Gå til innhold

P-piller, mercilon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har opplevd kvalme og mindre matlyst den tiden jeg gikk på Mercilon. Jeg var kvalm i flere dager og ble nødt til å presse i meg mat, hendte også at jeg spydde når jeg spiste. Jeg byttet merke og har ikke sett noe tegn på dette igjen. Jeg fikk også humørsvingninger til de grader.

Skrevet

Jøsses, her var det mye negativt!

Da får jeg komme med litt positivt! :)

Jeg har gått på Mercilon i nå tre og et halvt år, og har ikke hatt noen bivirkninger. Jeg ble anbefalt dem pga vekten min, og pga migrenen min. Når jeg fikk dem, var de fortsatt ute på test i det norske markedet husker jeg.

- Migrenen er ikke like intens og ofte som før.

- Kviser oppstår kun ved mye stress eller mensenuka

- Humørsvingninger kun i mensenuka

- Null mellomblødninger

- Ikke noe vektforskjell

En periode hoppa jeg mye over mensenuka, og den første mensenperiodene etter det, var rimelig heavy, men ellers enn det er det ikke noe forskjell. Jeg slutter på søndag kveld, får mensen torsdag morgen og er ferdig til mandag eller tirsdag igjen :)

Helt gull!

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har gått på mercilon i to uker nå. Mensen har jeg fortsatt, men bare et par timer om kvelden. Hva er dette fornoe? Tiddsinnstilt mensen har jeg jo iallefall ikke opplevd før. Håper det gir seg snart ettersom at kjæresten min kommer hjem etter en laaang måndte borte :-) avdaffende mensen betyr vel snart slutt vel? :-D

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har fått meg p-piller nå, og lurer på en ting!Jeg skal ta første pille på første mensdag. Får jeg mensen denne uka da? Eller forsvinner den og kommer tilbake den pillefrie uka?

multisitering

lurer på det samme!

• 1 måned senere...
Gjest jente18
Skrevet

Skal begynne på p-piller, mercilon, men merker at jeg er skikkelig nervøs for bivirkninger. Jeg vil begynne på piller av to grunner, selvsagt hovedsaklig for prevansjon, men også fordi jeg har en syklus på rundt 20 dager, noe som gjør at jeg får mensen VELDIG ofte, noe jeg er søkklei av nå. Men så er det jo disse bivirkningene da.

Så er det noen som har tatt disse og har efaringer med de?

Og om jeg tar de i sju tida i ukedagene, men i elleve tida i helgene, spiller vel ikke det noen rolle?

Har gått på mercilon i mange år nå, er veldig fornøyd og får ingen bivirkinger av de. Tar som regel ikke p-pillen på samme tid hver dag, men det skal ikke ha så mye å bety, men det er sikkert lurt å ta den på ca samme tid hver dag :)

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Er dette et merke å anbefale for første gangs bruk av p-piller?

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har aldri hatt noe problem med mercilon. Har ikke merket bivirkninger kun at jeg har ømme bryster :-)

Skrevet

Jeg har gått på mercilon i to år nå, og har ikke merket så mange bivirkninger. Det eneste som har plaget meg er at i starten slet jeg ekstremt med humørsvigninger, og jeg er ganske ille i mens-uka. Men det er blitt bedre med årene, og jeg trives godt med denne pilla! :)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg lurer på noe!!

jeg tok 2 p-piller igår, jeg tok både mandags pilla og tirsdags pilla på mandag! hva skal jeg gjøre med onsdags pilla da? skal jeg ta onsdags pilla i dag? siden jeg ikke har tatt pilla idag, hva skal jeg gjøre? svar fort:)

• 4 uker senere...
Gjest Mrsmelk
Skrevet

Til deg over her! Tror jeg bare ville fortsatt som vanlig og fått mensen en dag tidligere..

Angående Mercilon..

Har gått på Mercilon i 5 år nå og har egentlig hatt en del plager. Har hatt masse mellomblødninger, og husker at jeg følte meg veldig sint i starten, nå har jeg enten bare vent meg til å være sint- eller så har det vel gått over.

Det positive er vel at når jeg faktisk har mens er den relativt kort, og mye mindre menssmerter enn når jeg gikk uten.

• 2 uker senere...
Gjest Mariann
Skrevet

Hei!

Har brukt Mercilon i ca et og et halvt år nå. Har aldri hatt problemer med menssmerter, men etter at jeg begynte på Mercilon har de bare blitt verre og verre! Fikk råd av gynekologen min om å prøve å hoppe over mensen så lenge det gikk. Det skulle visst hjelpe mot smertene. Tok ca 3 mnd før mensen kom, men det hjalp IKKE mot smertene! Etter noen mnd prøvde jeg det igjen, men smertene har faktisk bare blitt verre.. Så nå har jeg sluttet på pillen, og må finne meg et annet merke.. Dette med humørsvinginger kjenner jeg meg også igjen i!

Skrevet (endret)

Hei!

Har brukt Mercilon i ca et og et halvt år nå. Har aldri hatt problemer med menssmerter, men etter at jeg begynte på Mercilon har de bare blitt verre og verre! Fikk råd av gynekologen min om å prøve å hoppe over mensen så lenge det gikk. Det skulle visst hjelpe mot smertene. Tok ca 3 mnd før mensen kom, men det hjalp IKKE mot smertene! Etter noen mnd prøvde jeg det igjen, men smertene har faktisk bare blitt verre.. Så nå har jeg sluttet på pillen, og må finne meg et annet merke.. Dette med humørsvinginger kjenner jeg meg også igjen i!

Jeg begynte på mercilon for en måned siden, fikk da brun utflod rett etter jeg var ferdig med menstruasjon, og slik holdt det på frem til søndag, da ble det borte, snakka med legen og hun sa jeg kunne hoppe oppe over menstruasjonen denne måneden slik at jeg fikk litt pause fra det styret med det, når jeg tok det første pilla på brett nr. 2 på tirsdag denne oppdaget jeg i går kveld at jeg hadde fått en blødning, jeg ble litt bekymra for vi hadde sex før jeg oppdaget at jeg hadde fått den blødningen. Vi brukte ikke kondom. Hva kan det være?

Endret av Jenta24
Skrevet

Jeg har gått på mercilon i snart 3 år, funker bra!:) Ingen mellomblødninger og har ikke merket så mye til andre symptomer. Men en av grunnene til at jeg begynte på p-piller var fordi jeg hadde så sterke mensenssmerter (ala legevakt og veldig sterke smertestillende), og det ble helt borte, men det siste halvåret har jeg merket at de kommer litt tilbake (mye svakere enn før), men likevel merkbare i mensenuka.

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har nettopp begynte med Marcilon, imorgen er det gått en uke siden jeg begynte. Til nå har jeg hatt noen av bivirkningene (ufarlige bivirkningene; kvalme, svimmelhet, ødemer, hodepine, utflod, nedstemthet, nedsatt sexlyst, kviser, fett hår, fet hud, økt kroppsbehåring, litt vektøkning, ømme bryster, mellomblødninger, ingen blødninger, væsking fra brystknoppene og leggkramper), dette skal vistnok gå over etter 1-3 måneder. Leste dette på Klara-kloks side. Så jeg venter spent...

Hvis jeg fortsatt har mange av birvirkningene om et halvt år, skal jeg innom legen min og snakke med hun om jeg bør bytte.

• 1 år senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Mercilon fungerer veldig fint for meg. Har ingen bivirkninger annet enn nedsatt sexlyst. Det er selvfølgelig en litt kjip bivirkning. Men ingen ting annet. Jeg tar pillene til forskjellige tider. Og det går helt fint. Og får menstruasjon hver 24 dag. Har prøvd mye forskjellig p-piller, men disse fungerer best for meg.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Noen som har erfaringer med Mercilon i forhold til Cerazette? Mistet mye hår med Cerazette, så har sluttet på disse. Fikk ny resept på Mercilon. Noen som har mistet hår med denne pilla?

Anonymous poster hash: 93f5b...e5c
  • 8 år senere...
Skrevet (endret)

Kjøp Mercilon - https://euroclinix.net Gått på de i over 10 år. Aldri merket noe til bivirkninger.

Endret av zhaletteeee
AnonymBruker
Skrevet
zhaletteeee skrev (1 time siden):

Gått på de i over 10 år. Aldri merket noe til bivirkninger. 

Å 15 år gammel tråd..

Anonymkode: 04781...771

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...