Gå til innhold

Hvorfor kan ikke NRK sende disse favorittene om igjen?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Kristin_

Det var en gang et menneske kan kjøpes på dvd til 300-400 kroner på platekompaniet (har ikke sett det noen andre steder men kan være det fins andre steder også). Absolutt verdt pengene ;)

Endret av Kristin_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var en gang et menneske kan kjøpes på dvd til 300-400 kroner på platekompaniet (har ikke sett det noen andre steder men kan være det fins andre steder også). Absolutt verdt pengene ;)

Ja, vet det. Det meste kan jo kjøpes på DVD.

Men det er noe eget å se noe på TV - i reprise. For da ser man samtidig med mange andre. Altså et slags kunstig fellesskap. :bukke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som liker Albert og Herbert vil jeg anbefale originalen - den britiske "Steptoe and son". Den er minst like morsom og han som spiller faren er litt av en karakter! Så vidt jeg vet ble det laget hele 8 sesonger og 2 spillefilmer, altså mye mer enn det som ble laget av den svenske.

Fleksnes er jo også basert på en britisk karakter som het Hancock, men denne har jeg ikke sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin_
Ja, vet det. Det meste kan jo kjøpes på DVD.

Men det er noe eget å se noe på TV - i reprise. For da ser man samtidig med mange andre. Altså et slags kunstig fellesskap. :bukke:

Sant nok. Selv liker jeg maraton, og da er DVD perfekt :rødme:

Jeg synes jeg til stadighet ser enten det var en gang et menneske eller den kroppen-serien laget av de samme folkene, gjerne rundt jul eller påsketider i forbindelse med utvidet barne-tv om morgenen. Det var en gang et menneske fikk jo en del tyn fordi det var en god del faktafeil i den, mulig at det er det som stopper dem fra å sende det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Jeg hiver meg på listen over de som ønsker Nikolaj og Julie tilbake til skjermen.

Noen som vet om den finnes på dvd? I såfall skal jeg bure meg inne en helg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som liker Albert og Herbert vil jeg anbefale originalen - den britiske "Steptoe and son". Den er minst like morsom og han som spiller faren er litt av en karakter! Så vidt jeg vet ble det laget hele 8 sesonger og 2 spillefilmer, altså mye mer enn det som ble laget av den svenske.

Fleksnes er jo også basert på en britisk karakter som het Hancock, men denne har jeg ikke sett.

Nei, vi liker Albert & herbert go Fleksnes fordi vi er glad i nettopp disse persones måte å spille disse karakterene på. Vi er vokst opp med de og kjenner til de som nasjonalskatter, nærmest.

Derfor vil ikke en britisk original være like bra - vi er glade i de vi har fordi det er dem. Det forstår du vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, vi liker Albert & herbert go Fleksnes fordi vi er glad i nettopp disse persones måte å spille disse karakterene på. Vi er vokst opp med de og kjenner til de som nasjonalskatter, nærmest.

Derfor vil ikke en britisk original være like bra - vi er glade i de vi har fordi det er dem. Det forstår du vel.

Hvordan kan du vite at originalen ikke er like bra hvis du ikke har sett det? Jeg liker begge deler jeg. Det er samme type humor, noe som ikke avhenger av landegrenser eller språk. Det er vel derfor du sier at Albert og Herbert er "nasjonalskatter", selv om de er svenske. (Har som sagt ikke sett Hancock så uttaler meg ikke om det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du vite at originalen ikke er like bra hvis du ikke har sett det? Jeg liker begge deler jeg. Det er samme type humor, noe som ikke avhenger av landegrenser eller språk. Det er vel derfor du sier at Albert og Herbert er "nasjonalskatter", selv om de er svenske. (Har som sagt ikke sett Hancock så uttaler meg ikke om det)

Poeng: Vi er glade i de som spiller rollene i Norge og Sverige. :jepp: Det skal derfor mye til for at andre kan komme inn og overta rollen som allerede er etablert.

Kan du forstå det? :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poeng: Vi er glade i de som spiller rollene i Norge og Sverige. :jepp: Det skal derfor mye til for at andre kan komme inn og overta rollen som allerede er etablert.

Kan du forstå det? :kaffe:

Så du snakker for alle fans av disse seriene du altså. Den er grei, da er det jo ikke noe vits i at jeg kommer med flere forslag da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Apropos dette, så minnet Linn Skåber som Linn Skåber i "Fra hjerte til hjerte" meg irriterende mye om sjefen i den britiske utgaven av "The office".

Så mye at jeg mistenker henne for å ha studert den personen i timevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tang Lung

Synes CN var bedre før....mye flere gode tegnefilmer.

Nå er det bare T & J , J. Bravo & den nye TMNT som er gode (hvor i huleste ble det av Droopy ?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...