Gå til innhold

silikon


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei igjen Daniela! :P

Jeg skal opereres på Klinikk Stokkan i Trondheim. Vet ikke hvor mye jeg skal legge inn, men ønsker å gå fra min nåværende A cup, til en full B. Grunnen til at jeg ønsker operasjon er at jeg har alltid hatt små pupper, og forsåvidt vært fornøyd med det. MEN etter to barnefødsler og nesten 2 år med amming tilsammen, er de ikke bare små, men også relativt "tomme"... Vet jeg vil føle meg bedre med meg selv med mer "normale" pupper! :wink: Klærne sitter finere, jeg kan kjøpe mye fint undertøy som ikke passer nå (her går det bare i push up... :cry: )etc....

På Klinikk Stokkan har de som praksis å legge inn silikon via brystvortene. Virker ikke som om det er så mange her inne som har gjort det, så jeg er spent på å få høre på konsultasjonen hvorfor dette er mest brukt her... Hva med deg?? Jeg har hørt at arrene blir penere på denne måte, og at man kommer seg fortere, men jeg vet ikke helt...

Dina :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PS! Daniella, sjekk ut www.implantsinfo.com og www.qvinna.info om du ikke allerede har gjort det!

Dina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Jeg har vært innom de nettstedene. Har også vært innom http://www.breastimplants4you.com Det er en veldig bra side, synes jeg. Har tenkt til å printe ut en del av den informasjonen.. slik at jeg kan lese på det etter operasjonen. Står mye som forklarer deg at det du føler er helt normalt og ikke farlig, det roer deg ned. Du burde ta en titt!

De fleste opererer inn med snitt under brystet i Norge. Men i USA er det mange som gjør det under armhulen og faktisk gjennom navelen! Brystvorta er nok også ganske normalt. Og arret kan jo bli penere der også. Men hvis du skal ha flere barn, og vil amme så burde du nok ikke ta snittet der. Snakk med legen din om dette også du! Jeg skal ha snittet under brystet.

Jeg er også redd for at brystene skal bli kulerunde og stå langt ifra hverandre :/ Håper virkelig at jeg blir fornøyd..

Tenk at neste sommer så kan vi gå på stranda med pene pupper! Gleder meg utrolig mye jeg.. :briller:

-Daniella-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Hei til deg Daniela...jeg skal også opereres på Fornebuklinikken!! Jeg skal til konsultasjon der to dager etter din operasjon :D ALLE jeg har lest om som har operert seg der har vært fornøyde, så jeg håper det samme blir gjeldende for oss :)

Jeg gruegleder meg også!! Men regner med at den verste gruinga ikke begynner før jeg sitter i bil på vei dit den dagen jeg skal opereres....DA blir det nok sommerfugler i bøter og spann!!!! :-? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Nå er det fire uker siden jeg var under kniven. Som dere sikekrt har fått med dere så har følelsene og erfaringene etterpå vært blandet .... :wink:

Men nå komemr de seg.

De ser ikke lenger kulerunde ut !! :D De har gått ned MYE i hevelse etterpå!! Nå må de ikke bli stort mindre *ler*

Det går sikkert fint med dere - bare ikke forvent mirakler med en gang *ler*....etter 4 uker nå har jeg fremdeles ikke følelse under det ene ....eller det er vondt å komme borti ....så ting tar tid *ler*

Lykke til til dere alle iallefall !!!!!!!

Nå må jeg gi meg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Å så godt å høre at ting bedrer seg for deg Virgo!!! Er vel ikke noe som er verre enn å bruke SÅ MASSE penger på en operasjon, og så IKKE bli fornøyd!!!

DANIELLA: Du skrev at du allerede har vært til konsultasjon på Fornebuklinikken...har du lyst til å fortelle meg litt om den?? Så jeg vet hva jeg har i vente :wink: Hvor lenge varte den?? Var det opp til deg, eller "hev han deg ut" etter så og så lang tid?? Var det han som skal operere deg du var til konsultasjon hos?? Virker ikke som om det er noen selvfølge ut fra den informasjonen jeg har fått derfra, nemlig....og for meg virker det så selvsagt at man har konsultasjon hos den som skal gjøre selve operasjonen.....

Fortell ALT :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lilletroll

Har vært inne på Breastimplants4you nå, og det er jo en SUPERBRA side, da!!! MASSE nytting informasjon, og akkurat nå slider jeg med gjennom før og etter bildene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virgo: Det er så utrolig deilig å lese at det går bra med deg. Det er jo vanlig med et psykisk nedbrudd etter operasjonen. Og at man kan bli veldig nervøs. Kommer nok til å bli det selv jeg, og da skal jeg prøve å huske på deg.. For kanskje jeg da forstår at det kommer til å bli bra!

Kan du fortelle litt om hvordan du hadde det etter 11 dager? For jeg skal som sagt flytte til folkehøgskole da, og er veldig spent på hvordan formen er.. Tror du jeg klarer å holde det skjult for romvenninna, siden jeg bor helt oppå henne?

Lilletroll: Jeg hadde akkurat skrevet kjeeeeeeeeeeeeempe langt om hvordan konsultasjonen min ble, og skulle legge deg ut, men så forsvant det :( menmen.. da skriver jeg på nytt..og får prøve å korte det litt ned, uten å unngå å få med infoen.

Dagen begynte stressende. Forsinka tok og greier. Tok taxi ifra togstasjonen. Og da jeg kom inn frem fikk jeg vite at konsultasjonen var forsinket, så da satt jeg og slappet av og ventet i 30-45min. Fylte ut en slags egenerklæring. Var ganske godt å vente.. Ble litt kjent med atmosfæren. Flere som satt og ventet, og alle så fornøyde ut.

Da jeg kom inn til legen, dr. Wesselholst fortalte jeg hvorfor jeg ville ta silikon. Han var veldig forståelsesfull. Han tittet på brystene mine, og sa hvordan han kunne operere for å få best mulig resultatet. Tok bilder, som de kan vurdere etterresultatet med.

Jeg fortalte hvilken strl jeg ville ha, og han sa ca hvor mange gram det vil tilsvare på meg. Men det husker jeg ikke :/ så lurt å skrive ned det! Men det er umulig å vite akkurat hvor mye som lønner seg før du blir operert. Legene kan faget sitt, så de tar det som passer best for din kropp. Det trenger du ikke uroe deg for.

Jeg hadde med en lapp der spørsmålene mine sto, rundt 10. Han svarte nøye på alle sammen.. måtte neste avbryte han for å komme til neste spørsmål.

Jeg viste han også to bilder jeg hadde med.. av bryster som jeg synes er fine i form og størrelse, som jeg kunne tenke meg selv. Han tok vare på disse, slik at han skal se på de senere, og huske hvordan jeg vil ha.

Jeg spurte om å få kjenne på noen implanater. Det fikk jeg, og fikk se forskjellige strl.

Det er avsatt 30min til hver konsultasjon. Derfor bør man holde seg rundt denne tiden. Men jeg ble ikke jaget ut på noen måte. Det var nesten jeg som avsluttet det på en måte.

Gikk ut til ei dame. Bestilte operasjon, betalte deppsitumet på 2000,- og dro fornøyd hjem.. Mere du lurer på, så bare spør!

Vet du hvem du skal til konsultasjon hos?

Mvh. Daniella :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å svare på det ene spm ditt:

Det er ingen selvfølge at man får den legen man har konsultasjon hos på operasjonsdagen. Men man kan si at man ønsker den legen da man bestiller time. Men hvis du ikke har fått/får samme lege, så er det nok ingen fare. Alle er dyktige der, og legene snakker sammen, og du får snakka med legen før operasjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Jeg vet faktisk ikke hvem jeg skal på konsultasjon til jeg!!! :o Har liksom ikke tenkt på det engang....vet jo at dehar flere leger der ute.....hun sa ike noe navn når jeg bestilte konsultasjon, og jeg tenkte ikke på å spørre......Sånn ca hvor gammel var Wesselholt?? Er det han som skal operere deg også?? Vet du hvor mange leger de har?? Noen som har mer erfaring enn andre??? Hvilken str har du nå FØR operasjon?? Hvilken sa du at du ville ha?? Hvor høy og sånn er du?? Unnskyld all bombarderingen altså, men er man nyskjerrig så er man det :oops: :D

Jeg er 177cm (ca tror jeg kanskje :lol: ) og veier ca 62kg (tror jeg kanskje :lol: ) og har dobbel A nå :cry: Jeg har tenkt å be om en full B eller liten C.....tenkte jeg skulle høre hva kirurgen mener.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen lilletroll :)

Ikke vær redd for å spørre meg om noe, svarer på det meste jeg, vet du!

Jeg har en mellomstor B-cup nå. Ønsker en stor c eller liten d. Spørs hvor mye det er plass til og sånn, jeg har jo stramme bryst nå, så da er det ikke plass til så mye.

Jeg ønsker ikke silikon bare for å få større. Ønsker også en finere fasong på brystene mine. Så ikke si at jeg ikke skal klage siden jeg har B.. hehe..

Jeg er 163 høy, rundt 65kg.

De legene som jobber på fornebuklinikken er:

dr. Erik Dillerud, klinikksjef

dr. Christian Wessel Holst, spesialist i plastikkirurgi

dr. Jan Frøyen, spesialist i plastikkirurgi

Alle er nok flinke. Dillerud er vel den som er mest kjent. Holdt foredrag. Skrevet brosjyrer osv. Men alle kan faget sitt. Wessel Holst var vel rundt 40-50, tenker jeg. Jeg er dårlig i å gjette alder, så kanskje det er helt feil.

Det er han som skal operere meg. Jeg sa at jeg ønsket han.

Du kan jo ringe å høre hvilken lege du har fått konsultasjon hos da.. men de åpner ikke sentralbordet igjen før 8August. De har jo ferie hele Juli.

Bor du langt ifra klinikken eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Mine er fremdeles hovne ....og slett ikke fine ....nå er det 11 dager siden operasjonen.

Jeg har ikke følelse i huden på den ene ...men innvendig er de svært følsomme og vonde .....bør helst ikke komme borti de ........da gjør detveldig vondt.

Kjør og svir en del der som tapen er .....er øm på sidene under armen og nedover liksom ........Har ikke følelse under puppene altså over der se har skåret ....men likevel er det på en måte vondt å komme borti

Er veldig øm mellom puppene - ned mot ribbena ...

greier nå å ligge deler av natten på siden - med mange hodeputer .... Deilig å slippe å lige strak ut.

Det er ikke lenger så vondt å reise deg fra liggende til stående.

Jeg bruker bh når jeg dusjer for de er tunge - og det er vondt og ekkelt uten.

Venter med lengsel på at de skal bli mindre sprengte .....

De er for øyeblikket en veldig stor B - eller en liten C cup. Har B - men den er for liten ser jeg .....har imidlertid ikke brukt penger på flere enn to. Har lyst på en svart - men det har jeg ikke funnet .....

kan nå løfte armene over hodet ...kjemme håret forsiktig .....men må være forsiktig ellers stikker det i stingene ..

har greid å bruke truser og bukser i en uke nå ..før det skjørt .....greier også å ta på klær over hodet ..omsider ......før det måt jeg ha hjelp...

tapen er ekkel med størknet blod bakom ..men sitter skikkelig fast - så den får bare sitte de 4 ukene .....er mest redd for at den ikke tørker ordentlig ....for betennelser på baksiden ...

Er nokså fargerik *ler*...mørk rødlilla under puppene ...gulgrønn oppå ........

er en utålmodig sjel - men ser at her må jeg smøre meg med tålmodighet - for dette kommer til å ta tid *ler*....

Synes de er fine og ikke for store under klærne ...viser ikke forskjell faktisk til BHer med bommul i *ler*...men uten klær da er de fæle

vel ...det var en liten oppsumering for de som er interesserte ......

dette skrev jeg i tråden etter elleve dager *ler*.....kopierte det bare over jeg Daniella 84 :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Ja det var KJEMPENEDTUR når jeg ringte for å bestille konsultasjonstime, og hun fortalte at de skulle ha ferie.....var liksom klar for å operere i Juni jeg, og nå får jeg ikke gjort det før september!!!! :(

Jeg bor et par timer med bil unna......regner med at mannen min blir med opp, og at vi sover over på det hotellet som ligger ved siden av som klinikken visstnok har en avtale med....enn du, bor du i Oslo??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virgo: Huff.. nå blir jeg nesten skremt. Virker ikke som de andre har hatt det like ille som deg etter operasjonen, men man kan jo aldri vite hvordan man vil få det.. Men tror du at du hadde klart å flytte og begynne på en skole etter de 11dagene? Ble det raskt bedre etter to uker?

lilletroll: Ble skuffa da jeg hørte det jeg også. Skulle gjerne ha operert flør, slik at det ikke ble så tett opptil skolestart og flytting. Jeg har en del spm. jeg vil spørre legen om. Ihvertfall hvor mange gram han tror jeg skal ta. Men jeg får jo ikke snakket med han før 4dager før operasjonen. menmen.. jeg får bare ha tålmodighet. Jeg bor i Hamar i Hedemark.. hva med deg? Langt ifra? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

DANIELLE: Ja, jeg bor to timer fra den andre veien, jeg:)

Hvor er det du skal på Folkehøgskole da?? Bare sånn for å være nyskjerrig på noe som overhodet ikke har med pupper å gjøre :lol: Jeg gikk på Toneheim selv....for noen år siden riktinok, men folkehøgskole er bra:)

UNDER en mnd til du skal opereres nå:) Og 7 uker til Dina går under kviven.....spennendespennende!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Daniella - vanskelig å si ......jeg har liksom glemt litt hvoradan det var *ler*......men jeg var veldig glad jeg hadde fri i 4 uker .....

du skal ikke bære og du er stiv og støl - det er vondt å løfte armene ...man kan ikke strekke armene i været *ler*..ikke jeg iallefall .....så man må legge tilrette .....vondt å kjøre bil ..vondt m humper ...men ikke sånn at man må ta noe for det - det er bare slik at man kjenenr at det er operert liksom ...

jeg har lav smertetærskel ...så det er nok derfor jeg hadde vondt .....

men uansett ..ikke ta deg ut med fysisk arbeid !! ta d m ro .....det går sikkert fint - :) ..rekker ikke skrive mer ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Hei jeg opprerte meg i går la inn 500 ml på colessum klinikk. Jeg er 162 høy og 60 kg, det høres mye ut men det er det ikke, det er spørs på kroppsbyggen, jeg er ganske brei på ryggen og skulder, ser ikke stort ut med pupper, ser det er litt pupper på meg ikke mye., jeg trodde jeg ble veldig stor men det ble jeg ikke stolte på legen tok det han syns.La under muskler og runde protester, legen ville jeg skal ta det, legen mente det ser mere naturlig ut. Men jeg ble veldig fornøyd , er ganske opptatt av naturlig. Men hadde så dårlig etter opperasjonen da jeg våknet opp måtte trilles ut med rullerstol kastet opp og fikk et par sprøyte og måtte ligge der tre timer ekstra. Nå er det den andre dagen grusomt vondt med kvalmen og spreng, håper blir bedre.måtte ha hjelp av samboen min, kropoen er svak og skjerver, men ikke alle er sånn det er opp til person til person.

Men ikke tenk på mye på at du er i tvil , er du fornøyd så er det jo det som viktigste, Du ser sikkert kjempe fint:)

Hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å si fikk time for konsulatsjon 24-09-2012 og jeg ville ha rask time fikk opperert meg den 25-09-2012.

Anbefaller colessum i majorstua, de var så flinke og trivelig og tar godt vare på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...