Gå til innhold

Ble påkjørt av ei dame,


Bobeline

Anbefalte innlegg

På vei hjem fra sykehuset i dag, blir jeg påkjørt på fortauet. En stor sølvgrå SUV hadde parkert på fortauet og svingte ut i det jeg var ved førersiden av bilen. Hun kom borti meg med bilen, og når hun hører dunket lener hun seg ut av vinduet og skriker "gi deg di feite kjerring" og gir gass og forsvinner ned bakken.

Jeg trodde ikke slikt var mulig, å skjelle ut andre etter at en selv har kjørt på dem...

Det gikk bra med meg, ingen varige mén, men det vet ikke den kvinnelige sjåføren av bilen for hun gadd ikke skjekke om det gikk bra en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bellatrix
:frustrert: finnes det ikke regler mot sånt? hun skulle vært anmeldt. gikk du plutselig ut i veien uten at det var fotgjengerfelt? på rødt lys?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frustrert: finnes det ikke regler mot sånt? hun skulle vært anmeldt. gikk du plutselig ut i veien uten at det var fotgjengerfelt? på rødt lys?

Jeg var på fortauet, og hun stod parkert på fortauet. Så jeg var der jeg skulle være, og bilen stod stille når jeg gikk foran den. Når jeg var på siden av der hun satt svingte hun plutselig ut for å komme tilbake til bilveien, og det er da hun treffer meg med den store bilen sin.

Det er rapportert til politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra! Fikk du tatt nummeret/har du vitner?

Nei, men det kommer etterlysning i avisen. Det skjedde i et boligområde, som er tildels bra trafikkert på grunn av sykehuset som ligger i veien nedenfor. Så det er håp :)

Bilen hadde en passasjer, men om h*n melder fra, er et annet spørsmål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elfrida

Her tror jeg ordet drittkjerring er på sin plass. Og et utvalg andre lite pene ord. Åh, jeg blir så forbanna på sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et normalt oppegående menneske ville jo spurt om det gikk bra, og da hadde ikke ulykken vært så ille.

Men hun brydde seg overhodet ikke om å sjekke om alt stod bra til og fulgte ikke hjelpeplikten i så måte. Det forteller mye om henne som person i det øyeblikket.

Egentlig tror jeg en skal prise seg lykkelig med tanke på at jeg ikke er et lite barn, det kunne nok gått mye verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen folk er superfrekke!

En sykepleier kjørte på meg(vel, jeg kjørte på henne...), jeg syklet på gang&sykkelsti, og hu kom i STOR fart ut i denne i sin bil, og bråbremset midt i gang&sykkelstien, rett forann meg. Jeg bråbremset, men da dette var i en bratt nedoverbakke endte jeg uansett i sia på bilen, med hodet først. Hun fikk navn og nr av meg, og DRO øyeblikkelig. Litt skummelt med tanke på mulige hodeskader, noe jeg syns hun som sykepleier burde tenkt på... men men.

Senere på dagen ble jeg oppringt av politiet, jeg var anmeldt av henne for å ha syklet på bilen hennes.....

Etter at jeg var til avhør, endte det med at situasjonen ble snudd, hun fikk all skyld (kjørt uforsvarlig inn i gang&sykkelsti til tross for varselsskilt der hun kom fra) og måtte betale skade på min sykkel og egen bil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen folk er superfrekke!

En sykepleier kjørte på meg(vel, jeg kjørte på henne...), jeg syklet på gang&sykkelsti, og hu kom i STOR fart ut i denne i sin bil, og bråbremset midt i gang&sykkelstien, rett forann meg. Jeg bråbremset, men da dette var i en bratt nedoverbakke endte jeg uansett i sia på bilen, med hodet først. Hun fikk navn og nr av meg, og DRO øyeblikkelig. Litt skummelt med tanke på mulige hodeskader, noe jeg syns hun som sykepleier burde tenkt på... men men.

Senere på dagen ble jeg oppringt av politiet, jeg var anmeldt av henne for å ha syklet på bilen hennes.....

Etter at jeg var til avhør, endte det med at situasjonen ble snudd, hun fikk all skyld (kjørt uforsvarlig inn i gang&sykkelsti til tross for varselsskilt der hun kom fra) og måtte betale skade på min sykkel og egen bil....

Herregud :frustrert:

En sykepleier, og alt helsepersonell for øvrig, har hjelpeplikt. Konsekvensene kunne blitt langt alvorligere for henne enn bare en pengesum i erstatning. Brudd på hjelpeplikten fører til alvorlige konsekvenser i forhold til profesjon.

Og ja, hun skulle tenkt mer på dine skader enn sin bil og politianmeldelse. Det sier mye om henne, også som sykepleier.

Og selvfølgelig var det hennes feil. Med bil har hun ingenting i en gang- og sykkelsti å gjøre. Hun skal holde seg i bilbanen, så det hjelper fint lite for henne å argumentere med at du syklet på henne.

Men, heldigvis gikk det bra med deg, og heldigvis ble hun stilt ansvarlig for handlingene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, idag er det jo mest litt morsomt, men jeg hadde faktisk mild hjernerystelse, og måtte sjangle meg hjem alene 2 km, med en skeiv sykkel på slep :sjenert: (jeg var jo tøff og ung, og hadde selvsagt ikke hjelm på meg!)

Men det er mange gærne folk med bil, så etter dette er jeg litt mer forsiktig når jeg er ute og sykler

Endret av Tinesol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Bobeline, noe nytt i denne saken? Håper denne drittkjerringa får som fortjent, blir så forbanna av sånt!!

En i familien min opplevde noe av det samme i fjor, bare se her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bobeline, noe nytt i denne saken? Håper denne drittkjerringa får som fortjent, blir så forbanna av sånt!!

En i familien min opplevde noe av det samme i fjor, bare se her.

Nei, dessverre er det ikke noe nytt å melde. Jeg tror ikke politiet får tak i henne, og de frarådet meg å sende etterlysning i avisen på egenhånd. De ønsket politiet å gjøre selv. Nå i ettertid skulle jeg ønske bilen min stod i nærheten, for den har kamera i seg som kan startes utenfra. Men det er klart, den måtte være på verkstedet den dagen...

Påkjørselen jeg var utsatt for skjedd i samme by som familiemedlemmet ditt. Jeg håper virkelig det gikk bra, og at han ikke skadet seg på grunn av det tankeløse kvinnemennesket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dessverre er det ikke noe nytt å melde. Jeg tror ikke politiet får tak i henne, og de frarådet meg å sende etterlysning i avisen på egenhånd. De ønsket politiet å gjøre selv. Nå i ettertid skulle jeg ønske bilen min stod i nærheten, for den har kamera i seg som kan startes utenfra. Men det er klart, den måtte være på verkstedet den dagen...

Påkjørselen jeg var utsatt for skjedd i samme by som familiemedlemmet ditt. Jeg håper virkelig det gikk bra, og at han ikke skadet seg på grunn av det tankeløse kvinnemennesket.

Nei han skadet seg ikke alvorlig, men var sår og øm en tid etterpå. Han er irritert på seg selv for at han ikke la merke til bilnummeret, men sånn er det vel for de fleste...man tenker ikke på det når man er midt oppe i situasjonen.

Synd at du ikke fikk filmet hun trollet som kjørte på deg, da hadde hun nok ikke hatt mye hun skulle ha sagt!

Det er forresten veldig mye rar kjøring i nevnte by...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er forresten veldig mye rar kjøring i nevnte by...

Mhm, sist her om dagen kjørte jeg over bybrua og skulle til høyre, hvor plutselig en litt eldre dame i en porsche cayene finner ut at selv om hun lå i venstre felt så skulle hun plutselig til høyre i svingen.. Hadde jeg sett mot høyre og ikke fått stoppa hadde hun truffet meg.

Skjedde faktisk igjen på lørdan hvor ejg kjører opp ved tinghuset og bilen foran meg svinger til høyre og stopper på parkeringsplassen, langs med gata og stopper av bilen. Når jeg setter på blinklys og legger meg mot venstre for og svinge inn rådhusgata bestemmer bilen seg plutselig for å kjøre inn til venstre den og, og da lå den ved siden av meg..

Masse idioter her ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(...)

Masse idioter her ja..

Har en liten teori om Drammen har sin egen kjørekultur. Det er ikke sjelden jeg opplever det samme som deg når jeg kjører gjennom byen. For ikke å snakke om rundkjøringene, de er et kapittel for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...