Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skal på en fest på lørdag, og trenger tips til en god, lett vin som passer til å drikke uten mat eller til "snacks". Målet er ikke å bli full fortest mulig til minst mulig penger, heller tvert imot, men har ikke råd til noe til mer enn rundt 100-lappen.

Har ikke noe god greie på vin, men synes mange viner er litt bitre, slik at de nesten er vanskelige å svelge, mens mange andre viner er kjempegode.

Så... forslag mottas med stor takk, e-klem og e-kaker!

Jeg er litt lost her, hjelp meg. :gråte: :ler:

Endret av Banshee
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du får nok konkrete tips om du skriver hvorvidt du er ute etter rødvin eller hvitvin..

Ellers vil jeg anbefale vinguiden til DN. Les til øyet blir stort og vått :)

Jeg har også god erfaring med å spørre om hjelp på polet. Mange av de som jobber der kan sine ting.

Endret av venus*
Skrevet

Takk for linken!

Er ute etter enten hvitvin eller rosévin.

Skrevet

Liker du tørre viner eller må den være litt søt ?

Skrevet

Søt.

Føler meg helt som en vin-amatør når jeg ikke har skrevet om vinen skal være rød eller hvit engang. :roll:

Skrevet

Vi har liker godt en rosèvin som koster ca 75,-..husker bare ikke helt hva den heter..Er ikke så flink med viner, har bare funnet en som er god :-)

Ackermann d`anjoue eller lignende- litt høy, slank flaske..spør på polet, de pleier å finne den når jeg forklarer sånn...

Den er forresten veldig god avkjølt...

Gjest prestekrage
Skrevet

Skulle til å forslå samme som Toro! Den har mine varmeste anbefalinger!

Skrevet
Søt.

Føler meg helt som en vin-amatør når jeg ikke har skrevet om vinen skal være rød eller hvit engang. :roll:

Et sted må en jo starte.

Hvis du er ute etter søt hvitvin, så ville jeg definitivt spurt på polet etter en god en. Prismessig ville jeg foreslått at du ikke går under 100 kroner, fordi det er mye elendig søt hvitvin på markedet.

En dag må du prøve halvtørr hvitvin. Ikke minst fordi du plutselig vil få et myyye større utvalg og større bredde i smak.

Skrevet (endret)

.

Endret av Miros

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...