Ce'Nedra Skrevet 11. august 2007 #1 Del Skrevet 11. august 2007 Ble plutselig så usikker da vi satt og skulle skrive "vi kan nåes på telefon". Skrives det nåes eller nås? Eller er det tillatt å bruke begge deler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kollektivet Skrevet 11. august 2007 #2 Del Skrevet 11. august 2007 nås og fås! skriv det.. heh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kollektivet Skrevet 11. august 2007 #3 Del Skrevet 11. august 2007 men jeg tipper at du kan bruke begge deler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ce'Nedra Skrevet 11. august 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 11. august 2007 (endret) Kom ikke så mye lenger nå da... Du vet ikke hva som er korrekt altså? Endret 11. august 2007 av Ce'Nedra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kollektivet Skrevet 11. august 2007 #5 Del Skrevet 11. august 2007 altså det går an å bruke begge deler, men jeg ville skrevet fås og nås. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ce'Nedra Skrevet 11. august 2007 Forfatter #6 Del Skrevet 11. august 2007 altså det går an å bruke begge deler, men jeg ville skrevet fås og nås. Kan det ha noe med hvilken form hjelpeverbet er i, hvilken av delene som kan brukes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kollektivet Skrevet 11. august 2007 #7 Del Skrevet 11. august 2007 jeg slo det opp i språkvettboken min, og der stod nøyaktig det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ce'Nedra Skrevet 11. august 2007 Forfatter #8 Del Skrevet 11. august 2007 jeg slo det opp i språkvettboken min, og der stod nøyaktig det samme. At begge var tillatt? Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kollektivet Skrevet 11. august 2007 #9 Del Skrevet 11. august 2007 det står "Det er riktig både med og uten e, men bruk helst nås og gås." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kollektivet Skrevet 11. august 2007 #10 Del Skrevet 11. august 2007 Vær så god. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillebøll Skrevet 12. august 2007 #11 Del Skrevet 12. august 2007 Nåes fåes nås fås. Firefox godtar alle varianter ser det ut til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå