Gå til innhold

Cipralex!


Gjest Tåka

Anbefalte innlegg

Gjest Dallandra Darcy
Blææ..hjelp..er det noen andre som har samme problem med..........orgasme?? Jeg kommer jo pinede ikke, hehe.. Har gitt opp og onanere :( :( Det var virkelig en bivirkning jeg ikke så komme, hehe... Hva med dere andre??

Husker at dette var nevnt som en bivirkning i pakningsvedlegget men dette var en bivirkning jeg slapp unna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker 20mg om dagen nå, brukt disse pillene i litt over 3 uker, men jeg kan ikke si de virker på noen måte enda, merker ingen forskjell..håper virkningen kommer snart..før jeg stanger hodet i veggen! :kjefte:

Endret av Tåka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lett å få cipralex hos legen`?

Haha. Ja, du ser vel det???

Jeg blir helt rystet over denne tråden. En hel gjeng med pilleknaskere. :tristbla:

Legene gir ut dette "dopet" alt for lett. "Ja, hun vil vi bli kvitt. Sett hun på lykkepillen".

Det er nemlig ikke så enkelt.

Jeg forstår godt at de som har opplevd grusomme ting trenger disse for en periode, men da mener jeg man skal ha det jævlig vondt, kjipt. shitty, etc, etc...

OG neiiiiii da. Jeg vet ikke hva som feiler alle dere her, men tviler på at alle her har det shitty.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Ja, du ser vel det???

Jeg blir helt rystet over denne tråden. En hel gjeng med pilleknaskere. :tristbla:

Legene gir ut dette "dopet" alt for lett. "Ja, hun vil vi bli kvitt. Sett hun på lykkepillen".

Det er nemlig ikke så enkelt.

Jeg forstår godt at de som har opplevd grusomme ting trenger disse for en periode, men da mener jeg man skal ha det jævlig vondt, kjipt. shitty, etc, etc...

OG neiiiiii da. Jeg vet ikke hva som feiler alle dere her, men tviler på at alle her har det shitty.

Akkurat det var jævlig provoserende skrevet! INGEN går på disse pillene frivillig og antidepressiva er ikke en trendy medisin det er kult å gå på. Greit det er lett å få taki hos enkelte leger, men i mitt og mange andres tilfelle har vi fått dette fordi vi er så deprimerte og har det så vondt at vi rett og slett ikke fungerer i hverdagen. Man begynner ikke på lykkepiller fordi man krangler en gang med kjæresten eller fordi man mister en hundrings. Det er mer alvorlig enn som så!

Forresten, er det noen som har merket at de blir hissige og sinte av disse pillene? Jeg er sint og hissig hele tiden samtidig som jeg gir faen i absolutt alt. Er helt rar tilstand. Er glad og, me samtidig fly forbanna. Nåde den som messer med meg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Ja, du ser vel det???

Jeg blir helt rystet over denne tråden. En hel gjeng med pilleknaskere. :tristbla:

Legene gir ut dette "dopet" alt for lett. "Ja, hun vil vi bli kvitt. Sett hun på lykkepillen".

Det er nemlig ikke så enkelt.

Jeg forstår godt at de som har opplevd grusomme ting trenger disse for en periode, men da mener jeg man skal ha det jævlig vondt, kjipt. shitty, etc, etc...

OG neiiiiii da. Jeg vet ikke hva som feiler alle dere her, men tviler på at alle her har det shitty.

Du vet tydligvis ikke hva du uttaler deg om.

Folk blir satt på antidepressiva pga at de mangler et hormon kalt serotin i hjernen.

De fleste som får antidepressiva er i tilegg plaget med angst noe som igjen kan føre til depresjoner.

med andre ord det er en medisin som noen er nødt til å ha for å bli friske på likhet med hjertemedisin osv.

Cipralex har gitt meg bivirkning i form av at jeg la på meg ganske mye men vekten har stabilisert seg nå.

Brukt disse tablettene i tre år nå.

Jeg har ikke blitt noe mer happy av de men jeg har ikke så masse angst lenger og klarer å takle de tulette tankene mine bedre.

Så Snasen...uttalelsene dine er ikke så snasene at det gjør noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha. Ja, du ser vel det???

Jeg blir helt rystet over denne tråden. En hel gjeng med pilleknaskere. :tristbla:

Legene gir ut dette "dopet" alt for lett. "Ja, hun vil vi bli kvitt. Sett hun på lykkepillen".

Det er nemlig ikke så enkelt.

Jeg forstår godt at de som har opplevd grusomme ting trenger disse for en periode, men da mener jeg man skal ha det jævlig vondt, kjipt. shitty, etc, etc...

OG neiiiiii da. Jeg vet ikke hva som feiler alle dere her, men tviler på at alle her har det shitty.

DU SNAKKER SOM DU HAR VETT TIL DET! :kjefte:

Tror du jeg synes det er "kult" å bruke antidepressiver?

Overfladiske kvinnemenneske, håper ikke du jobber med mennesker, for du eier for pokker ikke empati!

:hakeslepp:

Endret av Tåka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det var jævlig provoserende skrevet! INGEN går på disse pillene frivillig og antidepressiva er ikke en trendy medisin det er kult å gå på. Greit det er lett å få taki hos enkelte leger, men i mitt og mange andres tilfelle har vi fått dette fordi vi er så deprimerte og har det så vondt at vi rett og slett ikke fungerer i hverdagen. Man begynner ikke på lykkepiller fordi man krangler en gang med kjæresten eller fordi man mister en hundrings. Det er mer alvorlig enn som så!

Forresten, er det noen som har merket at de blir hissige og sinte av disse pillene? Jeg er sint og hissig hele tiden samtidig som jeg gir faen i absolutt alt. Er helt rar tilstand. Er glad og, me samtidig fly forbanna. Nåde den som messer med meg!

Jeg er bare glad jeg :) Litt trang i nøtta av og til og litt munntørrhet og økt svetting, ellers ingenting :) Kjempe fornøyd :) Kanskje du bruker feil dose siden du får den bivirkningen?

Ellers kan det jo være at det er noe forbigående eller pms ;)

Ang. hun som blir så rystet av denne tråden så vil jeg bare si det at jeg går på lykkepiller er pga. at jeg for tre år siden sluttet med dop, har de tre siste årene "følt på angsten" som legen kalte det, men etter så mange år med og prøve og klare alt naturlig bestemte jeg og legen at jeg kunne få litt hjelp for og få en bedre hverdag. De som får lykkepiller bare for morsomt kan ikke jeg snakke for, men i min situasjon der jeg slet med teite tanker som styrte hverdagen så har det hjulpet meg enormt. Veldig glad for at jeg endelig fikk hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet tydligvis ikke hva du uttaler deg om.

Folk blir satt på antidepressiva pga at de mangler et hormon kalt serotin i hjernen.

De fleste som får antidepressiva er i tilegg plaget med angst noe som igjen kan føre til depresjoner.

med andre ord det er en medisin som noen er nødt til å ha for å bli friske på likhet med hjertemedisin osv.

Cipralex har gitt meg bivirkning i form av at jeg la på meg ganske mye men vekten har stabilisert seg nå.

Brukt disse tablettene i tre år nå.

Jeg har ikke blitt noe mer happy av de men jeg har ikke så masse angst lenger og klarer å takle de tulette tankene mine bedre.

Så Snasen...uttalelsene dine er ikke så snasene at det gjør noe.

Vet jeg vel.

Jeg sier at legene gir ut dette ALT FOR LETT. Og såpass vet jeg.

Jeg vet da godt HVORFOR man får disse, men ikke kom her og fortell meg at dere foretar en "hjernetest" (jada, hormonprøve) av noe slags som påviser serotinnivået i hjernen. Hvor mange kan med hånda på hjertet fortelle om serotinnivået i hjernen sin? Ja, hvor mange her får tall på hormonnivået? Mange leger gidder ikke å undersøke dette. At dette har skjedd deg, sier jeg ikke, men jeg sier at det skjer OFTE.

Det enkleste for psykiatere og leger er å gi ut dette.

De er dritta lei folk som kommer og surver over ingeting og propper det i dem.

Har du så respekt for legebransjen at du tror de alle er så himla snille hele tiden?

Med tanke på de fæle bivirkningene man får av disse tablettene, så burde en lege virkelig tenke seg nøye igjennom før h*n gir pasienten sin anti.dep.

Først langvarig psykologbehandling, SÅ er jeg da for tabletter, som den aller, aller siste løsning, men det presterte jeg da vitterlig med i det første innlegget mitt her og.

Jeg har da ikke kål på hva mange av dere har opplevd, men jeg tviler på at alle her har det så kjipt at dere må gå på disse tablettene.

Mange former for angst og depresjoner kan helbredes helt uten tabletter. Det tar bare litt for lang tid for enkelte. Derfor velger så mange den enkle utveien. Antidepressiva.

Faen meg ikke rart halve norges kvinnebefolkning klager på overvekt. Som USA er vi på vei til å bli en lykkepilleknaskende "nasjon", og jeg mener det virkelig at veldig mange leger gir ut disse alt for lett.

Folk får respekt for legen sin/psykiateren sin, og h*n anbefaler det. Selvfølgelig vil pasienten tro det er rett når en autoritær person sitter og forteller dem at dette burde de gå på.

Hvis noen har behov for å bli løftet 1. etg opp, syns jeg de skal gå mer i seg selv før de tyr til dette.

Jeg sier ikke noe om HVEM her som ikke behøver det. Jeg bare kan ikke tro at så mange i Norge har det så jævlig kjipt.

Jeg har understreker nok en gang at jeg syns de er nødvendige, men da i alvorlige tilstander, uten at jeg gidder å gå inn på den definisjonen, men f.eks dødsfall kunne vært et godt argument for å få disse. jada, andre ting og, men jeg kan ikke gå inn på alt...

Det virker som om mange folk som bruker disse pillene fornekter at de kan bli bra uten. Snakk om lettvinn utvei. Noen må gidde å jobbe for sin egen psyke.

Og herregud. Jeg tror og vet at man ikke blir hoppendes glad av disse. Det er ikke extacy vi snakker om her. :skratte:

Endret av Snasen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det var jævlig provoserende skrevet! INGEN går på disse pillene frivillig og antidepressiva er ikke en trendy medisin det er kult å gå på. Greit det er lett å få taki hos enkelte leger, men i mitt og mange andres tilfelle har vi fått dette fordi vi er så deprimerte og har det så vondt at vi rett og slett ikke fungerer i hverdagen. Man begynner ikke på lykkepiller fordi man krangler en gang med kjæresten eller fordi man mister en hundrings. Det er mer alvorlig enn som så!

Forresten, er det noen som har merket at de blir hissige og sinte av disse pillene? Jeg er sint og hissig hele tiden samtidig som jeg gir faen i absolutt alt. Er helt rar tilstand. Er glad og, me samtidig fly forbanna. Nåde den som messer med meg!

Hurra. Sikkert gøy å være drit hissig. :eeeh:

Du, som så mange andre klarte ikke iq-testen. Nemlig å lese innlegget mitt ordentlig. Hvis du blir så provosert, si meg... føler du deg truffet?

Nei, jeg håper ikke legen gir noen anti.dep fordi de blir sure for en mista hundrings :legrine:

DU SNAKKER SOM DU HAR VETT TIL DET! :kjefte:

Tror du jeg synes det er "kult" å bruke antidepressiver?

Overfladiske kvinnemenneske, håper ikke du jobber med mennesker, for du eier for pokker ikke empati!

:hakeslepp:

Ja, jeg trodde folk syns det var driiiiiiit kult. :fnise:

Og, jeg får vel spørre deg og. føler du deg jævlig truffet siden du går så i fistel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra. Sikkert gøy å være drit hissig. :eeeh:

Du, som så mange andre klarte ikke iq-testen. Nemlig å lese innlegget mitt ordentlig. Hvis du blir så provosert, si meg... føler du deg truffet?

Nei, jeg håper ikke legen gir noen anti.dep fordi de blir sure for en mista hundrings :legrine:

Ja, jeg trodde folk syns det var driiiiiiit kult. :fnise:

Og, jeg får vel spørre deg og. føler du deg jævlig truffet siden du går så i fistel?

Mente ikke det med hundringsen bokstavelig da, men det skjønte jo ikke du. Og ikke alle blir overvektige av å gå på antidepressiver. Og mange her i Norge har det jævlig jo. Og jeg som sikkert alle de andre her går på dette for en periode nå fordi vi er såpass deprimerte at vi ikke fungerer i hverdagen. Det er fælt å være nedstemt hele tiden, ha dårlig selvtillitt, føle seg udugelig, være redd for å ikke mestre ting osv. Men det skjønner jo ikke du! Og jeg ville egentlig ikke ha disse pillene, men jeg måtte. Og det funker greit. Bortsett fra at jeg blir jævlig sinna på provoserende idioter.

Endret av Tabby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente ikke det med hundringsen bokstavelig da, men det skjønte jo ikke du. Og ikke alle blir overvektige av å gå på antidepressiver. Og mange her i Norge har det jævlig jo. Og jeg som sikkert alle de andre her går på dette for en periode nå fordi vi er såpass deprimerte at vi ikke fungerer i hverdagen. Det er fælt å være nedstemt hele tiden, ha dårlig selvtillitt, føle seg udugelig, være redd for å ikke mestre ting osv. Men det skjønner jo ikke du! Og jeg ville egentlig ikke ha disse pillene, men jeg måtte. Og det funker greit. Bortsett fra at jeg blir jævlig sinna på provoserende idioter.

:klem:

Endret av Tabby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente ikke det med hundringsen bokstavelig da, men det skjønte jo ikke du. Og ikke alle blir overvektige av å gå på antidepressiver. Og mange her i Norge har det jævlig jo. Og jeg som sikkert alle de andre her går på dette for en periode nå fordi vi er såpass deprimerte at vi ikke fungerer i hverdagen. Det er fælt å være nedstemt hele tiden, ha dårlig selvtillitt, føle seg udugelig, være redd for å ikke mestre ting osv. Men det skjønner jo ikke du! Og jeg ville egentlig ikke ha disse pillene, men jeg måtte. Og det funker greit. Bortsett fra at jeg blir jævlig sinna på provoserende idioter.

Bare fordi jeg kritiserer et preparat og legenes måte å håndtere psykiske syke personer på, så betyr det ikke at jeg snakker om deg. Men det tror du, det du gjøre, siden du klikker helt i vinkel.

Jeg har skrevet det flere ganger. Føler du deg truffet? For det svarer du ikke på.

Folk må få ha sine meninger. Og vet du hva... Det er mye sannhet i det jeg sier også, tenk. Men sa jeg at det gjaldt deg? Nei, men det kunne ha vært. :klem:

PS: Jeg skjønte det med hundringsen. beklager at jeg ikke er en ivrig fan av sarkasme-flagget.

Endret av Tabby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare fordi jeg kritiserer et preparat og legenes måte å håndtere psykiske syke personer på, så betyr det ikke at jeg snakker om deg. Men det tror du, det du gjøre, siden du klikker helt i vinkel.

Jeg har skrevet det flere ganger. Føler du deg truffet? For det svarer du ikke på.

Folk må få ha sine meninger. Og vet du hva... Det er mye sannhet i det jeg sier også, tenk. Men sa jeg at det gjaldt deg? Nei, men det kunne ha vært. :klem:

PS: Jeg skjønte det med hundringsen. beklager at jeg ikke er en ivrig fan av sarkasme-flagget.

Vi forstår hva du skriver og hva du mener. Jeg er også enig at det blir for lett å få antidep. osv, men det faktisk måten du skriver på som er veldig, og da mener jeg veldig provoserende. Jeg ber deg innstending om å holde deg unna denne tråden, for det er ment som en seriøs tråd for oss som synes det er så rasende festlig å bruke cipralex :juhu: det er jo tross alt ikke extacy ;)

Vi prøver bare å dele våre erfaringer.

Men ellers er du sikkert snill og grei

Takk!

Endret av Tabby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tilde :-)

hvorfor blir dere sure på snasen fordi hun har et helt annet syn på dette enn dere selv?

Skal dere bare ha meninger her inne om hvor bra disse pillene er? da burde dere presisere det i overskriften ;)

jeg har god kjennskap til disse tablettene. jeg må også ærlig talt innrømme at jeg blir skremt over hvor mange som bruker dem. men jeg får vel ikke lov til å skrive her jeg da. siden jeg ikke erfarte det gode med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mennesker er forskjellige, medisinering vil derfor også alltid virke forskjellig på alle mennesker. Det er ikke noe og krangle om jenter :)

Selv har jeg bare hatt positive erfaringer med Cipralex, jeg har til og med blitt så positiv at jeg synes bivirkningene bare er positive, hehe..og når jeg blir sint eller sur så ler jeg, og må presisere at "nå er jeg sint"! Ganske morsomt...deilig og endelig ha litt ferie oppi der, tihi :)

Til alle som har hatt negative erfaringer med lykkepiller; det er vel ikke nødvendig og komme med feedback på det med mindre noen spør om det? Virket de ikke for deg, så passet de ikke for deg, eller det var tilvennings-problemer, heldigvis er det mange de passer for sånn i det store og hele :)

Positivitet rocks :):hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alle mennesker er forskjellige, medisinering vil derfor også alltid virke forskjellig på alle mennesker. Det er ikke noe og krangle om jenter :)

Selv har jeg bare hatt positive erfaringer med Cipralex, jeg har til og med blitt så positiv at jeg synes bivirkningene bare er positive, hehe..og når jeg blir sint eller sur så ler jeg, og må presisere at "nå er jeg sint"! Ganske morsomt...deilig og endelig ha litt ferie oppi der, tihi :)

Til alle som har hatt negative erfaringer med lykkepiller; det er vel ikke nødvendig og komme med feedback på det med mindre noen spør om det? Virket de ikke for deg, så passet de ikke for deg, eller det var tilvennings-problemer, heldigvis er det mange de passer for sånn i det store og hele :)

Positivitet rocks :):hjerte:

Men tåka spør jo etter erfaringer. hun spør jo ikke etter bare positive? da må vel alle med forskjellige erfaringer få svare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det stemmer. Jeg spør etter erfaringer, både negativ og positive. Folk må ha de meningene de har, men det kan da ikke være nødvendig å være så provoserende som Snasen er?!

Folk må skrive det de vil, dette er jo et åpent forum..

Foreløpig har ikke cipralex gitt meg så mye positivt, men jeg har også bare brukt de snart i 4 uker..

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Jeg sliter med depresjon for tiden, men det som jeg syntes er rart er at humøret mitt skifter fra time til time. Jeg kan være "normal" og i greit humør klokken 13, men kl. 14 kan jeg være helt nede, og nesten få panikk! (er ikke manisk eller noe slikt...)

Hadde en depresjon for 3 år siden og da var jeg ganske nede hele tiden, og fikk da cipramil.

Jeg syntes det er tøfft å ha det slik, jeg har jo overhodet ingen grunn til å være deprimert, alt rundt meg er ok....

Det jeg lurer på er om andre også skifter humør fra time til time? Har gått på cipralex i 3 dager nå, og håper snart den hjelper litt. Har akkurat funnet dette forumet og det var så godt å lese at andre hadde samme problemer som meg selv. (Ikke for at jeg er glad for at folk er deprimerte :-) ) Liksom ingen rundt meg som snakker om slike ting så jeg føler meg veldig alene og rar :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...