Murvel Skrevet 29. mars 2003 #1 Del Skrevet 29. mars 2003 At han som drepte og voldtok stedatteren sin fikk lovens strengeste straff er helt på sin plass. Men, det jeg ikke skjønner er hvorfor mor får tilkjent en erstatning på 200 000 kr. mens far får 120 000. Den dommen må være en klar indikasjon på at far er mindre verd enn mor :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 29. mars 2003 #2 Del Skrevet 29. mars 2003 Kan kanskje ha noen med at det var mor som til daglig hadde omsorgen for sin datter. Kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
choop Skrevet 30. mars 2003 #3 Del Skrevet 30. mars 2003 Har sikkert noe med det å gjøre ja,Care. Dersom moren har omsorgen for henne er jo det mest naturlig. Det er mor som får barnetrygd om foreldrene er skilt,og barnet bor hos mor også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atmi Skrevet 31. mars 2003 #4 Del Skrevet 31. mars 2003 Enig -når mor har omsorgen blir jo det nesten litt naturlig i forhold til norsk lovverk ellers. Det jeg tenker mest på er prisen på et menneskeliv..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 31. mars 2003 #5 Del Skrevet 31. mars 2003 Beløpet er juridisk sett ikke ment å skulle "erstatte" et menneskeliv, da det ikke er mulig. Det forekommer atetterlatte faktisk har utgifter i forbindlese med dødsfallet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 31. mars 2003 #6 Del Skrevet 31. mars 2003 man har da vel ingen utgifter når barnet ikke lever lengre? Kanskje moren fikk mer fordi hun ble mer traumatisert, hun som etterlot barnet i hans varetekt, hun har barn med forbryteren også som ikke blir forsørget av ham lengre. Gjetter jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 31. mars 2003 #7 Del Skrevet 31. mars 2003 man har da vel ingen utgifter når barnet ikke lever lengre? Kanskje moren fikk mer fordi hun ble mer traumatisert, hun som etterlot barnet i hans varetekt, hun har barn med forbryteren også som ikke blir forsørget av ham lengre. Gjetter jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 31. mars 2003 #8 Del Skrevet 31. mars 2003 Nei men man kan jo ha utgifter som følge av dødsfallet allikevel? Eks krisehjelp osv. Men dette blir spekulasjoner fra min side, jeg mente generelt sett mht erstatningssaker ved dødsfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 1. april 2003 #9 Del Skrevet 1. april 2003 Det jeg syns er merkelig er at hun oppsøker han flere ganger i fengselet... Noe skurrer her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 1. april 2003 #10 Del Skrevet 1. april 2003 En annen ting er at det er satt en pris på barnet... Penger jeg aldri kunnet brukt.. Hvilken glede kan man ha av å bruke penger man ikke hadde fått om ikke ens barn hadde blitt myrdet ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 1. april 2003 #11 Del Skrevet 1. april 2003 Hvilken glede kan man ha av å bruke penger man ikke hadde fått om ikke ens barn hadde blitt myrdet ? Jeg er så enig, så enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melian Skrevet 1. april 2003 #12 Del Skrevet 1. april 2003 Har dere noen gang holdt en begravelse? Det koster en horde med penger! Mange må ta seg opp lån for å fått begravet dine kjære. (Spesielt etter at støtte fra staten har blitt skjært ned) Det er vel godt å slippe økonomisk byrde når ens kjære har blitt myrdet? Man trenger ikke flere byrder da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 1. april 2003 #13 Del Skrevet 1. april 2003 En annen ting er at det er satt en pris på barnet... Penger jeg aldri kunnet brukt.. Hvilken glede kan man ha av å bruke penger man ikke hadde fått om ikke ens barn hadde blitt myrdet ? Kjenner noen som fikk en større sum da datteren ble drept av en fyllekjører i bilulykke (ikke norske). De syntes det var litt rart med pengene isteden for henne. De brukte det på en koselig familieferie til utlandet, noe de alltid hadde lyst til å gjøre men ikke hadde råd til. Og de angret ikke, for de trengte en liten opptur, og følte at hun var med dem i tankene hele veien. Nå tenker de på turen med glede, og er glade for at de brukte forsikringen, for turen minner dem om datteren som ikke fikk være med, men som nok ville ønsket at de skulle dratt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 3. april 2003 #14 Del Skrevet 3. april 2003 Synes vel det er litt merkelig fordelig av det, hvis begge foreldrene var en del av jentas liv. Hvis den ene foreldren ikke hadde noe med barnet og gjøre så synes jeg ikke vedkommende hadde hatt rett på noe, men det er sikkert noe i det som care sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå