så vondt - armen hang liksom løst når ikke kragebeinet holdt den sammen med kroppen .....hm ...må høre med min mor om jeg fikk noe for smertene da ..for jeg overlevde jo det den gangen :wink:

Må si det er betryggende å lese det dere skriver - for nå forstår jeg liksom mer hva det dreier seg om ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...