Gå til innhold

Våre to nydelige mirakler er født, 100908!


Caro

Anbefalte innlegg

Så bra du får tidlig ul! Det høres ut som du har en snill og forståelsesfull lege :)

Menslignende smerter i magen er vanlig de første ukene, iallfall det jeg har hørt. Så lenge det ikke er skikkelig vondt og du blør så går det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt du får tidlig UL, da, da blir du sikkert mer rolig. Skønner at du er litt stressa pga operasjonen og det.

Menssmerter er ikke farlig, det hadde jeg og. Har det enda noen ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååååååååå, så herlig, Caro! :klemmer: :klemmer: :klemmer:

:danser:

Gratulerer så mye med den lille spiren! :blomst:

Rørt, jeg :rødme:

Tusen takk Amused! Må si jeg har vært litt misunnelig når det mnd etter mnd har blitt flere og flere av dere som har blitt gravide. Men jeg håpet jo at min tid ville komme. Det er en mening med alt, så det var nok ikke meningen før nå.

Gleder meg til å gå på trilletur sammen med deg ;) Bebisen min kan lære fra seg alle unotene hun har lært seg til din lille mageboer :ler:

Ja det skal bli moro! Vi har vel deler av permisjonen samtidig eller?

Så bra du får tidlig ul! Det høres ut som du har en snill og forståelsesfull lege :)

Menslignende smerter i magen er vanlig de første ukene, iallfall det jeg har hørt. Så lenge det ikke er skikkelig vondt og du blør så går det bra :)

Jeg har verdens mest mennesklige og forståelsesfulle lege!! Håper virkelig vi blir henvist til UL. Er ikke overhysterisk og tror at det har tatt skade. Men jeg synes det er greit å sjekke. Og så får jeg jo en liten sniktitt...

Smertene er ikke skikkelig vonde, de kommer sånn innimellom og så er de borte igjen. Men når man aldri har vært gravid før så er det ikke så lett å vite hva som er normalt! Heldigvis så har jeg dere jeg kan spørre!!

Godt du får tidlig UL, da, da blir du sikkert mer rolig. Skønner at du er litt stressa pga operasjonen og det.

Menssmerter er ikke farlig, det hadde jeg og. Har det enda noen ganger...

Er ikke så veldig stresset som sagt, men synes det er greit å sjekke. Skal høre med kirurgen på sykehuset også når jeg skal ta gipsen om en uke og to dager!! Gleder meg til å bli kvitt gipsen altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har verdens mest mennesklige og forståelsesfulle lege!! Håper virkelig vi blir henvist til UL. Er ikke overhysterisk og tror at det har tatt skade. Men jeg synes det er greit å sjekke. Og så får jeg jo en en liten sniktitt...

Smertene er ikke skikkelig vonde, de kommer sånn innimellom og så er de borte igjen. Men når man aldri har vært gravid før så er det ikke så lett å vite hva som er normalt! Heldigvis så har jeg dere jeg kan spørre!!

Kjempebra at du er så fornøyd med legen din :) Krysser fingrene for at du blir henvist til ultralyd. Jeg skjønner veldig godt at du vil det, ut i fra omstendighetene. Dessuten er det jo herlig å ta en sniktitt, det syntes iallfall jeg ;)

Det har ingenting med å være overhysterisk å gjøre, skjønner godt du er bekymret som sagt.

Tror nok ikke de menslignende smertene dine er farlige ut i fra det du skriver. Som mange andre her så hadde jeg det slik ei stund jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en :klem: og nok en gratulasjons- :klemmer: Vi er ganske mange her inne som har fått klaff i pp4 nå forresten.... Nesten så vi skulle startet en egen tråd på det ;)

Mens-smerter er helt vanlig, og jeg har lært å tolke alle smerter nedentil som graviditets-symptomer så jeg tar det rimelig rolig.. Men begynner likevel å bli utålmodig på min neste time, hvor jeg håper de også sjekker hjertelyden.. :sjenert:

Ha en fortsatt fin kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, muligens helt på slutten, men det blir ikke så mye i såfall. Jeg skal bare ha halve permisjonen + 7 ukers ferie. Resten skal mannen ha :) Men vi skal nok alltids få tid til trilleturer likevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Hei alle sammen!

Vi har det bare bra, enn så lenge. Har holdt meg litt i bakgrunnen nettopp fordi alt er så usikkert. Når jeg var og tok av gipsen så nevnte jeg for kirurgen at jeg hadde funnet ut at jeg var gravid. Og han sa vel egentlig at vi måtte gå i tankeboksen for å bestemme oss for abort eller ikke.... :gråte: Det har skremt meg litt for å si det sånn. Det han var mest bekymret for var røntgenstrålene.

Har lest litt på nettet nå i ettertid og på statens strålevern så står det at så lenge røntgenstrålene ikke blir satt direkte mot magen, så skal det normalt sett gå greit. Men man har jo ingen garanti. Skal til legen om en uke og da skal jeg be om å bli sendt til en eller annen spesialist innen dette slik at vi kan få et ordentlig svar. Skadene som kan oppstå ved røntgenstråler er: misdannelser, hjerneskade og ev fare for kreft. Det er selvfølgelig i første trimester at det er mest farlig. Det er da organene dannes. Men så tidlig som uke 3 tviler jeg på at det er så mye som dannes. Da er det jo for det meste cellene som deles. Det er ikke engang et embryo så tidlig. Så jeg har et håp om at siden det var så tidlig, så har det gått bra. Men usikkerheten henger over oss.....

Jeg tok en test på søndag bare for å se, og den ble positiv nesten før det var gått ett minutt. Så gravid er jeg. Har også STORE ømme pupper, kvalm og trøtt. Så jeg har symptomer også.

Jeg har stor tro på at om det har gått galt i uke 3+1 så vil det enten stoppe å vokse, eller så har det gått bra og det utvikler seg som det skal. Er VELDIG spent. Tør liksom ikke glede meg for mye enda!

Men takk for at dere stikker innom jenter. Jeg setter stor pris på det. Kommer sterkere tilbake i dagbøkene deres når jeg vet litt mer om hva som skjer!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en forferdelig beskjed å få fra kirurgen! Skjønner at han var bekymret, altså, men likevel ... Bra du skal til legen neste uke, så kan dere kanskje finne ut av dette her. Uff, Caro, jeg håper du klarer å holde motet oppe!

Ha en fin onsdag! Stor :klem: fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får prøve å nyte tida så godt du kan til tross Caro :klemmer:

Det er jo vanskelig å vite om alt er bra med barnet, men vi vet jo hvordan kroppen fungerer når det gjelder "feil" eller misdannelser på barnet. Da vil jo kroppen støte barnet ut og dersom ditt barn ikke var friskt og raskt, så ville nok kroppen ha reagert på det. Så det virker som om du har en viljesterk og frisk liten :babysmokk: i magen din. Prøv hvertfall å se det fra den lyse siden :sol:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, for en fæl beskjed å få! Og ganske uetisk også synes jeg...

Jeg tror litt som deg, at såpass tidlig ville nok kroppen støtt fra seg forsteret om noe hadde gått veldig galt. Man har jo ingen garantier mot skader på fosteret, uansett. Sannsynligvis har det nok gått bra!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten jenter.

Jeg tror nok også at kroppen ordner opp selv. Det kan jo være at det har sluttet å vokse men at kroppen ikke har støtt det fra seg. Det er egentlig greit. Men om det vokser som det skal så kan det vel ikke være noe galt? Spent på UL altså. Har egentlig mest lyst til å ringe ett sted og få UL så fort som mulig. Bare for å se at det er liv og at det er litt størrelse på det. Så får jeg heller ta UL for å sjekke om alt er i orden etterpå...

Jeg synes kirurgen var litt for kjapp med å hentyde til abort. Som jeg sa til han at jeg vurderer ikke abort før jeg vet om det er noe galt. Jeg nevnte også før operasjonen at jeg muligens kunne være gravid, i og med at vi var i en prøveperiode. Dette tok de ikke hensyn til i det hele tatt. Min fastlege synes det er ganske horribelt at man ikke beskytter kvinner i fruktbar alder med blybelte på ethvert røntgen. Uavhengig om personen er en prøver eller ikke.... Så ja, han legen var ganske så uetisk. Sykepleieren som var der var enig med meg. Finne ut om alt er ok før man vurderer abort.

Vi får krysse fingrene!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, for en fæl situasjon. Jeg tror jeg hadde vært ganske så sint på han kirurgen/sykehuset for å ha satt deg i en slik posisjon.. Så utrolig skjødeløs holdning mot et lite liv i magen din..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er først og fremst ditt og kjærestens valg hva dere ønsker å gjøre.

Kanskje mannlige leger tar litt lettere på ting enn det en kvinnelig lege ville ha gjort (som har egne barn)?

I forhold til privat UL så er det litt ventetid har jeg hørt, så det kunne ikke skade å ta en telefon nå? Og jo lenger ut du er i svangerskapet jo mere kan de se :Nikke:

Krysser fingrene for deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ille at de ikke gjorde noe for å beskytte deg sist ja..

Synes det var litt "enkel løsning" å be deg om å vurdere abort... Tar du abort nå, tar du etter all sannsynlighet bort et friskt foster...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ille at de ikke gjorde noe for å beskytte deg sist ja..

Synes det var litt "enkel løsning" å be deg om å vurdere abort... Tar du abort nå, tar du etter all sannsynlighet bort et friskt foster...

Jeg har ingen planer om å ta abort så fremt ikke legen kan fortelle meg at det med 80-100% sikkerhet er et skadet foster jeg bærer på. Skal til legen på onsdag og kommer til å be om å bli sendt til et sted som har spesialister på dette. Rikshospitalet har vel det?? Tror ikke jeg tar sjansen på å dra til Fredrikstad..... Der jeg ev skal føde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...